צפו בתקציר: משחק ליגה שמיני רצוף ללא ספיגה למכבי ת"א, 0:2 על הפועל ב"ש

שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים | אריאל שלום

הצהובים לא הציגו משחק גדול, אבל היו טובים יותר ועצמי של טאהא (45+2) בתוספת שער מאוחר של שכטר (90+4) נתנו להם את המקום הראשון בטבלה. טננבאום שבר שיא בן 38 שנים, ערב ענק של שטקוס לא מנע הפסד

(גודל טקסט)

שמונה משחקים ללא ספיגה. מכבי תל אביב קבעה הערב (שני) שיא ליגה חדש כששמרה על שער נקי בניצחון 0:2 על הפועל באר שבע, ומלבד העלייה לפסגה עם שלוש נקודות יותר ממכבי חיפה, גם עשתה היסטוריה עם פתיחת עונה מושלמת מצד השוער הצעיר דניאל טננבאום.

הניצחון אכן הגיע לצהובים, שהיו טובים יותר ושלטו לאורך כמעט כל המשחק, אבל יותר מזה ההפסד הגיע לקבוצה הדרומית. הפועל באר שבע נראתה מבולבלת וחסרת מחץ בהתקפה, ושני האירועים הראויים ביותר לציון במשחק היו שייכים לבלמים שלה: מיגל ויטור שספג צהוב 10 דקות מהפתיחה עם עבירה על מתן חוזז, כמעט ראה את האדום בגלל דריכה על יונתן כהן ואז בדקה ה-32 הכשיל את אופואדו מאחור והורחק באופן סופי, ולואיי טאהא שניסה להרחיק הגבהה של חוזז ומצא את עצמו נוגח לשערו שלו.

למעשה, שוער הפועל באר שבע ארנסטס שטקוס היה אולי השחקן הטוב ביותר על הדשא. אם לא הוא והעין החדה שלו לבעיטות חופשיות, מכבי ת"א היתה יורדת מהדשא עם רביעייה לפחות לזכותה. בעיטות חופשיות היו פחות או יותר כל ההזדמנויות של שחקני ההתקפה של איביץ', שמדי פעם גם ינסו לחדור ונתקלו בהגנה הממושמעת של בכר. רגע לפני הסיום הוסיף שכטר דודבן לקצפת, כשטעות של טאהא שמה את הכדור ברגליים שלו עם דרך פנויה לשער ול-0:2.

משחק גדול לא היה בבלומפילד לרגע, אבל הוא הצליח לספק רגעים יפים ולפרקים גם קצב טוב. במחצית השנייה באר שבע ניסתה יותר להתקרב לשער של טננבאום, שעמד במשימה בכבוד וסגר מחזור שמיני ללא ספיגה. בהתחשב בעודה שהיריבה הבאה של איביץ' היא הפועל רעננה, מי יודע עוד כמה השיא הזה יכול להתארך. בכר, לעומת זאת, ינסה להתאושש נגד מכבי נתניה שתגיע לטרנר בעיצומו של משבר.

מנספורד וברק יצחקי. מכבי ת
מנספורד וברק יצחקי. מכבי ת"א ערכה לבריטי טקס לפני המשחק (אריאל שלום)

הרכבים
מכבי תל אביב: דניאל טננבאום, אנדראה ג'ראלדש, איתן טיבי, ז'איר אמאדור, אנריק סבוריט, דן גלזר, רוסלן ברסקי (אייל גולסה 78), דור מיכה, יונתן כהן, צ'יקו אופאדו, מתן חוזז (עומר אצילי 68).

הפועל באר שבע: ארנסטס שטקוס, בן ביטון, לואיי טאהא, מיגל ויטור, אורן ביטון (חנן ממן 80), דוד קלטינס, עדן שמיר, נאור סבג, ז'וסואה, נייג'ל האסלביינק (רמזי ספורי 72), בן שהר (ניב זריהן 62).

מהלך המשחק
הפועל באר שבע היתה זאת שפתחה חזק יותר, אבל אף אחת מההתקפות שלה לא היתה מסוכנת במיוחד. בצד השני, מכבי ת"א קיבלה הזדמנות עם בעיטה חופשית בדקה הרביעית, אבל שטקוס עצר את הכדטר של יונתן כהן. ההתקפה של ב"ש יצאה מיד עם עדן שמיר שהכניס כדור נפלא לבן שהר, אבל הכדור שלו שכבר עבר את טננבאום פגש את המשקוף. בדקה השמינית חוזז ניסה להוביל התקפה והתנגש במיגל ויטור, שגם קיבל צהוב על משחק מסוכן. כהן לקח את הכדור החופשי כמעט 30 מ' מהשער וניסה להפיץ את השער, אבל הכדור עבר מעל המסגרת.

אופואדו. הצהובים היו טובים יותר ברוב המחצית הראשונה (דני מרון)
אופואדו. הצהובים היו טובים יותר ברוב המחצית הראשונה (דני מרון)

ויטור כמעט הותיר את קבוצתו ב-10 שחקנים, כשבדקה ה-20 דרך על יונתן כהן. זיו אלדר הלך להתייעץ עם אנשי ה-VAR, ולבסוף החליט להסתפק באזהרה. בדקות הבאות מכבי ת"א חזרה לתקוף וחדרה לרחבה מספר פעמים, אך אף אחת מההזדמנויות לא היתה קרובה לשער. בדקה ה-32 אופואדו ניסה להגיע לכדור עומק והוכשל על ידי ויטור, שהפעם ראה את הצהוב השני והורחק, מותיר את באר שבע בחיסרון מספרי. גם את הבעיטה החופשית הזאת לקח יונתן כהן, וגם אליה שטקוס זינק מצוין.

עם שחקן אחד יותר, הצהובים המשיכו ללחוץ על ההגנה הבאר שבעית ולחפש את הטעות. אופואדו הגיע להזדמנות אדירה עם נגיחה בדקה ה-44 ושוב שטקוס הגיב מהר והדף לקרן. הכדור הורחק לחוזז, שהגביה לשער. לואיי טאהא ניסה להרחיק בנגיחה, אבל הכדור שלו הלך לכיוון ההפוך ואליו שטקוס כבר לא יכול היה להגיע. מכבי ת"א עלתה ל-0:1 משער עצמי, רגע לפני הירידה לחדרי ההלבשה.

חוזז. בכורה מצוינת בהרכב (אריאל שלום)
חוזז. בכורה מצוינת בהרכב (אריאל שלום)

מכבי ת"א לא הסתפקה בשער הבודד במחצית השנייה. היא המשיכה לתקוף בניסיון להשיג את השני ולהתקרב יותר להבטחת הפסגה, אבל לא היתה מדויקת בבעיטות המעטות אליהן הגיעה. בדקה ה-62 יונתן כהן קיבל כדור עומק נפלא ממיכה וניסה להעביר רוחב לאופואדו, אבל טאהא גלש בזמן. דקה לאחר מכן מיכה שחרר בעיטה שטוחה בשמאל שכבר עברה את שטקוס אבל עברה ליד הקורה.

יציעי בלומפילד התרגשו במיוחד בדקה ה-68, כשעומר אצילי עלה במקומו של מתן חוזז. חצי שנה עברה מאז שהקשר המוכשר ראה דשא, והוא זכה למחיאות כפיים כשעלה למגרש. בדקה ה-75 הוא גם קיבל הזדמנות להבקיע עם בעיטה חופשית ממש מחוץ לרחבה, וגם הוא מצא את שטקוס מוכן. בתוספת הזמן הגיע לעוד מצב, אולי הכי קרוב של שחקן כלשהו במשחק, כשמסירת רוחב מאופואדו מצאה אותו מול שער פנוי, אבל הקשר התבלבל ברגליים והכדור המשיך החוצה. המארחת חיפשה את השער השני, ומצאה אותו רק בדקה האחרונה של התוספת – לואיי טאהא התבלבל שוב, שכטר השתלט על הכדור וכבש את ה-0:2.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי