צפו: 1:2 למכבי חיפה על הפועל ת"א, מאבוקה כבש בדקה ה-92

ארנסט מאבוקה
ארנסט מאבוקה | דני מרון

הקמרוני השיב את הירוקים למקום השני עם גול אדיר מצד ימין. חזיזה איזן (50) לאחר בישול נפלא של ווילדסחוט, אלטמן כבש ראשון (37) עם הגול הראשון בקדנציה השנייה באדום. אביטן רשם הפסד ליגה ראשון בבית

(גודל טקסט)
המחזור התשיעי של ליגת העל ננעל הערב (ראשון) בדרך הכי דרמטית שאפשר. מכבי חיפה הגיעה כפייבוריטית ברורה למשחק החוץ נגד הפועל תל אביב בבלומפילד, אולם האדומים לא עשו לה חיים קלים וסיימה את המחצית הראשונה ביתרון, אבל מכבי חיפה השלימה מהפך בדקה ה-92 וסיימה את המשחק ב-1:2 בזכות גול אדיר של גיבור המשחק ארנסט מאבוקה, שבמחצית הראשונה הציל את הירוקים מפיגור כפול.


נתחיל מהתחלה, המחצית הראשונה הייתה לא טובה בשני המחנות מכבי חיפה אמנם הגיעה למספר מצבים, אבל לא פגשה את המסגרת. הפועל תל אביב ניצלה את הקצב המנומנם ועלתה ליתרון בדקה ה-37 לאחר גול של עומרי אלטמן שחגג בדמעות עם שערו הראשון באדום. כאן מתחיל סיפור הגבורה של מאבוקה, בדקה ה-45 איאד אבו עביד העביר כדור כמעט ממגרש שלם לשחר הירש, שעבר את ג'וש כהן ובעט את השער החשוף והמגן בפעולה הרואית הצליח לעצור בדרך.



גיבור המשחק. ארנסט מאבוקה (דני מרון)



עומרי אלטמן. פתח את המשחק בדמעות של שמחה, סיים בדמעות של עצב (דני מרון)


במחצית השנייה מכבי חיפה נראתה שונה לחלוטין, בדקה ה-50 דולב חזיזה איזן ל-1:1 לאחר בישול נפלא של יאניק ווילדסחוט וכעבור שתי דקות בלבד ניקיטה רוקאביצה כבש את השער השני, אבל לאחר בדיקה ב-VAR דניאל בר נתן החליט לבטל את השער בעקבות נגיעת יד של נטע לביא שהחל את המהלך.


הפועל תל אביב הייתה נואשת לנקודה, ובזבזה זמן למשך דקות ארוכות כאשר שחקן אחר שחקן נפל על כר הדשא, מסיבה זאת השופט הורה על שש דקות של תוספת זמן. חיפה לחצה יותר ויותר בדקות הסיום ומצאה בדקה ה-92 את ה-1:2 כאשר מהלך ירוק הגיע לירדן שועה המחליף, שפיסק רגליים והכדור הגיע למאבוקה ששחרר כדור חד מצד ימין והכניע את ג'ראפי עם שערו הראשון במכבי חיפה.


בזכות הניצחון מכבי חיפה שבה למקום השני על חשבונה של הפועל באר שבע, שניצחה אמש את מכבי נתניה. במחזור הבא תפגוש הקבוצה בירוק את בית"ר ירושלים במשחק חם בסמי עופר. מנגד, האדומים שנותרו במקום ה-11, ייצאו בשבוע הבא למגרש הצפוני בארץ נגד קריית שמונה של קובי רפואה שיפגוש לראשונה את האקסית.



אוהדי הפועל תל אביב (דני מרון)

 
 


אוהדי מכבי חיפה (דני מרון)




ניסו אביטן (דני מרון)


הרכבים
הפועל תל אביב: יואב ג'ראפי, איאד אבו עביד, אוראל דגני, רז שלמה, מרווין פירסמן, רז כהן (מוטי ברשצקי 65), שי אייזן, עומרי אלטמן (פרנסיס קיירמה 65), מאור בוזגלו, שחר הירש (אושר דוידה 77), עומר דמארי.


מכבי חיפה: ג'וש כהן, ארנסט מאבוקה, טרנט סיינסבורי, עופרי ארד, סאן מנחם, נטע לביא, יובל אשכנזי, צ'רון שרי, דולב חזיזה (ירדן שועה 82), יאניק ווילדסחוט (מוחמד עוואד 60), ניקיטה רוקאביצה (מקסים פלקושצ'נקו 90).



ירדן שועה מתחמם (דני מרון)


מהלך המשחק
הזדמנות ראשונה למכבי חיפה, צ'רון שרי ניסה להכניע את יואב ג'ראפי עם בעיטה מחוץ לרחבה בדקה השמינית, אך הכדור עלה מעל המשקוף. שרי עם ניסיון נוסף, ההולנדי הרים כדור חד מצד ימין בדקה ה-11, שכמעט הכניע את ג'ראפי באופן ישיר.


בדקה ה-23 הגבהה של מאור בוזגלו הגיעה לראשו של עומר דמארי, החלוץ נגח ללא עוצמה וג'וש כהן תפס בקלות. בעיטה ראשונה למסגרת של מכבי חיפה, בדקה ה-30 שרי מצא את אשכנזי פנוי מחוץ לרחבה והקשר שחרר פצצה למרכז השער, ג'ראפי הדף לקרן. שרי במשחק נהדר מצא את רוקאביצה בדקה ה-33 בכדור עומק לרחבה, ג'ראפי הגיב מהר והצליח להרחיק.


מאור בוזגלו מול סאן מנחם (דני מרון)


בדקה ה-37 הפועל תל אביב עלתה ליתרון מפתיע, קרן של בוזגלו הגיע לאלטמן שבעט לכיוון השער ונהדף בדרך עם ידי שחקן ירוק, אך ניגש לכדור החוזר והכניע לראשונה את כהן עם בעיטה ברגל שמאל שפגעה בקורה ונכנסה פנימה, 0:1 להפועל תל אביב.


שחר הירש כמעט מצא את השער השני בדקה ה-44, אבו עביד העביר כדור כמעט לאורך מגרש שלם שהגיע להירש, החלוץ עבר את ג'וש כהן ובעט לכיוון השער, אבל מאבוקה הציל את חיפה מפיגור כפול עם הרחקה.


בדקה ה-50 הגיע השוויון של מכבי חיפה, יאניק ווילדסחוט שהיה חלש במחצית הראשונה, העביר מסירה נפלאה לדולב חזיזה שסיים מהאוויר והכניע את ג'ראפי מקרוב, 1:1 בבלומפילד. כעבור שתי דקות מכבי חיפה הפכה לאחר שער של מאבוקה, אבל החגיגות בירוק הגיעו מוקדם מהצפוי לאחר שבר נתן פסל את השער בעזרת ה-VAR לאחר נגיעת יד של נטע לביא שהתחיל את המהלך. בדקה ה-60 נטע לביא ניסה את מזלו עם בעיטה מרחוק, שעברה ליד הקורה הימנית. בדקה ה-81 מאבוקה הגביה למרכז הרחבה, עוואד עלה לנגיחה חזקה שעלתה מעט מעל המסגרת.


בדקה ה-90 הגיע המהפך, מכבי חיפה יצאה להתקפה מהירה והכדור הגיע לשועה שפיסק רגליים, מאבוקה בעט מזווית קשה בצד ימין והשלים מהפך אדיר וניצחון ירוק, 1:2 למכבי חיפה.



חגג מוקדם מדי. ניקיטה רוקאביצה (דני מרון)


 עומרי אלטמן חוגג את שערו הראשון בקדנציה השנייה באדום (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי