צפו בתקציר: ניצחון שני רצוף לבית"ר ירושלים, 0:4 ענק על נס ציונה

שחקני בית"ר ירושלים חוגגים
שחקני בית"ר ירושלים חוגגים | דני מרון

זוכרים את פתיחת העונה החלשה? אחרי ה-0:3 על נתניה, הקבוצה מהבירה רשמה עוד חגיגה בזכות פצצה של קונטה (14), מתפרצת של גרסיה שכבש שער בכורה (38) ושערים של קינדה (62) וזהבי (67). תורג'מן עדיין ללא ניצחון

(גודל טקסט)

שלושת המחזורים הראשונים היו מדאיגים עבור אוהדי בית"ר, שלא הצליחה לנצח בהם אפילו פעם אחת, אבל כעת הם יכולים לחייך: הקבוצה מהבירה השלימה הערב (שבת) ניצחון שני ברציפות ורביעי בחמישה משחקים בכל המסגרות עם 0:4 ענק על סקציה נס ציונה, ועלתה לפחות זמנית למקום החמישי.

הפתיחה אמנם היתה איטית, וגם אחרי ה-0:1 של אנטואן קונטה ששלח פצצה בדקה ה-14 בית"ר לא המריאה, אבל לקראת הירידה להפסקה ליוואי גרסיה סיים מתפרצת עם שער בכורה במדים הצהובים-שחורים ולמחצית השנייה הקבוצה חזרה אופטימית יותר. ואז הגיעו שני מצבים מכדורים נייחים בדקות ה-62 וה-67, וקינדה וזהבי הפכו את ההפסד של נס ציונה לתבוסה.

ואכן, מדובר בתבוסה. זהו אמנם ההפסד הגדול ביותר של נס ציונה בליגת העל, אבל אי אפשר להגיד שלפני כן היא הרשימה. לעולה החדשה עדיין אין ניצחון ליגה העונה, היא ספגה 15 שערים וכבשה שניים בלבד והיא השיגה שתי נקודות מתוך 21 אפשריות. אלה 10% הצלחה למאמן עמיר תורג'מן, שלא ברור כמה זמן יחזיק בכסאו בקצב הזה.

עמיר תורג'מן. כמה זמן ימשיך בנס ציונה? (דני מרון)
עמיר תורג'מן. כמה זמן ימשיך בנס ציונה? (דני מרון)

אבל הסיפור הוא לא נס ציונה. הסיפור הוא בית"ר ירושלים והרוח החדשה שהיא מקבלת. לפגרת הנבחרות היא יצאה עם 0:3 ענק על מכבי נתניה, וכעת היא משחילה רביעייה בחוץ – אז נכון, זה על קבוצות חלשות יחסית, אבל אי אפשר להכחיש שהקבוצה של רוני לוי סוף סוף התעוררה. בשבוע הבא היא מגיעה לבלומפילד למשחק אצל בני יהודה, ואם גם משם היא תצליח לצאת עם שלוש נקודות – מי יודע, אולי נוכל לדבר עליה בתור קבוצת צמרת.

ליוואי גרסיה. שער בכורה לחלוץ (דני מרון)
ליוואי גרסיה. שער בכורה לחלוץ (דני מרון)

הרכבים
סקציה נס ציונה: עומרי גלזר, רומריק אטו, דריס ויטנס, פרנסיסקו דוטרי, איתי עוזרי, רז נחמיאס, סבין לילאי, שי אליאס, אלעד שחף, סאקו טורה, רז שטיין.

בית"ר ירושלים: נתנאל דלויה, אנטואן קונטה, אור זהבי, דיוגו ורדסקה, מקסים גרצ'קין, תמיר עדי, עלי מוחמד, דן איינבינדר, ליוואי גרסיה, גדי קינדה, שלומי אזולאי.

מהלך המשחק
בדקות הראשונות היו אלה שחקני נס ציונה ששלטו, ואפילו הגיעו קרוב לשער מספר פעמים. בית"ר בינתיים נראתה רדומה, ומלבד התקפה אחת לא נראה כאילו היא הגיעה למשחק זה היה עד הדקה ה-14, אז קינדה פרץ בצד שמאל ומצא את אנטואן קונטה חופשי לגמרי במרכז, והצרפתי התקדם אל קו הרחבה והפציץ לפינה הקרובה כדור שלעומרי גלזר לא היה שום דבר לעשות נגדו, 0:1 לבית"ר.

גדי קינדה. שער ובישול במשחק נהדר שלו (דני מרון)
גדי קינדה. שער ובישול במשחק נהדר שלו (דני מרון)

המשחק נרגע מאז השער, ובית"ר לא התקרבה מספיק לרחבה כדי ליצור עוד מצב לגול. בצד השני, נס ציונה ניסתה אבל בקושי הצליחה להגיע למצבי בעיטה. אחד מהם, בדקה ה-38, נבלם על ידי הגנת בית"ר שמיד יצאה למתפרצת. עלי מוחמד קיבל את הכדור והחל לרוץ, מרים את הראש ורואה את ליוואי גרסיה מוכן למסירה עמוק בחצי של נס ציונה. המסירה היתה מדויקת, וגרסיה כבש את שערו הראשון במדי בית"ר וקבע 0:2 קל קרוב לסיום המחצית.

המחצית השניה היתה דומה לראשונה מבחינת חוסר מצבים, אבל אם בראשונה עוד היתה מהירות היא נעלמה אחרי ההפסקה. בדקה ה-62 בית"ר קיבלה הזדמנות לכבוש את השלישי, עם בעיטה חופשית מצד שמאל, ודן איינבינדר הגביה כדור מדויק לקינדה שהתגבר על גלזר והוסיף שער לבישול שלו, מעלה את רוני לוי ל-3:0. נס ציונה לא הספיקה להתאושש, וחמש דקות לאחר מכן הגיע ה-0:4: שוב כדור חופשי, שוב איינבינדר בעט, אך הפעם הוא ניסה לכבוש – והריבאונד הגיע לאור זהבי, שהפך את הניצחון לחגיגה. לקראת הסיום נס ציונה ניסתה להשיג שער כבוד, ורז שטיין סחט הצלה גדולה מנתנאל דלויה לפני שהמשחק נגמר ב-0:4 מהדהד.

גרסיה ומוחמד חוגגים (דני מרון)
גרסיה ומוחמד חוגגים (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי