ככה זה כשיש שניים: במכבי חיפה מרוצים משינוי המדיניות

ניקיטה רוקאביצה, טיירון שרי, יובל אשכנזי
ניקיטה רוקאביצה, טיירון שרי, יובל אשכנזי | מאור אלקסלסי

הירוקים חיכו שמונה שנים לפתיחת עונה מוצלחת ובמועדון שמים את האצבע על העובדה שנבחרו צמדים מאותה מדינה כאחד הגורמים שהובילו לשינוי: "לשפה ולמשפחתיות יש חשיבות". סיינסבורי ינסה לשוב להתאמן

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

שמונה שנים חלפו מאז שמכבי חיפה רשמה פתיחת עונה מוצלחת ומבטיחה כל כך. הירוקים אמנם במקום השלישי ומרוחקים נקודה מהפסגה, אבל בכרמל מאוד מרוצים מהסגל שנבנה, בעיקר מבחירת השחקנים הזרים, למרות שחלקם הגיעו ממש בסמוך לפתיחת העונה, ומהגישה הטובה והנכונה שמובילה גם לשיפור ביכולת ממשחק למשחק.

במהלך כל הקיץ הבהיר המאמן מרקו בלבו שהוא בוחן את החתמת הזרים בדקיקות ואינו מוכן להתפשר על החתמה זו או אחרת, אלא ינחית רק שחקנים שמבחינתו ישדרגו משמעותית את הקבוצה, ואמנם הקבוצה מילאה את מכסת הזרים באיחור, אבל בין השיקולים של הצוות המקצועי היו גם לצרף שחקנים זרים ממדינות שלקבוצה כבר יש שחקנים מאותה מדינה, כך שההתאקלמות תהיה מהירה יותר והתוצאות בינתיים נראות בשטח.

בכרמל מספרים שזה לא מקרי שלקבוצה יש שני קמרונים (ארנסט מאבוקה וג'אנדו פוקס), שני אוסטרלים (ניקיטה רוקאביצה שכמובן לו גם אזרחות ישראלית וטרנט סיינסבורי) ושני הולנדים (צ'רון שרי ויאקניק ווילדסחוט). בקבוצה גם טענו כי ג'וש כהן, שוער המשנה שהגיע מארה"ב, שיחק לצד דקל קינן ועל כן האמינו כי תהיה לכך השפעה חיובית שתסייע לו להתאקלם במהרה.


ווילדסחוט ושרי. לא במקרה שיש שני הולנדים בכרמל (דני מרון)

"הגענו למסקנה שישנה חשיבות לשפה ולמשפחתיות ולכן ניסינו לעשות התאמות", אמרו בחיפה ואישרו שיפעלו באופן דומה גם בינואר הקרוב – אם כלל יהיה צורך לבצע שינוי בסגל. אגב, בניגוד לאמצע עונה שעברה, בתקופת המאמן אלי גוטמן, אז הייתה הדרישה שהשחקנים יגורו בחיפה, העונה אין הנחיה כזאת וחלק מהשחקנים מתגוררים באזור המרכז וכך גם צמד ההולנדים שילדיהם לומדים בבית ספר בינלאומי פרטי.

היום הקבוצה תחזור לאימונים לאחר מנוחה ומרקו בלבול יצטרך להמשיך להסתדר בסגל חסר בעקבות שחקני הנבחרות השונות שטרם חזרו. הבלם טרנט סיינסבורי ינסה להתאמן, בתקווה שיהיה כשיר למשחק מול בני יהודה ביום שני הבא.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי