צפו בתקציר: 0:1 להפועל ת"א בק"ש בבכורה של קלינגר

שחקני הפועל תל אביב חוגגים
שחקני הפועל תל אביב חוגגים | מאור אלקסלסי

קמארה כבש בפנדל את שער הניצחון לאדומים (14) וג'ראפי מנגד עצר את שרידיאן מהנקודה הלבנה (28). האדומים ברחו זמנית מהתחתית עם ניצחון שני העונה וראשון מחוץ לבלומפילד. רפואה סופר הפסד שני ברציפות

(גודל טקסט)

לא מעט דובר על קרב התחתית הצהריים בין עירוני קריית שמונה להפועל ת"א. "משחק על שש נקודות". תוסיפו לכך את הפיקנטריה – קובי רפואה פוגש את האקסית לראשונה מאז פוטר ממנה, כשממול ניצב ניר קלינגר בהופעת בכורה על הקווים של האדומים, שנפרדו השבוע מניסו אביטן – ותקבלו משחק שמשך עניין רב. זה נגמר ב-0:1 קטן-גדול של הפועל ת"א, ניצחון חוץ ראשון שלה העונה.

קלינגר, כאמור, ניצח במשחק הבכורה שלו באדום. הוא בחר לשחק עם חלוץ בודד בחוד – דמבה קמארה, האיש שכבש את השער המכריע בדקה ה-14 בפנדל, לאחר שעומרי אלטמן הוכשל. עירוני קריית שמונה, מנגד, החמיצה פנדל משלה כאשר קיליאן שרידאן נעצר על ידי יואב ג'ראפי שרשם זינוק גדול בדקה ה-28.
 

האדומים לא הציגו משחק גדול אבל בהחלט הפגינו אופי ולחימה וצמצמו את הטעויות בהגנה על למינימום ולראשונה מאז מחזור הפתיחה (נגד מכבי נתניה), שמרו על שער נקי. זה היה ניצחון חשוב מאוד להפועל שיוצאת לפגרה בטעם טוב, כשאחריה כמובן יפגשו האדומים את היריבות הגדולות בית"ר ירושלים ומכבי ת"א – תוך ארבעה ימים.

עירוני ק"ש מנגד, החזיקה יותר בכדור ובדקות מסוימות שער השוויון שלה ריחף באוויר, אך שוב היא נותרה רק עם המחמאות. האורחת הייתה בטוחה שמינויו של רפואה יביא לתנופה גדולה אלא שהיא רושמת כבר הפסד שני רצוף ורחוקה רק נקודה אחת מהקו האדום.
 



משה סיני ואיציק ניסנוב (מאור אלקסלסי)



ניר קלינגר. הופעת בכורה על הקווים של הפועל (מאור אלקסלסי)



קובי רפואה (מאור אלקסלסי)



אוהדי הפועל תל אביב (מאור אלקסלסי)


הרכבים
קריית שמונה: דז'יוגאס בארטקוס, אורי צעדון, עידן נחמיאס, מרכוס דיניז, זיו מורגן, עדן קארצב (עומר לקאו 67), שי גולן (סמואל בראון, 61), ג'ון רואיס (איסמעיל ריאן, 55), ג'יימס אדניי, מוחמד שכר, קיליאן שרידאן.


הפועל תל אביב
: יואב ג'ראפי, איאד אבו עביד, אוראל דגני, רז שלמה, מרווין פירסמן, ניר לקס (דני גרופר, 84), רז כהן (עידן כהן, 90+3), שי אייזן, מאור בוזגלו (פרנסיס קיירמה, 67), עומרי אלטמן, דמבה קמארה.


מהלך המשחק:
שתי הקבוצות פתחו את המשחק עם הרבה התלהבות אך גם עם חוסר סדר כשהן מעדיפות לשחק על כדורים ארוכים.  בדקה 14 הפועל עלתה ליתרון! עומרי אלטמן הגיע לכדור ארוך מצוין והקדים את השוער דז'וגאס ברטשקוש שהכשיל אותו ברחבה. השופט פסק פנדל והחלוץ דמבה קמארה בעט לרשת, 0:1 להפועל ת"א.



מאור בוזגלו (מאור אלקסלסי)


נחמיאס מול קמארה (מאור אלקסלסי)


המארחת לא ממש הצליחה להיכנס למשחק ושיחקה בעיקר דרך הגבהות מצד ימין. בינתיים, הקרנות הרבות שהשיגה ק"ש לא הובילו למצבים. בדקה ה-26 ג'ון רואיס הוכשל ברחבה על ידי רז שלמה ולאחר בדיקה ב-VAR רז אדלר העניק פנדל גם למארחת. קיליאן שרידאן בעט לפינה אבל יואב ג'ראפי סיפק הצלה נהדרת ושמר על היתרון!


שחקני הפועל ת"א חוגגים (מאור אלקסלסי)



קמארה, אייזן ובוזגלו (מאור אלקסלסי)


בדקה ה-37 הוצאת חוץ ארוכה של איאד אבו עביד הכניסה את הגנת המארחת למבוכה, ניר לקס השתלט על הכדור אך נבלם ברגע האחרון. בדקה ה-40 מוחמד שכר כבש שער גדול בסיבוב אלא שלצערו החלוץ היה בנבדל והשער נפסל. המארחת הלכה והשתפרה והפועל שנעלמה מהמגרש ניצלה בנס. שרידיאן רשם החמצה גדולה בדקה ה-41 אחרי טעות של מרווין פירסמן.


שחקני הפועל חוגגים עם ג'ראפי את הצלת הפנדל (מאור אלקסלסי)


רואיז מול אבו עביד. ק"ש לא מוותרת (מאור אלקסלסי)



שחקני עירוני קריית שמונה מאוכזבים (מאור אלקסלסי)



בוזגלו וקלינגר (מאור אלקסלסי)


שני המאמנים לא ביצעו שינויים בהפסקה. בדקה ה-48 האדומים כבר הריחו את היתרון הכפול כשקאמרה קיבל כדור ארוך נפלא מאוראל דגני וגילגל לרשת, אך השער נפסל בצדק בגלל נבדל. בדקה ה-55 ג'ון רואיס הוחלף באיסמעיל ריאן. כעבור שש דקות ק"ש ביצעה חילוף ראשון, סמואל בראון החליף את שי גולן. אודי צעדון המשיך להיות פעיל מאוד בקו ימין של קריית שמונה אך עדיין ללא מצבים של ממש.


כבר בדקה ה-66 גמר רפואה את מכסת החילופים כאשר הכניס את עומר לקאו במקומו של עדן קארצב. מנגד, קלינגר ביצע חילוף ראשון כשוויתר על הקפטן מאור בוזגלו שהציג משחק לא טוב ובמקומו נכנס פרנסיס קיירמה.



עדן קארצב. המוחלף הראשון בק"ש (מאור אלקסלסי)


בדקה ה-75 האדומים היו בדרך להכפיל את היתרון! רז כהן ביצע דריבל נהדר ומסר לפירסמן, האחרון העביר כדור רוחב. קמארה מסר אחורה לאלטמן שלא הצליח לבעוט, וקיירמה פגש את הקורה. מנגד,  בדקה ה-88, ג'ראפי תפס אוויר והכדור פגע בידו של אבו עביד והשופט לא ניגש ל-VAR.


קרב תחתית צמוד (מאור אלקסלסי)



מאור בוזגלו. עוד משחק מאכזב (מאור אלקסלסי)


המשחק נשאר מותח גם בתוספת הזמן: קמארה היה יכול לחסוך דפיקות לב לאדומים כשדהר קדימה אך בעט למרכז השער מול בארטקוס. מנגד, ג'יימס נגח לידיו של ג'ראפי, שהתעופף שוב לאחר נגיחה של שרידיאן אך זה נגמר ב-0:1 חשוב של הפועל תל אביב.


שחקני הפועל תל אביב חוגגים עם הקהל (מאור אלקסלסי)



קלינגר חוגג עם שחקני הפועל (מאור אלקסלסי)




שחקני עירוני קרית שמונה מאוכזבים (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי