"אבוקסיס וגוטמן מכירים ויודעים כל אחד מה השני חושב"

מתן בלטקסה
מתן בלטקסה | מאור אלקסלסי

בבני יהודה מצפים למפגש בין המאמן לעוזרו בשנים האחרונות ומקווים לשוב למסלול הניצחונות: "עלינו להביא את היכולת שלנו, לא חושב שיש בעיה מטלית אלא שעוד לא התחבר לנו", טען בלטקסה. ז'אן יחליף את זנטי ב-11?

קבוצות: בני יהודה
(גודל טקסט)

בני יהודה לא ניצחה בארבעת משחקי הליגה האחרונים והמאמן יוסי אבוקסיס הודה שיש ירידה בביטחון וביכולת, אבל האם הוא יצליח להוביל את קבוצתו לניצחון על חשבון מי שהיה עוזרו הנאמן בשנים האחרונות? מחר (שבת, 18:00) תצא בני יהודה למשחק חוץ נגד הפועל חדרה ואורי גוטמן, ואבוקסיס עשוי לערוך שינויים בהרכב ובמערך.

 
אבוקסיס מאוד לא אהב את היכולת של שחקניו בשני המשחקים האחרונים, כאשר עיקר התלונות מופנה בעיקר לשחקני הקישור וההתקפה, שלא נראים טוב כבר תקופה ארוכה. אחת האפשרויות ששוקל המאמן היא לפתוח עם דור ג'אן לצידו של מוחמד גאדיר וכך לנצל את המהירות של שניהם בחלק הקדמי. אם ג'אן אכן יפתח, צפוי עמית זנטי לרדת אל הספסל. בנוסף נשקלת האפשרות לעבור למערך של ארבעה שחקני הגנה במקום חמישה ולעבות את מרכז המגרש עם קשר נוסף.

כאמור, במשחק מחר יפגוש אבוקסיס את מי שהיה עוזרו בשנים האחרונות, אורי גוטמן, שעומד כעת על הקווים בחדרה. השניים פירגנו אחד לשני במהלך הראיונות לקראת המשחק ושחקן בבני יהודה אמר על כך: "שניהם מכירים מצוין אחד את השני ויודעים כל אחד מה השני חושב. זה יהיה קרב מעניין בין שניהם וגם בין הקבוצות".

"יש לנו מאמן מצוין, שעבר דבר או שניים בקריירה שלו ויודע איך לצאת מסיטואציות כאלה", אמר המגן מתן בלטקסה, בנוגע למצב הקבוצה בתקופה האחרונה. "אנחנו לא משנים יותר מדי, פשוט נותנים אחד לשני יותר בטחון, בעיקר בין השחקנים. אנחנו יודעים שאנחנו קבוצה טובה שזה עוד לא התחבר לה ומאמינים בעצמנו שנביא שלוש נקודות".


גוטמן ואבוקסיס בעונה שעברה. "קרב מעניין גם בין שניהם" (מאור אלקסלסי)

בלטקסה גם נשאל על הקושי של חוליית ההתקפה והתרומה הדלה של המגנים בצד ההתקפי: "קודם כל, יוסי צודק. כשקבוצה עושה הגנה כמו שצריך, אז המחמאות מגיעות לכל השחקנים ולא רק לחוליית ההגנה, או לקישור או ההתקפה. אותו דבר לגבי משחק ההתקפה, אין פה אשמה של אף אחד, אנחנו אשמים כקבוצה, שאנחנו לא מספיק טובים בהתקפה ויוסי שם על זה דגש באימונים ובשיחות שהוא מעביר לנו. אנחנו בטוחים שאפשר לעשות הרבה יותר".

הקושי בבלומפילד והיציאה למשחק חוץ: "כשאני עולה על המגרש אני לא מתעסק באיפה אנחנו משחקים וכמה קהל בא או לא. נכון שיש אווירה פחות טובה כשהאצטדיון מכיל 30 אלף מקומות ובאים 1,500 או 2,000 אוהדים של בני יהודה, זה פחות כיף, אבל אנחנו מקצוענים וצריכים להתעסק בעיקר, להיות כמה שיותר טובים, להביא את היכולת האמיתית שלנו, מה שאנחנו עדיין לא מצליחים לעשות, אבל אני בטוח בקבוצה ובשחקנים".


האם חלק מהבעיות של הקבוצה הן מנטליות
: "אני לא חושב שזה נכון. אני לא חושב שיש לנו בעיה מנטלית, אני חושב פשוט שעוד לא התחבר לנו כמו שאנחנו מצפים מעצמנו וכמו שהמאמן וההנהלה מצפים מאיתנו, ובצדק, כי יש פה שחקנים איכותיים מאוד שעוד לא הראו 30 אחוז מהיכולת שהם יכולים לתת בליגה".


"חייבים להביא את היכולת האמיתית" (מאור אלקסלסי)

ההבדל בין הקבוצה העונה לזאת מהעונה שעברה: "הקבוצה הזאת העונה שונה לחלוטין. רק השם בני יהודה נשאר אותו דבר. 80 אחוז מההרכב זה לא אותו הרכב ולוקח זמן לדברים כאלה להתחבר. בעונה שעברה זה התחבר לנו די מהר, השנה זה פשוט לוקח לנו קצת יותר זמן".

על המפגש בין המאמנים: "אני מכבד מאוד את אורי גוטמן, אורי איש כדורגל מצוין שהיה פה ועזר לי מאוד, אבל אני מסתכל על זה כמו כל משחק ולא ממש חשוב לי המאמן שעומד מולי, אלא הקבוצה".


הרכב משוער:
אמיליוס זובאס, אבישי כהן, אליסון דוס סנטוס, דן מורי, אלבן פנישי (שי מזור), מתן בלטקסה, איסמעילה סורו, תאמבי סגס, מתיאה ליואיץ', דור ג'אן, מוחמד גאדיר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי