צפו בתקציר: באר שבע בפסגה אחרי 1:2 דחוק על קריית שמונה

שחקני הפועל באר שבע חוגגים
שחקני הפועל באר שבע חוגגים | דני מרון

שער ניצחון של נייג'ל האסלביינק (86) חיפה על יכולת פושרת של האדומים, שרשמו ניצחון רביעי ברציפות. ז'וסואה ערך בכורה בהרכב של בכר וסיפק בישול מרהיב לשהר (42), שרידן (66) איזן זמנית

(גודל טקסט)
לא בטוח שזו הפועל באר שבע שברק בכר היה רוצה לראות. כזכור, לפגרת הנבחרות הדרומיים יצאו לאחר ניצחון 0:3 מבריק נגד הפועל חיפה, שהיה השלישי ברציפות ואותת לכל שאר הקבוצות בליגה כי הפועל ב"ש חזרה ובגדול. היום (שבת) הדרומיים אירחו את עירוני קריית שמונה, שרשמה ניצחון בכורה רק במחזור הקודם, ודווקא מול קבוצת התחתית מהצפון השחקנים באדום נראו אנמיים מאוד ברוב דקות המשחק, אך הצליחו בשיניים להשיג את שלוש הנקודות החשובות.


בהרכב של בכר ניתן היה למצוא לראשונה את ז'וסואה הפורטוגלי, אך דקות הפתיחה היו שייכות דווקא לאורחת, שלא ידעה לנצל זאת. מי שידעה היטב לנצל את המצבים הבודדים שהיו לה היא הפועל ב"ש, שעלתה ליתרון עם המון סטייל כשז'וסואה הראה שהוא כוכב אמיתי, כשמצא את הראש של בן שהר עם מסירה מרהיבה מ-35 מטרים, והחלוץ כבש שער חמישי העונה בליגה.


אחרי אותן דקות טובות של המקומיים, השליטה שלהם על כר הדשא כמעט ונעלמה. קיליאן שרידן העניש את הקבוצה של בכר של היכולת הפושרת, והשיג לקבוצתו את השוויון המוצדק. חמש דקות לסוך המשחק אלילת המזל שיחקה עבור ב"ש, כשנייג'ל האסלביינק מצא את הרשת אחרי רצף אדיר של החמצות, והעניק לקבוצתו את הניצחון החשוב, הרביעי ברציפות בליגה.


ברק בכר. שבוע נוסף בפסגה (דני מרון)
ברק בכר. שבוע נוסף בפסגה (דני מרון)

אוהדי הפועל באר שבע בטרנר. מחפשים ניצחון רביעי ברציפות של קבוצתם (דני מרון)
11,500 צופים הגיעו לטרנר. רשמו ניצחון רביעי ברציפות של קבוצתם (דני מרון)


הרכבים
באר שבע: ארנסטס שטקוס, בן ביטון, לואי טאהא, מיגל ויטור, אורן ביטון, דוד קלטינס (ניב זריהן, 68), עדן שמיר, ז'וסואה (חנן ממן, 76), רמזי ספורי (תומר יוספי, 60) , נייג'ל האסלביינק, בן שהר.


קריית שמונה: דזוגאס ברטקוס, אורי צעדון, מרקוס דיניז, עידן נחמיאס, זיו מורגן, עדן קארצב, סילאס דה סילבה, איסמעיל ריאן, ג'יימס אדניי (ג'ון רואיס, 84), מוחמד שכר (עומר לקאו, 61), קיליאן שרידן (יואל אבוחצירא, 76).


מהלך המשחק

לאחר שלוש דקות של כדורגל בטרנר, איסמעיל ריאן כמעט והפתיע את כל יושבי האצטדיון כשהצליח לגנוב להגנה האדומה את הכדור ואיים מטווח קרוב על השער של ארנסטס שטקוס, שהדף לקרן. בדקה ה-12 בן ביטון פרץ על האגף הימני ושלח כדור נהדר לנייג'ל האסלביינק, אך החלוץ ההולנדי לא הצליח לייצר איום ממשי למסגרת. בדקה ה-21 בן ביטון כמעט כבש שער נפלא, אחרי שהשאיר מאחוריו את כל ההגנה של ק"ש, אבל בבעיטה האחרונה לא היה מדויק ופספס את המסגרת.



האסלביינק. ההולנדי היה פעיל מאוד בדקות הראשונות (דני מרון)
האסלביינק. ההולנדי היה פעיל מאוד בדקות הראשונות (דני מרון)

דקות ראשונות טובות של ק
דקות ראשונות טובות של ק"ש (דני מרון)


בדקה ה-30 הרכש החדש מפורטוגל ז'וסואה נכנס רשמית למשחק, כאשר ניסה למצוא את השער של דזוגאס ברטקוס מ-25 מטרים, אך הכדור ששיגר היה חלש ושטוח, והשער הליטאי קטף את הכדור ללא בעיות. בדקה ה-42 הקרח בהתמודדות נשבר כשז'וסואה סיפק בישול מרהיב – כדור אלכסוני מ-35 מטרים של הקשר הגיע לבן שהר, שעם נגיחה נפלאה הכניע את ברטקוס מקרוב, וקבע כי ה"גמלים" ירדו להפסקה ביתרון.


בן שהר. שער חמישי העונה לחלוץ של הפועל ב
בן שהר. שער חמישי העונה לחלוץ של הפועל ב"ש (דני מרון)

ז'וסואה. בישול מבריק שלו לבן שהר (דני מרון)
ז'וסואה. בישול מבריק שלו לבן שהר (דני מרון)


פחות מדקה לאחר שנפתחה המחצית השנייה, האסלביינק מצא את עצמו חופי בתוך תיבת החמש עם הכדור, אך התבלבל עם רגליו ולא הצליח לייצר בעיטה מהמצב המבטיח. בדקה ה-66 קריית שמונה הצליחה להשיג את השוויון המיוחל, כשריאן זיהה את קיליאן שרידן חודר לרחבה, והחלוץ סיפק נגיחה אדירה והכניע את שטקוס.


שער בכורה לחלוץ האירי בליגת העל (דני מרון)
שחקני קריית שמונה חוגגים את השער החשוב של האירי (דני מרון)

מסאי דגו. המאמן מתקרב למשחק שלישי ללא הפסד (דני מרון)
מסאי דגו. המאמן מתקרב למשחק שלישי ללא הפסד (דני מרון)


בדקה ה-80 קריית שמונה קיבלה הזדמנות לבצע מהפך בכדור חופשי, אותו לקח סילאס דה סילבה. האחרון שיגר בעיטה טובה לעבר הפינה הימנית של שטקוס, אבל הליטאי היה ער מספיק כדי לספק הצלה טובה. בדקה ה-82 חנן ממן המחליף מסר כדור נהדר לשהר, שבחר לנסות ולהפתיע מזווית קשה ולצערו מצא רק את הרשת החיצונית. בדקה ה-86 האדומים החזירו לעצמם את היתרון, כאשר ניב זריהן המחליף בישל להאסלביינק, שגלגל מטווח קצר מאוד לרשת.


שער ניצחון להולנדי (דני מרון)
שער ניצחון להולנדי (דני מרון)

שחקני הפועל ב
שחקני הפועל ב"ש מודים לקהל בסיום (דני מרון)
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי