ירושלים המחולקת: הדרך של שלומי אזולאי לחוד של בית"ר

שלומי אזולאי
שלומי אזולאי | דני מרון

כשרוני לוי קיבל לידיו את מבדקי הכושר של החלוץ בקדם עונה, הוא סימן אותו כבאנקר. אבל אז הגיעה פציעה, בוז מהקהל ותמיכה גורפת בווארן. מה קרה בחדר ההלבשה שסלל את הדרך לשם? תשאלו את פלומיין וגרסיה

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

בתחילת העונה הגיעו שחקני בית"ר ירושלים לסדרת המבדקים הרפואיים המסורתית שערך המועדון. מי שערך את הבדיקות הוא אחד מאנשי המקצוע האהובים על רוני לוי מאז ימי מכבי חיפה ומלווה אותו כבר שנים – הפיזיולוג בוקי ירון. השחקנים נכנסו בזה אחר זה לחדר, שבצדו האחר הוזנו הנתונים למחשב והועברו ישירות למאמן. מעל כולם בלטו שני שחקנים ישראלים דווקא.

הראשון הוא מיכאל אוחנה, שהנתונים שלו לא הפתיעו אף אחד. השני היה שלומי אזולאי, שהוביל את מדדי הזריזות, הכוח המתפרץ, הניתור והכושר הגופני. מי שמכיר את אזולאי מקרוב, יודע שהוא ההפך הגמור מכל מה שרואים מבחוץ – החלוץ שמצטייר כטיפוס אדיש הוא דווקא אחד השחקנים המוערכים על הצוות המקצועי בזכות העבודה שלו על המגרש. אז איך קרה שהוא, דווקא הוא, הפך בשבועות האחרונים לקורבן של אוהדי בית"ר ירושלים? איך קורה שאזולאי סופג בוז כשהוא נוגע בכדור, שאוהדי בית"ר דורשים מלוי בצורה כה נחרצת להעדיף את אנתוני וארן?

ומה גורם לרוני לוי להציב אותו בהתקפה?

רוני לוי. אוהב שחקנים כמו אזולאי (דני מרון)

בשבועות האחרונים, מעידים שחקנים בבית"ר, עבר אזולאי, שחוגג ממש היום (שישי) יום הולדת 30, משבר לא קל עם הקהל. חלקו הפיץ שמועות כאילו אזולאי הוא הבן המועדף ו-וארן, אחד השחקנים האהובים ביציע, נדחק הצדה. זה הוביל לתחושות לא נעימות, אפילו לקללות. "עבור אזולאי לא מדובר רק בשריקות בוז. תחשוב איך הוא היה צריך להתמודד עם הסיטואציה הזאת בחדר ההלבשה. הוא יודע שהקהל מעדיף את אנתוני ועם כל זה צריך לעלות למשחק בנתניה, לראות את שי קונסטנטין בועט במקומו ועוד לכבוש. גם הגול שעשה, בניגוד למה שחושבים, לא היה קל. תחשוב כמה אנרגיות ורעב הוא היה צריך כדי להתגבר על המכשול הזה", אמר אחד מחבריו. "הפנדל נגד מכבי תל אביב פשוט יכל לגמור אותו. אתה שומע כל המשחק אוהדים מאחורי הספסל צועקים: וארן. איזה צורה יש לזה?".

כדי לענות על חידת העונה הנוכחית, שבה רוני לוי בונה עליו, לפחות כרגע כחלוץ המוביל שלו, צריך לכמת את הקריירה של אזולאי במספרים. שישה שערים ובישולים בעונתו הראשונה במכבי חיפה, שמונה שערים וחמישה בישולים בעונת האליפות עם קריית שמונה, שבעה שערי ליגה בקדנציה השנייה בחיפה, שלושה שערים כמושאל בבית"ר ירושלים, מלך שערי הפועל תל אביב, ומאז ארבע שנים בסכנין וקריית שמונה – 14 שערי ליגה וסגן מלך השערים של הליגה בעונה הראשונה במגזר, שישה עד תשעה שערים בסכנין וקריית שמונה בשלוש העונות האחרונות וחזרה לקדנציה נוספת בבית"ר. וארן לעומת זאת, שיחגוג 30 ביוני, כבש 15 שערי ליגה בשנתיים האחרונות.

"אני מאוד אוהב את שלומי, אבל אנסה להיות הוגן ולעשות השוואה ביניהם. וארן, שלא יהיה ספק, חלוץ רחבה טוב יותר. אבל בשלומי יש את כל מה שמאמן אוהב: מספרים, יותר בישולים, החזקת כדור עם הגב לשער, מסירות חכמות. אתה שואל אותי את מי הייתי מעדיף? שאלה קשה. בסוף, הכל זה מספרים. בתוך הרחבה יש לוארן הרבה מה לתרום, אבל שלומי עושה הרבה מעבר", אמר לי שחקן בקבוצה כשהתבקש להשוות.

התחרות בין השניים, שלא הגיעה עד כה ליריבות אלא בעיקר למתיחות ספורטיבית, הגיעה לידי ביטוי במשחק מול הנוער בשבוע שעבר. וארן פתח מבערים וכבש שלושער, אזולאי הגיב בשלושער משלו. בדומה למקרה קולאוטי, אותו התעקש לוי להשאיר לקול מחאת חלק מהקהל של מכבי חיפה, גם הפעם לוי מהמר על אזולאי. ובינתיים, כמו במקרה קולאוטי, בבית"ר מרגישים שההימור משתלם.

גרסיה ופלומיין כמשל

פלומיין מאוכזב. גרם למאמן לשנות גישה (דני מרון)


כדי להבין מאין ההערכה של הצוות המקצועי לאזולאי, כדי להמשיל סיפור אחר בעזרת ליוואי גרסיה. האחרון, כמו פלומיין, גרר ביקורת של הצוות המקצועי בגלל חוסר המחויבות שלו לקבוצה. אחרי המשחק האחרון, בו פלומיין נענש ועלה ליציע, גרסיה, שבבית"ר הרגישו שהוא "משקר" מבחינה טקטית, הוכיח יותר מחויבות אחרי שהובהר לו שיצטרך להיות שותף יותר למשחק הלחץ והוא, בניגוד לפלומיין, יקבל קרדיט גם במשחק הקרוב.

אז מה השורה התחתונה? "יוסי ורוני אוהבים שחקנים מחויבים. שלומי הוא כזה. הוא שחקן של מאמן. ראית מה קרה כשפלומיין תופקד בחוד. הוא שחקן נהדר, אבל אין לו מחויבות ומשמעת טקטית. זה אולי יקרה בהמשך, אבל כרגע הם מעדיפים להישען על שחקנים שמתאימים לשיטה שלהם", הסביר גורם במועדון.

לפני כשבועיים, מיד כאשר זיהה לוי את הנסיגה בתרומה של פלומיין, מספרים בבית"ר, הוא זימן אותו לשיחה והבהיר לו מה הגישה שאותה הוא מצפה לראות. לא ברור מה בדיוק נאמר השיחה, אבל דבר אחד בטוח: מאז, לוי שינה גישה ובמתכונת החדשה שלו הוא מעדיף שחקנים בסגנון אחר.

אז אם כך, שאלנו, מדוע אזולאי לא משלים משחקים מלאים? ובכן, מתברר כי בניגוד לעונות הקודמות, אזולאי הגיע מוכן יותר לפתיחת העונה. בבית"ר מעריכים כי השחקן התאמן בקצב נמוך יותר וייתכן שההכנה הטובה שעשה תרמה גם לעניין הבדיקות הרפואיות של תחילת העונה. אלא שאז הוא נפצע, ובמקום לתרגם את היכולת מהמחנה למספרים, הוא הלך אחורה. הלחץ של הקהל התחיל, החלוץ לא כבש בליגה ובעצה אחת החליטו לוי ובניון להחזיר אותו בהדרגה. "הוא התחיל את העונה בכושר שיא. הפציעה הורידה 30-40% מהכושר שלו. עכשיו הוא נמצא במקום טוב באמצע, במגמת שיפור, לפני השיא", אמר אחד ממקורביו של החלוץ השבוע.

עוד עונה ממוצעת או שנת פריצה?
(צילום: אודי ציטיאט)
(צילום: אודי ציטיאט)

את התרומה של אזולאי לבית"ר אפשר לחלק לשניים – מקצועית וחברתית. העונה, מספרים שחקנים בבית"ר, אזולאי לוקח על עצמו יותר מנהיגות. כך למשל, בשבועות האחרונים אזולאי לקח מספר שחקנים לשיחות קצרות לפני האימון. "חלקם היו צריכים עידוד. הוא ידע לבוא ולומר את המילה הטובה. זה גם עזר", סיפר שחקן. בחלק גדול מהפעמים, אזולאי שם את הדגש על שיחות עם שחקנים צעירים, חלקם שחקני ספסל לגיטימיים שעושים את הדרך לרוטציה.

השאלה הגדולה כעת היא מה מצופה מאזולאי בהמשך, מבחינת מספרים. בבית"ר סבורים שאם הוא יגיע לקצב המקסימלי שלו, הוא אחד החלוצים הכי טובים בישראל. השאלה הגדולה היא, כמובן, האם הוא מסוגל להגיע לקצב הזה מבחינת רמת האימון. לוי כמובן מתכוון להמשיך לתת לו את הקרדיט כל עוד החלוץ בריא ובצוות המקצועי מצפים למאזן דו ספרתי של שערים: "הדבר היחיד שיכול לשנות את זה הוא הגעת חלוץ בינואר. אבל קשה לי להאמין שרוני יוותר עליו בקלות", אמר גורם בהנהלת בית"ר.


מחר (שבת 20:25, שידור ישיר בספורט4) נגד נס ציונה, הוא יצטרך לדאוג שהמומנטום מהניצחון על מכבי נתניה יימשך.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי