גולסה: "מדהים לחזור לשחק", איביץ': "אנחנו האויב הגדול ביותר של עצמנו"

אייל גולסה
אייל גולסה | אריאל שלום

הקשר התרגש לאחר הופעת הבכורה שלו בהרכב בליגה: "הייתה לי מטרה מהרגע שנפצעתי - לחזור לשחק כמה שיותר מהר". גורם במועדון: "תוספת כוח משמעותית, הוא נראה טוב". עטר, קנדיל וריקן צפויים לחזור לאימונים מלאים

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

האלופה מכבי תל אביב שניצחה אתמול 0:2 את הפועל רעננה התבססה בפסגה ופתחה לפחות זמנית פער של שש נקודות מיריבותיה לצמרת, מכבי חיפה והפועל באר שבע. הצהובים רשמו משחק נוסף ללא ספיגה ובסך הכל רושמים מאזן מאזן של 810 דקות ללא ספיגה מפתיחת העונה. בקבוצה היו לא מעט חששות מהמשחק מול רעננה, אך בסופו של דבר שערים של צ'יקו אופאדו, שנמצא בכושר מצוין ורשם את הרביעי שלו העונה ושל יונתן כהן, שהפך לבאנקר בהרכב של המאמן ולדימיר איביץ', הבטיחו עוד שבוע של שקט לאלופה, בראש הטבלה.

המאמן בחר שוב, שבוע שני ברציפות להשאיר מחוץ לסגל, את ניק בלקמן, שאיכזב מאוד מתחילת העונה וגם איילון אלמוג, שחתם השבוע על חוזה חדש לחמש שנים, לא התלבש ונותר בחוץ, משחק שלישי ברציפות.

איביץ' אמר לאחר המשחק: "הדברים החיוביים שאני לוקח מהמשחק הזה הם הניצחון, שלוש הנקודות וכמובן העובדה שלא ספגנו במשחק נוסף. זה מאוד מרשים לא לספוג תשעה משחקים. אנחנו רוצים להמשיך ככה. במחצית הראשונה שלטנו במשחק, הגענו למצבים וגם כבשנו ובהחלט היינו הקבוצה הטובה יותר. במחצית השנייה איבדנו מעט את הביטחון. היה לנו מזל שרעננה לא כבשה בעשרים הדקות הראשונות. לקראת סיום המשחק חזרנו לשחק את הכדורגל שלנו, הגענו למצבים ולא ניצלנו אותם. בסופו של דבר לאחר ניצחון חוץ אפשר להיות שבעי רצון".


שחקני מכבי ת"א חוגגים. עוד ניצחון בלי לספוג (אריאל שלום)

על העובדה שהקבוצה לא סופגת תשעה משחקים ברצף: "אני לא חושב על זה יותר מדי. יש לנו את הסגנון שלנו ואנחנו רוצים להשתפר ולהיות טובים יותר, גם בהגנה וגם בהתקפה. אתם שואלים איך אפשר להשתפר בהגנה, אחרי שלא ספגנו שער? אז אפשר. הערב רעננה הגיעה לשלושה-ארבעה מצבי הבקעה טובים, אפילו יותר מבאר שבע נגדנו, וזה משהו שאנחנו צריכים לעבוד עליו ובמשחקים לצאת מהדקות הלא טובות שלנו ולחזור למשחק שלנו. נעבוד ונשפר את זה".

על ההרכב שהולך ומתגבש בשבועות האחרונים: "כולם עובדים קשה ואני עוקב אחריהם ורואה אותם באימונים. באופן טבעי, אי אפשר לשנות יותר מדי כשמשחקים משחק אחד בשבוע. אם היו עוד משחקים, אז בטח היינו נותנים לעוד שחקנים הזדמנות לשחק. אנחנו מצפים לתחילת משחקי הגביע, כדי לראות עוד שחקנים מקבלים דקות משחק ומקבלים הזדמנות לתרום למכבי".

על היעדרותו של אורוש ניקוליץ', ששוב נעדר בשל פציעה: "זה לא עניין של חוסר מזל. דיברנו על זה כבר, חשוב מאוד ששחקנים יחזרו מוכנים אחרי פציעות ארוכות וזה לא קל, לחזור לשחק, אחרי פציעה של כמה חודשים. (אייל) גולסה חזר ופתח בהרכב, לראשונה מזה שנה. יש שחקנים שמחלימים מהר יותר, יש כאלה שצריכים יותר זמן. הפציעה שהייתה לניקוליץ' טופלה והוא החלים ממנה ואפילו חזר לשחק. עכשיו קרה משהו אחר, אבל זה ממש לא רציני או מסוכן, הוא צריך לעבור את זה והוא יחזור להיות איתנו".


ולדימיר איביץ'. "כולם עובדים קשה" (אריאל שלום)

על המאבק בליגה: "אין ספק שאנחנו האויב הכי גדול של עצמנו, אבל אני בהחלט מכבד מאוד גם את שאר היריבות שלנו בצמרת. בניגוד לעונה שעברה, השנה יש הרבה קבוצות טובות, שהשתפרו מאוד, עם שחקנים טובים ומאמנים טובים, השנה תהיה קשה יותר ואני מכבד את כולן. גם העונה שעברה לא הייתה קלה, גם אם מבחוץ זה נראה ככה. זה לא קל לזכות באליפות ביתרון של 30 ומשהו נקודות, עם הפסד אחד בלבד".

מי שמשך את מירב תשומת הלב אמש, הוא הקשר אייל גולסה, שפתח בהרכב אחרי יותר משנה, לאחר שסיים לא מכבר, את הליך השיקום שלו משתי פציעות שהשביתו אותו לתקופה ארוכה. "גולסה הוא תוספת כוח משמעותית מאוד עבורנו", אמר גורם במועדון, "אנחנו שמחים מאוד שהוא חזר ונראה טוב מאוד, בעיקר בתקופה שבה אנחנו חסרים את דור פרץ הפצוע. גם גולסה וגם אצילי חוזרים לעניינים וזו בהחלט בשורה משמחת עבור הקבוצה", הוסיף הגורם.

גולסה עצמו, שהיה נרגש מאוד, אמר בסיום : "הרגשה מצוינת להיות על המגרש אחרי שנה ועוד לנצח, עכשיו צריך להישאר בריא, בעזרת השם ולעזור לחברים כמה שיותר. הייתה לי מטרה מהרגע שנפצעתי –  לחזור כמה שיותר מהר. אני יודע שיש שחקנים שמהפציעה הזאת חזרו עוד יותר מאוחר ממה שאני חזרתי ואני שמח. עבדתי קשה מאוד כדי לחזור ועכשיו אני צריך לשמור על עצמי".


גולסה בפעולה. התגעגע לכר הדשא (אריאל שלום)

על מהלך המשחק: "אני חושב שהתחלנו ממש טוב. גם אני הגעתי למצב שהייתי חייב לכבוש אחרי כמה דקות. ב-20 דקות הראשונות הגענו לכמה מצבים ממש טובים ואחרי זה חלה ירידה קטנה, אבל לא ספגנו. אנחנו מחזור תשיעי בלי לספוג ומגיע קרדיט ענק להגנה ולטננבאום. אני בטוח שנלך ונשתפר ממשחק למשחק. היינו חייבים לכבוש את השער השני, בשלב יותר מוקדם, עד המחצית, אבל זה לא הלך. הכל הלך יותר לאט. בכל משחק אפשר לספוג, אנחנו לא משחקים מול קבוצות חלשות. רעננה מקשה על כל קבוצה ששיחקה נגדה וראינו את זה בוידאו לפני המשחק. הם קבוצה מאורגנת, יש לה שחקנים טובים עם ניסיון ואני שמח שניצחנו".

על מכבי הנוכחית מול זו של העונה שעברה: "אני חושב שמשחק ההגנה שלנו ממש טוב ואנחנו עובדים ביחד יותר. גם בשנה שעברה היינו מחוייבים יחד, אבל השנה רואים את זה, כי אנחנו לא סופגים. אני לא חושב שזה בא על חשבון ההתקפה. לפעמים כולם חוזרים לעשות הגנה, אז אולי קצת קשה יותר בהתקפה, אבל לאט לאט נשתפר גם בהתקפה. 90 אחוז מהקבוצות נגדנו סוגרות את המשחק, אז ברור שיהיה לנו יותר קשה. אנחנו צריכים לעשות הרבה פסים קטנים חכמים וגם הפעם הגענו לכמה מצבים טובים".

על היריבות לצמרת: "אני אגיד לך את האמת, אני אפילו לא יודע מי עוד משחק הערב ונגד מי, בשיא הרצינות. אני לא מתעסק בזה, מתעסק רק בנו. אני יודע שמכבי תל אביב, היא היריבה הכי גדולה של מכבי תל אביב".

מאור קנדיל. צפוי לחזור לאימונים השבוע יחד עם אלירן עטר ואבי ריקן (אודי ציטיאט)

בכל הקשור לפצועים, בקבוצה מצפים השבוע לראות את אלירן עטר, מאור קנדיל וכנראה גם אבי ריקן, חוזרים לאימונים מלאים עם הקבוצה, לאחר שהחלימו מפציעותיהם הקשר דור פרץ טרם החליט על המשך טיפול בפציעה שלו ובמועדון ממתינים להחלטתו, האם לעבור ניתוח או לחילופין הליך שיקום ללא התערבות כירורגית כלשהי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי