גן עדן בבירת הנגב: שמיר הפך לעוגן מרכזי בהפועל ב"ש

עדן שמיר, ג'ימי מרין
עדן שמיר, ג'ימי מרין | דני מרון

שירצקי גילה אותו עוד לפני ששיחק בבוגרים, בכר נתן לו את הבמה בקריית שמונה וזכה עמו בגביע המדינה וכעת הוא שחקן מפתח בקבוצה ששוב קוראת תיגר על האליפות. מירן שפילברג על עליית הקשר לקראת המפגש מול האקסית

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

בשנים האחרונות עברו בהפועל באר שבע לא מעט שחקני רכש יקרים וחלקם ממש לא הצדיקו את ההשקעה הגדולה של המועדון. הקיץ, לאחר איבוד תואר האליפות והעונה המאכזבת שעברה על הקבוצה, בהפועל באר שבע שינו גישה והחליטו להתחזק בשמות פחות נוצצים, אך כאלה שיטרפו את הדשא בכל משחק.

נציג בולט של הגישה הזו הוא הקשר עדן שמיר שנרכש מהפועל קריית שמונה, אחת מספקיות השחקנים העיקרית לבאר שבע בעידן ברק בכר, שבעצמו הגיע לבירת הנגב אחרי קדנציה מוצלחת בקבוצה הכי צפונית בארץ.

שמיר (24) גדל בקריית מוצקין והחל לשחק כדורגל במחלקת הנוער של הפועל חיפה. לאיזי שרצקי, הבעלים של הפועל קריית שמונה, יש חוש ריח מפותח לכישרונות צעירים והוא החליט לצרף לקבוצתו את שמיר בן ה-17, עוד בטרם רשם הופעה אחת בקבוצה הבוגרת של הפועל חיפה.

במהלך עונת 2013/4, כשהוא עדיין בגיל נוער ואף משחק באופן קבוע בהרכב של נבחרת הנוער של ישראל שהשתתפה באליפות אירופה לראשונה בתולדותיה, שמיר השתלב בקבוצת הבוגרים של קריית שמונה תחת ברק בכר, והיה גם שותף בזכייה של הקבוצה בגביע המדינה באותה השנה. בקיץ 2015 התפצלו דרכיהם של שמיר ומאמנו ברק בכר, שהדרים לבירת הנגב. בזמן שבכר הפך למאמן המוביל בכדורגל הישראלי תוך שהוא מצעיד את הפועל באר שבע לזכייה בשלוש אליפויות רצופות, שמיר ביסס את מעמדו כשחקן מרכזי בקריית שמונה, כשבשנתיים האחרונות הוא גם עונד את סרט הקפטן.


הוביל את קריית שמונה מגיל צעיר (דני מרון)

עוגן מרכזי בהרכב של בכר
לאחר האכזבה הקשה מהעונה שעברה, בבאר שבע החליטו לערוך חריש עמוק בסגל השחקנים. בקבוצה חיפשו לצרף שחקנים רעבים שנלחמים על כל כדור ומשאירים את הכל על כר הדשא. במסגרת השינוי הנרחב בסגל שעשו בבאר שבע בפגרת הקיץ, רצו בקבוצה לצרף את הקשר אלמוג כהן, שהחליט לחזור ארצה לאחר קדנציה ארוכה בכדורגל הגרמני. בבאר שבע ראו בכך הזדמנות לצרף לסגל ליגיונר מנוסה שגדל בעיר ושיחק במחלקת הנוער של המועדון.

בבאר שבע ניהלו עם כהן ונציגיו משא ומתן אינטנסיבי במהלכו הציעו לליגיונר בדימוס הצעה כספית נדיבה, אך לבסוף החליט כהן לחתום במכבי נתניה, בשורותיה כיכב בטרם יצא לגרמניה. בבאר שבע לא חיכו הרבה זמן והחליטו ללכת על אופציית עדן שמיר, עימו ניהלו מגעים במקביל. אלונה ברקת רכשה כ-70% מכרטיס השחקן שלו מאיזי שרצקי תמורת כ-450 אלף יורו והקשר חתם לארבע עונות בשורות באר שבע. לאחר שחתם בבאר שבע אמר שמיר: "אני שמח ומתרגש להגיע למועדון גדול, רק מהמחשבה לשחק בטרנר אני מקבל צמרמורת, ואני כבר מחכה להתחיל. עכשיו הזמן לעבוד קשה".

העובדה כי לשמיר יש קרובי משפחה בבירת הנגב ובמקביל אחיו לומד באוניברסיטת בן גוריון, הקלו על המעבר שלו מהצפון הרחוק, מאות קילומטרים דרומה.
זמן קצר מאז שהגיע, שמיר הצליח להתאקלם מהר מאוד מבחינה חברתית בקבוצתו החדשה. חבריו לקבוצה מספרים על אדם מאוד חיובי בחדר ההלבשה עם תכונות של מנהיג, שנותן מעצמו מאה אחוזים באימונים ובמשחקים. במקביל, הפך שמיר מבחינה מקצועית לבורג מרכזי בקישור של ברק בכר, לצידם של דוד קלטינס ונאור סבג, המהווים שלישית קישור אגרסיבית שמקשה מאוד על הקבוצה היריבה. אין ספק שגם ההיכרות הקודמת של שמיר עם בכר מסייעת לקשר, שמפגין ביטחון רב כשהוא על כר הדשא.


שמיר וקלטינס. מפגינים ביטחון רב במרכז שדה (דני מרון)

עד היום שותף שמיר בחמישה משחקי בליגה, כאשר במחזור האחרון מול הפועל חיפה, הוא גם כבש את שער הליגה הראשון שלו במדי באר שבע. משחק הליגה היחיד ששמיר החסיר העונה היה בחוץ מול אשדוד במחזור השלישי, זאת לאחר שסבל מוירוס ביום המשחק. חסרונו של שמיר במשחק מול אשדוד הורגש. ניכר היה שלבאר שבע חסר האיזון הדרוש במרכז השדה והתוצאה הייתה בהתאם, כאשר שחקניו של בכר השמיטו במהלך המשחק יתרון של 1:2 וסיימו בתיקו 2:2.

במקביל, שמיר שותף בכל שמונת המשחקים שרשמה הקבוצה במסגרת מוקדמות הליגה האירופית ואף כבש פעמיים, מול נורשפינג השבדית וקייראט הקזאחית.
לאור היכולת המצוינת ששמיר מפגין מתחילת העונה בבאר שבע, הן בליגה והן בזירה האירופית, רבים תהו מדוע שמיר לא זכה עד היום לזימון לסגל הנבחרת על ידי המאמן אנדי הרצוג. שמיר עצמו התייחס לסוגיה בצניעות אופיינית כשאמר: "אני לא יכול להגיד שזה אכזבה שלא קיבלתי זימון לנבחרת. אני מתעסק במה שיש לי. ברור שאני מאוד אשמח להיות בנבחרת אבל אני מתרכז בהפועל באר שבע. יש לי הרבה דברים לשפר ולהרים את הרמה שלי, כי אני יודע שאני מסוגל ליותר. אם יקראו לי לנבחרת אני יותר מאשמח וגם אם לא, הראש שלי בבאר שבע במאה אחוז".

במבט לאחור, אפשר לומר בפה מלא שבבאר שבע ממש לא מצטערים על החלטתו של אלמוג כהן לחתום הקיץ בנתניה, מהלך שהוביל להחתמתו של שמיר בבירת הנגב.
ומבחינתו של שמיר, אין ספק שעם היכולת שהוא מציג בשילוב עם ההצלחה של קבוצתו החדשה, זימון לסגל של נבחרת ישראל הוא רק עניין של זמן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי