מתנות מבאר שבע: מכבי ת"א ניצחה, אבל לא רק בזכות עצמה

מיגל ויטור
מיגל ויטור | דני מרון

ה-0:2 במשחק העונה הושג בעיקר בזכות שתי שגיאות של בלמי הקבוצה הדרומית - ההרחקה של מגל ויטור והשער העצמי של לואיי טאהא. משם הניצחון של הצהובים היה מובטח. דני דבורין מסכם את הערב בבלומפילד

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב לא היתה יכולה לבקש יותר משתי המתנות היקרות שקיבלה אמש (שני) מהפועל באר שבע. הראשונה הייתה הרחקתו המוצדקת של בלם הפועל באר שבע, מיגל ויטור. השנייה הגיעה "על מגש" עם שער עצמי של לואיי טאהא, בלמה הנוסף של באר שבע, בתוספת הזמן של המחצית הראשונה.

אם תרצו, זוהי למעשה תמצית כל סיפורו של משחק העונה בבלומפילד, בו ניצחו הצהובים 0:2. השער השני הושג על ידי איתי שכטר, שניות מעטות לפני סיום ההתמודדות, ומכבי שבה למקום הראשון בטבלה, עדיין ללא הפסד ועדיין ללא ספיגת שער חובה. מנגד, היה זה הפסדה הראשון בליגה של הקבוצה מבירת הנגב, ואין לה אלא לבוא בטענות אך ורק לעצמה.

מיגל ויטור, "שר ההגנה" המצטיין של הליגה כולה, היה דווקא הפעם מתחת לכל ביקורת. הוא ספג שני כרטיסים צהובים ואפילו לא התווכח עם השופט כשראה את האדום. הכי גרוע זה לתפוס יום גרוע במשחק כה חשוב, אבל זה מה שקרה לוויטור. אחר כך, כשהגיע השער העצמי האומלל שהבקיע בנגיחה טאהא, כבר היה ברור מי תהיה המנצחת במשחק.

ויטור. מתחת לכל ביקורת (אריאל שלום)
ויטור. מתחת לכל ביקורת (אריאל שלום)

האלופה, עם יתרון מספרי ועם יתרון בשער, לא היתה במיטבה, ועם זאת היתה טובה ומאורגנת יותר מיריבתה. כל שנותר לצהובים לעשות הוא להעביר ללא תקלה את המחצית השנייה. גם ביכולת בינונית הם לא התקשו לשלוט במגרש ולתקוף, הגם שחסרו את הרגל המסיימת ממש עד לרגע האחרון, בו הוסיף כאמור שכטר את השער השני.

האמת היא שמהתואר משחק העונה לא נותר דבר, שכן הפועל לא היוותה יריב של ממש. ידוע שלשום קבוצה בליגת העל לא קל להתמודד עם מכבי תל אביב, אולם המשימה קשה פי כמה וכמה כאשר יש לעשות זאת בנחיתות מספרית. ברור לגמרי שהרחקתו של ויטור במצב של 0:0 הייתה קריטית. קבוצתו יכולה להשתמש בה כתירוץ להפסד המכאיב, אבל כידוע תירוצים והסברים הם תמיד מנת חלקן של המפסידות ולא של המנצחות.

עכשיו, ביתרון של 3 נקודות על הפועל באר שבע, שוב חוזרת מכבי תל אביב למקום הראשון בטבלה, בו סיימה את העונה שעברה. בהכירנו את איכותן של קבוצות ליגת העל, אפשר לומר שכנראה לא פשוט יהיה להזיזה משם.


שכטר וכהן. יהיה קשה להזיז את מכבי מהפסגה (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי