איגוד השופטים קבע: הפועל רעננה קופחה פעמיים

שופט וידיאו
שופט וידיאו | ערן לוף

הוועדה המקצועית פסקה כי הקבוצה הייתה ראויה לפנדל וכן נגזל ממנה שער חוקי נגד הפועל חיפה, שופט ה-VAR ארז פפיר ושופט המשחק עודה נאאל שגו. בהודעה נמסר: "מצרים על האירועים ונפיק לקחים"

(גודל טקסט)

לא מעט טענות נשמעו כלפי צוות השיפוט ומערכת ה-VAR במהלך התיקו המאופס בין הפועל רעננה והפועל חיפה אתמול. היום (שלישי) פרסמה הוועדה המקצועית את התייחסותה לאירועי שעוררו מחלוקת והמסקנות ברורות: השופט עודה נאאל שגה פעמיים, בעוד המשחק בין מכבי חיפה ובני יהודה התנהל כמו שצריך ללא טעויות שיפוט.

לפי ממצאי הוועדה, שופט ה-VAR, ארז פפיר, צדק כאשר המליץ לשופט לפסול את פסילת השער השגויה של הפועל רעננה כי על אף המגע בין שחקן ההגנה להתקפה – זה לא הצדיק את ביטולו, אלא שנאאל, לאחר שצפה במהלך – לא שינה את החלטות וביצע טעות ודאית ברורה. כמו כן, השופט היה צריך להעניק פנדל לזכות רעננה בדקה ה-45, ובמקרה הזה גם טעה שופט ה-VAR שצפה באירוע ולא המליץ לשופט לבחון את האירוע. 

מנגד, בתוספת הזמן של המחצית החליט השופט בצורה נכונה שלא לפסוק על פנדל. הוועדה המקצועית מסרה כי "היא מצרה על האירועים במשחק האחרון, תפיק לקחים ויועברו הנחיות לשופטים בהתאם למניעת אירועים מסוג זה בהמשך". יחד עם זאת, נכתב בהודעה הרשמית כי: "דוחים בתוקף כל ניסיון להשליך מאירועי משחק ספציפי כזה או אחר על כלל תהליך הטמעת מערכת ה-VAR ותוצאותיו".


ארז פפיר (דני מרון)

"במהלך שבעת המחזורים סייעה מערכת ה-VAR באמצעות השופטים בקבלת מספר לא מבוטל של החלטות קריטיות ונכונות שבלא התערבות המערכת היו נשארות שגויוה. לראיה, למעט המשחק המדובר, ששת משחקי המחזור עברו ללא כל אירוע חריג. כמו כן, יש להדגיש כי רמת השיפוט בארץ היא מהגבוה באירופה ואף זוכה להערכה במישור הבינלאומי – דוגמה טובה לכך הינה שצוות ישראלי, לרבות בעמדת ה-VAR, ישפוט היום משחק משמעותי בשלב הבתים של ליגת האלופות (מנצ'סטר סיטי – אטאלנטה).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי