מנספורד נפרד ממכבי ת"א: "הצעירים צריכים לשחק"

מיץ' גולדהאר, בן מנספורד
מיץ' גולדהאר, בן מנספורד | דני מרון

המנכ"ל יעזוב לבלקפול האנגלית באופן רשמי רק בסוף החודש, אבל כבר החל לסכם שנתיים בישראל: "המועדון צריך שעניין ה-100 אחוז מכבי יימשך גם בעתיד". וגם: הרגע שלעולם לא ישכח

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

הודעתו הדרמטית של בעלי מכבי תל אביב, מיטש גולדהאר, על עזיבתו של המנכ"ל בן מנספורד, תפסה לא מעט אנשים בקריית שלום – שחקנים, גורמים בצוות המקצועי ועובדים במחלקות השונות – בהפתעה גמורה.

הדבר נשמר בסוד במהלך השבועות האחרונים, וגולדהאר, כפי שהודיע במסיבת העיתונאים אתמול, כבר נמצא בתהליך של מציאת מנכ"ל חדש למועדון .עד שזה יקרה, ימלאו אנשי ההנהלה הנוכחיים את מקומו של מנספורד שיעזוב. כשעיקר התפקיד יוטל כעת על נציג הבעלים, ג'ק אנגלידיס, יד ימינו של גולדהאר, שמלווה אותו מאז הגיע הבעלים הקנדי למועדון.

מיד לאחר הודעתו של גולדהאר החלו להישמע ספקולציות רבות בנוגע לסיבות לעזיבתו של מנספורד, שיעבור כעת להיות מנכ"ל מועדון בלקפול מהליגה השלישית באנגליה, אך כפי שרמז מנספורד ולא פירט במסיבת העיתונאים, הסיבה המרכזית קשורה לנושא בריאותי אישי-משפחתי, שהאנגלי העדיף שלא להרחיב עליו בשלב הזה. מנספורד עצמו יצא נרגש מאוד ממסיבת העיתונאים וגם אשתו בת', שנכחה בחדר התקשורת בקריית שלום, הצליחה בקושי לעצור את הדמעות, כשבעלה סיים את חלקו מול אנשי התקשורת הרבים שנכחו במקום.


הזוג מנספורד. התקשו להסתיר את התרגשותם (דני מרון)

לאחר שהסתיימה מסיבת העיתונאים הרשמית, בה נכחו גולדהאר, מנספורד ואנגלידיס, נשאר האנגלי לשוחח בפורום מצומצם יותר של מספר כתבים ושם נשאל כיצד הוא רוצה שיזכרו אותו אחרי שיעזוב. מנספורד חשב עם עצמו לרגע ואמר: "אני חושב שמבחינתי הדבר המרכזי הוא להמשיך את הנושא הזה של ה-100% מכבי. אני חושב שצריך להמשיך ולתת אמון בדור הצעיר של המועדון, לתת להם הזדמנויות. אל תפחדו להאמין בהם, אל תפחדו לתת להם את הצ'אנס לשחק. למכבי ת"א יש דור עתיד מבטיח מאוד. היא צריכה את שחר פיבן, יונתן כהן, דור פרץ, דן גלזר, עדן קארצב, אילון אלמוג ועוד ועוד, ויש גם דור צעיר עוד יותר שהולך וצובר ביטחון כמו נועם כהן, נדב נידם, רן וטורי וכמובן דניאל פרץ ויש עוד רבים וטובים. אני שמח שבתקופתי המועדון הסכים, גם בגלל מגבלות הפיירפליי, לתת צ'אנס אמיתי לשחקנים הצעירים והמוכשרים האלה. המועדון צריך שעניין ה-100% מכבי יימשך גם הלאה".

על הרגע הגדול ביותר שלו במועדון: "היו לא מעט רגע רגעים גדולים, אבל אם אני מנסה לחשוב על רגע אחד מיוחד, אז כנראה שזה קרה בעונה שעברה, אחרי שכבר הבטחנו רשמית את האליפות וכולם היו בטוחים שמכאן והלאה נוריד רגל מהגז ונזלזל בזמן שעוד נשאר עד סיום העונה. ואז הפסדנו לבני יהודה בחצי הגמר, וארבעה ימים לאחר כך, היה לנו משחק נגד מכבי נתניה בליגה ואני זוכר שכולם פקפקו ביכולת שלנו להתאושש ולקום מההפסד הכואב בגביע, ואתם יודעים מה? הגענו למשחק נגד נתניה, הבסנו אותם 1:4 בתצוגה נפלאה של כל השחקנים וזה היה רגע שידעתי שנבנה כאן מועדון חזק, עם חבורה נפלאה של שחקנים, שהרכיבה חדר הלבשה מצוין. זה היה אחד המשחקים הבודדים שבסיומו ירדתי מהיציע וחיכיתי לשחקנים על הדשא כדי ללחוץ לכולם את היד. אני חושב שזה רגע שלא אשכח לעולם".


מנספורד וקארצב. מאמין בדור הבא (מכבי תל אביב, האתר הרשמי)

בסוף החודש יעבור כאמור מנספורד באופן רשמי לבלקפול, מועדון אנגלי עם מסורת, בו שיחק סטנלי מתיוס, אחד משחקני העבר הגדולים של הכדורגל האנגלי. בקריית שלום שוב דיברו אמש על כך שאנשי מקצוע מהמועדון עוברים ומשתלבים במועדונים ברחבי אירופה, דבר שעוזר להביא לישראל אנשי כדורגל זרים נוספים כמעט מדי שנה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי