גוטמן: "אף קבוצה לא מעל כולן, חיפה מועמדת לזכות באליפות"

אלי גוטמן
אלי גוטמן | ערן לוף

מאמן נבחרת ישראל לשעבר דיבר ב-103FM: "מכבי וב"ש ניצחו בשיניים, גם בית"ר תיצמד לשלישיית הצמרת". על בלבול: "אני מזהה תהליך נכון". על חיימוב: "הוא לא ראה את הכדור". וגם: פיטוריו של מסאי דגו

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)
 "מכבי ת"א והפועל באר שבע ניצחו בשיניים, זאת אומרת שאין אף קבוצה שכרגע היא מעל כולן וברור שמכבי חיפה מועמדת לזכות באליפות. גם בית"ר ירושלים תידבק לשלישייה הזו", כך אמר הערב (שלישי) אלי גוטמן, מאמן נבחרת ישראל לשעבר, שניתח את איבוד הנקודות של הירוקים מול בני יהודה והתייחס גם לפיטוריו של מסאי דגו מקריית שמונה.


גוטמן פתח את דבריו: "לפטר את מרקו בלבול? קשה לי לשמוע את זה. כולם מבינים בכדורגל. כל מי שרואה את המשחק ואוהב אותו, גם מבין. בין להבין בכדורגל לבין היכולת לעמוד על המגרש ולדעת לעמוד מול השחקנים ולהעביר את המסרים – המרחק הוא רב. מכבי חיפה נמצאת בידיו המקצועיות של בלבול ואני רואה תהליך נכון של קבוצה שנבנתה בצורה טובה. מרקו זה מאמן שיודע להעביר את המסרים שלו".


על המשחק עצמו אמר גוטמן: "כל עוד התוצאה הייתה 0:0, בואו ניתן את הקרדיט לבני יהודה שעשתה משחק הגנה יוצא מן הכל. בא יוסי אבוקסיס ואומר אני משחק בהתאם לכלים שיש לי ולא לפי מה שאומר עיתונאי זה או אחר. אני יודע מי זה יוסי, אחד שהולך עם האמת שלו. הוא אמר לי 'אלי, אם אני בא לשחק פתוח אני אקבל 3:0. אחרי הגול, יוסי הלך כבר על כל הקופה ונפתחו פערים. ברגעים האלה מכבי חיפה, לה חומר שצריך לרוץ לאליפות, צריכה לשים את הרגל על הגז ולסיים את המשחק. אני הרגשתי משפת הגוף של הספסל ושל השחקנים שהם רצו לגמור את זה ב-0:1".


השער שספג גיא חיימוב: "הוא לא ראה את הכדור. ברגע שאתה מזנק, הרגליים שלך כבר על הקרקע ואתה לא יכול להגיב. אנשים מכתיבים למרקו מה לעשות? כל מה שמעניין את מרקו זו הצלחת הקבוצה. למרות שג'וש כהן נתן ביטחון מול נתניה, מרקו מאמין שחיימוב זה השוער הראשון שלו. הקהל ראה את מה שהוא ראה ושרק בוז, אבל מרקו לא הולך נגד אף אחד".



לא ראה את הכדור? גיא חיימוב (מאור אלקסלסי)


פיטוריו של מסאי דגו: "מי שראה את המשחקים של קריית שמונה העונה, צפה בקבוצת כדורגל מאומנת. כולנו נמדדים בהתאם לתוצאות בסופו של דבר, אבל אני חושב שהיה פה מהלך שגוי ומוקדם מידי.  אני יודע שמאמן צריך ללכת הביתה בשני מקרים – אם הוא איבד את חדר ההלבשה. אם יש שחקנים שמאסו במאמן, הוא בעצמו צריך ללכת הביתה. דבר שני, אם הקבוצה שלו נראית לא מאומנת. ק"ש לא נראתה לי לא מאומנת בשום משחק, למרות התוצאות הפחות טובות. היא נראתה קבוצת כדורגל מאומנת שיודעת בדיוק מה היא רוצה מעצמה. ק"ש הייתה טובה מבאר שבע בחלקים גדולים של המשחק. זו סיבה לפטר? ממש לא. מחזור שביעי, עם כל הכבוד. נכון שבסופו של דבר שופטים את כולנו בהתאם לתוצאות ודגו לא הביא אותן, אבל לא מפטרים מאמן במחזור השביעי".


דרישתו של איזי שרצקי לשתף שחקנים תוצרת מחלוקת הנוער של קריית שמונה: "אם דגו היה משתף את הצעירים והקבוצה שלו הייתה נראית לא מאומנת ומדורגת במקום האחרון בטבלה, אז איזי לא היה מפטר אותו? כל מאמן כדורגל באשר הוא צריך ללכת עם האמת הפנימית שלו. מאמן כדורגל נותן את המקום בהרכב ל-11 השחקנים שהוא חושב שיביאו לו ניצחון. ברגע שהוא לא נותן לשחקנים שהבעלים אומר לו, את הדיון הזה צריכים לעשות לפני שחותמים על הסכם. עברתי בכדורגל הכל, אני מצדד בדגו ולא בכל אלה שמספרים סיפורים. אני מבטיח לכם שאם דגו היה נותן לשחקנים שאיזי רוצה, גם אז זה מה שהיינו מקבלים".


על איזי: "איזי הוא לא האישיו. בואו ניתן לו את הקרדיט, בלעדיו אנחנו לא היינו מדברים בכלל על קריית שמונה. לתת הזדמנות למאמנים צעירים? בטח. אבל לבוא לפני ולומר, אלה הנתונים והתנאים ואיתם אתה צריך להתמודד. אם זה מתאים למאמן והוא הולך בדרכים הפוכות ממה שהוא התחייב, אני יכול לקבל את מה שאיזי אומר. את כל זה צריך להכתיב ולשים על השולחן מראש".


איזי שרצקי מסר בתגובה: "אני מחוץ לכדורגל".


"לא מפטרים מאמן במחזור השביעי" (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי