Sport1 Banner

קלינגר: "המשימה הראשונה שלי היא לייצר זהות להפועל ת"א"

ניר קלינגר
ניר קלינגר | עדי אבישי

המאמן החדש של הפועל תל אביב התראיין לרדיו 103FM וסיפר על הציפיות שלו מהקדנציה באדום: "יש בעיה של חוסר ביטחון, חוסר אמונה. כשהגעתי לבית"ר לפני שנה המצב היה יותר קשה והדרישות היו גבוהות יותר"

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

הפועל תל אביב תנסה לצאת לדרך חדשה בשבת עם משחק חוץ נגד קריית שמונה (14:40, שידור ישיר בספורט4), תחת מאמן חדש ועם תקווה חדשה שאפשר לצאת מהבור העמוק אליו נקלעה הקבוצה. ניר קלינגר, האיש עליו הופקדה המשימה לעצור את כדור השלג, התראיין הערב (חמישי) לתוכנית הספורט של רדיו 103FM ודיבר על המטרות והציפיות שלו כמאמן החדש של אחת הקבוצות המאכזבות של העונה בליגת העל.

"המצב בהפועל ת"א מסעיר? אני לא יודע אם מסעיר היא המילה הנכונה", אמר קלינגר, "אבל המצב בהחלט מאתגר ולא פשוט. אבל אנחנו אופטימיים, תמיד צריך להיות אופטמיים. אני לא נבהל מעבודה קשה ואתגרים".

לא התווכח על המשכורת: "השכר לא היה מחלוקת או אישיו. אני ישבתי בבית כמעט ארבעה חודשים וזה הספיק לי. בשלושת החודשים הראשונים היה מאוד כיף, אחר כך בער לי לחזור. חיכיתי בסבלנות וברגע כשמועדון כמו הפועל ת"א פנה, כסף לא מה שהיה מונע את זה".

עם משה סיני במסיבת העיתונאים.
עם משה סיני במסיבת העיתונאים. "אני יכול להחזיר את הקבוצה לשם" (עדי אבישי)

האחריות של המאמן או של השחקנים: "השחקנים הם אלה שעולים על המגרש. נכון שצריך להכין אותם מנטלית ומקצועית, אבל הם החשובים. הם יודעים את זה. שוחחתי כמעט עם כל השחקנים, הם יודעים שהם לא מספקים את הסחורה שמצפים מהם. המשימה הראשונה שלי היא לייצר זהות להפועל תל אביב. זהות ישנה חדשה. הפועל תמיד היתה קבוצה חזקה ועיקשת, אולי לא כזאת שמפרקת 0:5 אבל קבוצה עיקשת שלא מוותרת. אני יכול להחזיר אותה לשם, ייקח זמן אבל אני יכול. ובלי זה אי אפשר לדבר על כדורגל. לא רואים השקעה, לא מחויבות. זה מה שאמרתי גם לשחקנים".

הציפיות מהקבוצה מוגזמות כרגע: "אני לא חושב שהציפיות מוגזמות. בבית"ר זה היה נכון. אני לקחתי את בית"ר בול לפני שנה במצב יותר גרוע. הציפייה הייתה יותר גדולה, הדרישה של חוגג היתה להיות באירופה. ובית"ר היתה אז במקום לפני אחרון".

הרבה שחקנים פצועים ולא בכושר: "המצב לא מזהיר, אבל צריך להתמודד עם הדברים האלה ועם חסרונות. יש די הרבה פצועים ושחקנים שלא בכושר משחק, אבל אני לא חושב שזה כושר גופני אלא בעיה שקל לפתור אותה. אנחנו בודקים את זה, זה לאו דווקא כושר גופני. בצד המנטלי יותר קל לפתור את זה".

דמארי.
דמארי. "אני לא חושב שכושר משחק הוא הבעיה" (מאור אלקסלסי)

הבעיה העיקרית בהפועל ת"א: "אני יודע שיש בעיה של חוסר ביטחון, אולי חוסר אמונה. ההערכה העצמית של כל אחד יורדת אחרי התוצאות האחרונות. אני רוצה לתת להם להרגיש שהמצב לא כזה שחור. צריך להיות אופטימיים. מה שצריך לעשות זה מה שאני אומר להם".

התכנון לינואר: "ינואר עוד רחוק, זה לא מעניין, יש עוד תשעה משחקים. הסגל צריך לתת הכל על המגרש ולספק את הסחורה בתשעת המשחקים האלה. אין מה להסתכל על ינואר".

על אחמד עאבד, שעדיין שייך למועדון: "בקשר לאחמד עאבד ושחקנים אחרים, הגענו לסיכום בעיקר מול משה ואנחנו מבינים מה צריך לעשות. נעשה מה שצריך לעשות במצב הקיים, גם אם ישחקו צעירים".

שחקני הפועל תל אביב.
שחקני הפועל תל אביב. "יש בעיה של חוסר ביטחון" (אודי ציטיאט)

מזוהה עם מכבי ת"א: "אני חושב שהנושא הזה לעוס ונדוש. אני מאוד גאה בקריירה שלי גם כמאמן וגם כשחקן. לא צריך למחוק אותה. יש לי המון הישגים ואין לי מה להתנצל. אבל אנחנו לא צריכים שיתייגו אותנו. אני לא מכבי או הפועל או בית"ר, אני מקצוען ואתן את הנשמה שלי להפועל".

מתחיל במשחק חוץ בקריית שמונה: "זה לא ירח דבש, אבל משחקים איפה שצריך. שום דבר לא בא לפי מה שאנחנו מתכננים. אלה דברים שנקבעו ונתמודד עם זה באופטימיות. אין לנו הרבה ברירה, המצב בטבלה לא טוב וצריך לשפר את הפרמטרים המקצועיים מיידית".

עוד באותו נושא: ניר קלינגר

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי