אביטן: "השחקנים מרוויחים מספיק כסף, שידאגו לעצמם לארוחות"

ניסו אביטן איציק ניסנוב זאב גרינברג
ניסו אביטן איציק ניסנוב זאב גרינברג | יוני אריאלי

לפני מכבי חיפה, המאמן התייחס לנהלים החדשים ולתקרית עם הקהל: "לא מייצגים את אוהדי הפועל תל אביב". על מעמדו: "לא חי בתחושת פחד". בוזגלו על כך שאין טלפונים במתחם: "פתאום גיליתי שאנשים יודעים לדבר"

(גודל טקסט)
בצל המשבר המקצועי ומעמדו המעורער של ניסו אביטן, הפועל תל אביב קיימה היום (ראשון) את מסיבת העיתונאים לקראת המשחק המסקרן נגד מכבי חיפה. המאמן האדום התייחס למחאת האוהדים, הנהלים החדשים והאפשרות כי מדובר בהופעתו האחרונה על הקווים. לצידו התייצב מאור בוזגלו, שהבהיר: "המצב משפיע על אורח החיים שלנו".


אביטן פתח את דבריו: "אנחנו משתדלים להישאר מפוקסים וממוקדים בעבודה שלנו. ההודעה של המועדון לאחר התקרית עם האוהדים הייתה מאוד מאוד ברורה. כולנו שותפים לכאב ולאכזבה מהתוצאות שלנו. קריירת האימון שלי בבוגרים היא די קצרה, עונה שלישית בסך הכל, אך אני יכול לומר שזה השבוע הקשה ביותר שחוויתי. לשמחתי, רוב הזמן היו לי הצלחות וזו פעם ראשונה שאני נמצא בסיטואציה כזו".


התקרית עם הקהל: "אתם יודעים מצוין מה היה שם. לא היה איום פיזי, פגעו לי ברכב ואני לא רוצה להיכנס לזה ולתת במה מעבר לכך. אני חושב שהייתי ברור מאוד בדברים שלי, אני לא מנהל מערכת יחסים עם הקהל. אני מבין את הכאב ומקבל מאות הודעות תמיכה והתנצלות מאוהדי הפועל תל אביב. האנשים הבודדים שהיו פה והתנהגו בצורה לא ראויה, הם אינם מיציגים את הפועל תל אביב ומכתימים את המועדון".



האחרון שלו בהפועל תל אביב? ניסו אביטן (מאור אלקסלסי)


הנהלים החדשים במועדון: "כולנו יצאנו מהמשחק בסמי עופר בתחושה שבמתכונת הנוכחית אי אפשר להמשיך. חשבתי עם הצוות והגענו למסקנה שאנחנו צריכים לעצור הכל ולמקד את השחקנים אך ורק בכדורגל. ביטלנו את הסחות הדעת וכל מה שעלול לגרום לשחקנים לא להתמקד במטרה. ביקשנו מהם להיות במתחם שעות משמעותיות יותר ובשעות האלו עבדנו מבחינה מקצועית. המטרה היא לנטרל את כל הסחות הדעות. אני לא יכול להתחייב איך נגיע למשחקים הקרובים כי זה כדורגל ויש יריבות, אבל אנחנו רוצים לראות קבוצה אחרות מבחינת רצון ולחימה, אנחנו רוצים שכולנו נרגיש שאנחנו ראויים להיות במועדון הזה.


"כל מי שמדבר בעילום שם מוזמן לבוא ולדבר איתי. הדלת שלי תמיד פתוחה בפני כל השחקנים. הנהלים החדשים גרמו לשחקנים לדבר ולא להתעסק בטלפון שלהם. הם לא בורחים למשחקי פנאי. אם מישהו ירצה לשחק פינג או שש בש, הוא יכול להישאר במתחם מעבר לשעות שאני קבעתי – אני לא עוצר אף אחד. לבטל להם את הארוחות זה לא מקצועי, אבל גם להראות ככה זה לא מקצועי וזה מה שאמרתי להם. הם מרוויחים מספיק כסף, שידאגו לעצמם לארוחות. זה לא עונש, רק ניסינו לגרום להבין שיהיו שינויים ומעכשיו לא נלך באותה דרך".


על כך שזה עלול להיות משחקו האחרון בהפועל תל אביב: "אני לא חי בתחושה של פחד ומה יקרה אם. יש לנו משחק חשוב מול מועדון שנמצא בתקופה טובה. מדובר בשני מועדונים גדולים ואני מקווה שנעלה למגרש ונראה לכולם ולעצמנו שאנחנו ראויים להיות פה. אני לא מקבל את התחושה הזו מהבעלים, אנחנו ממשיכים באותה צורה ומדברים כמעט על בסיס יומי. אני בקשר עם כל הבעלים, כולל שרון ואיציק ניסנוב שממונים על הצד המקצועי".



המחאה תימשך גם מחר? אוהדי הפועל תל אביב


מצבת הפצועים והמורחקים: "כל מי שנמצא בסגל ראוי לקבל הזדמנות. באותה נשימה, נהיה חייבים להתמקד רק במי שזמין. זה נכון שיש לנו רשימה ארוכה מאוד של פצועים ומורחקים, אבל מי שלא יכול לשחק הוא לא רלוונטי. מי שפה יצטרך לעשות את העבודה ואני מאמין שאנחנו מסוגלים. אני שומע שלא נותנים לנו יותר מידי סיכוי, בוא נחכה ונראה מה יהיה".


לצידו של אביטן התייצב מאור בוזגלו, שדיבר גם הוא על הנהלים החדשים: "זה לא הפתיע אותי, אנחנו שחקנים מקצוענים ומנסים להתאים את עצמנו לדרישות של המאמן והצוות. אם זה טוב או רע? בואו נראה מה תהיה התוצאה מחר. ביקורת על שחקנים? אני לא אחראי על איך הדברים שאני אומר מתפרשים, אני מדבר מהלב בצורה הכי כנה ואמיתית. אמרתי לכולם שאני חלק בלתי נפרד מהקבוצה ורוצה לעשות שינוי, אז לפחות ננסה לעשות משהו. כמו שניסו כבר אמר, בצורה הזו אי אפשר להמשיך".


השפעתם של הנהלים החדשים: "היינו הרבה שעות ביחד, בלי הסחות דעות מיותרות. יצא לנו לדבר וגיליתי שאנשים יודעים לדבר, כך שאני חושב שזה עשה את שלו. שוחחנו על מה צריך לשנות ואיך אפשר לתקן, ניתחנו את הביצועים שלנו והגענו להרבה מסקנות. אנחנו מבינים שחייבים לעשות משהו בשביל לשנות את המצב. בשורה התחתונה אנחנו ניבחן על פי התוצאה ויש לנו מחר משחק מאוד חשוב. אנחנו נמצאים בתקופה פחות טובה ועם הגב לקיר, כך שנצטרך לבוא מחר בטירוף – אין דרך אחרת".


על כך שלא נותנים להפועל ת"א יותר מידי סיכוי לנצח: "זה מכניס אותי לדריכות מאוד גדולה. מעבר לזה שמדובר במשחק על יוקרה וכבוד, אנחנו השחקנים רוצים להתעורר ולעשות משהו – ננסה להחזיר את הכבוד וננסה להביא קצת שמחה לעיניים של אנשים. אפשר לבין את האכזבה והכעס של הקהל, כולנו רוצים מאוד להצליח. אנחנו מאוד מאוד מאוכזבים. השחקנים הולכים הביתה כעוסים וכאובים וזה משפיע על אורך החיים שלי. בשביל לשנות, נצטרך להגיע למשחק מחר בטירוף".

 
 

 
כהרגלו, דיבר מהלב. מאור בוזגלו (אודי ציטיאט) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי