פרויקט תגלית: נאור סבג הגיע לבאר שבע ברגע הנכון עבורו ועבור הקבוצה

נאור סבג
נאור סבג | דני מרון

הוא גדל בנוער של ב"ש, עבר לבית"ר, הסתבך עם הצבא והושאל לסיבוב בליגות הנמוכות. אחרי שעלה שתי ליגות עם נס ציונה וחזר הביתה לטרנר, הוא בדרך להפוך לתגלית העונה. הערב (17:10, ספורט4) הוא פוגש את האקסית

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

בזמן שהפועל באר שבע מנסה להחזיר לעצמה העונה את תואר האליפות, וחלוץ הקבוצה בן שהר שואף לזכות בפעם השנייה ברציפות בתואר מלך השערים של ליגת העל, ישנו תואר נוסף שעשוי לעשות את דרכו לבירת הנגב. הקשר נאור סבג מסתמן כאחד המועמדים הבולטים לתואר תגלית העונה. הערב (שבת 17:10, שידור ישיר בספורט4) הוא צפוי לפגוש את סקציה נס ציונה, עימה עלה בעונה החולפת לליגת העל. "תמיד כיף לפגוש קבוצה ששיחקת בה. היה לי כיף בנס ציונה אבל אני לא מסתכל עכשיו עליהם. זה משחק קשה מול קבוצה שרוצה לצאת ממצב לא קל. אנחנו נבוא לנצח", אמר סבג בהתייחסות למפגש מול האקסית.

קבלן עליות
מסע הכומתה הספורטיבי שעבר סבג בעשור האחרון עד שהפך העונה לשחקן הרכב בליגת העל היה יכול לשבור הרבה שחקנים בדרך. אבל נאור כל הזמן האמין שבסוף תגיע ההזדמנות והוא היה מוכן לקח אותה בשתי ידיים.

סבג (26) למד במקיף עומר הסמוך לבאר שבע, ושיחק עד גיל 15 בקבוצות הילדים והנערים של הפועל ב"ש. כשעלה לקבוצת הגיל של נערים ב' הוא עבר לפנימייה בירושלים והשתלב במחלקת הנוער של בית"ר, שם שיחק עד גיל נוער ואף שיתף פעולה עם דוד קלטניס, שעשור לאחר מכן ישחק לצידו בקישור של הפועל באר שבע. לאחר שסיים את גיל הנוער סבג לא זכה להזדמנות בקבוצה הבוגרת של בית"ר, ומצא את עצמו בצומת דרכים לא פשוטה.

חוגג עליה עם נס ציונה. עורר את תשומת ליבו של ברדה (דני מרון)
חוגג עליה עם נס ציונה. עורר את תשומת ליבו של ברדה (דני מרון)

בתחילת קריירת הבוגרים סבג נאלץ להחסיר הרבה אימונים בעקבות השירות הצבאי ולא היה רחוק גם מפרישה מכדורגל. בצה"ל רצו לשלוח אותו לקורס טכנאי טנקים בצפון. סבג סרב, ברח והיה עריק במשך שלושה חודשים. למרות כל הקשיים סבג השלים לבסוף את שירותו צבאי.

במקביל, כדי להמשיך את קריירת הכדורגל, סבג נדד מספר שנים כמושאל של בית"ר בליגות הנמוכות. לאחר עונה בה רשם תשע הופעות במדי בהכח עמידר רמת גן בלאומית, סבג הגיע להפועל קטמון בליגה א' ועלה איתה לליגת המשנה. למרות עונה מוצלחת עם קטמון בלאומית, מצא עצמו סבג בקיץ 2016 שוב בליגה א', הפעם בבקעת הירדן. לאחר שהדברים לא הסתדרו מבחינתו בקבוצה הצפונית, סבג חיפש מוצא אחר ואפילו נרשם למכללה בארצות הברית. בסופו של דבר הוא וויתר על החלום האמריקאי והתגלגל לנס ציונה, איתה רשם שתי עליות ליגה רצופות מליגה א' לליגת העל, כשבעונה החולפת הוא כובש שישה שערים והופך לאחד השחקנים הבולטים במועדון הכתום.

אליניב ברדה, ראש מערך הסקאוטינג של הפועל באר שבע, ראה מספר משחקים של סבג במהלך העונה שעברה, אהב את מה שראה והעביר את רשמיו הלאה.

סגירת מעגל
אחת המסקנות בעקבות העונה המאכזבת שעברה על הפועל באר שבע בשנה שעברה הוא הצורך לחזור ל-DNA שאפיין את הקבוצה בשנות האליפות בעידן ברק בכר. ה-DNA הזה כלל בין השאר צניעות ועבודה קשה. סבג ענה לשני הקריטריונים הללו והוסיף גם אלמנט של זהות מקומית, כמי שגדל בעיר ושיחק במחלקת הנוער של המועדון. זהו אלמנט אותו שואפים בבאר שבע לחזק בשנים האחרונות.

אימון הבכורה בבאר שבע. טרף את הדשא מהרגע הראשון (אודי ציטיאט)
אימון הבכורה בבאר שבע. טרף את הדשא מהרגע הראשון (אודי ציטיאט)

לאחר שהגיעה הפנייה הרשמית של באר שבע לסבג, המשא ומתן בין הצדדים היה די קצר ובסיומו חתם הקשר על חוזה לשלוש עונות וחזר ללבוש את המדים האדומים אותם עזב לפני כעשור. לאחר צירופו אמרה הבעלים של הקבוצה אלונה ברקת: "אני שמחה מאד שנאור, יליד העיר באר שבע, מצטרף אלינו. נאור למעשה סוגר מעגל, בהיותו שחקן אצלנו במחלקת הנוער. נאור מביא איתו רוח רעננה".

סבג טרף את הדשא מהאימון הראשון בבאר שבע, היה מהבולטים במחנה האימונים שנערך בפולין וכבר אז הבינו בקבוצה שיש כאן מישהו שיכול להפוך להפתעת העונה. הוא השתלב בצורה נהדרת ומהירה בקבוצה, זכה לאמונו של ברק בכר והפך לשחקן הרכב קבוע.

הופעת הבכורה שלו באצטדיון טרנר אל מול עיניהם של כ-11,000 אדומים ביציע הייתה חלומית. הוא פתח בהרכב במשחק הגומלין מול לאצ'י האלבנית במסגרת סיבוב המוקדמות הראשון של הליגה האירופית וכבש שער שעזר לקבוצה להעפיל לשלב הבא.

כובש נגד לאצ'י בליגה האירופית. כבר אז הראה מה הוא שווה (דני מרון)
כובש נגד לאצ'י בליגה האירופית. כבר אז הראה מה הוא שווה (דני מרון)

בליגה שותף סבג עד כה בשמונה משחקים, מתוכם בשבעה פתח בהרכב, תוך שהוא מקדים ברוטציה של בכר שמות הרבה יותר נוצצים ממנו. המשחק היחיד שסבג החסיר העונה בליגה היה במחזור השביעי מול קריית שמונה, בשל פציעה. במחזור האחרון מול מכבי נתניה, סבג גם פגש את הרשת לראשונה העונה בליגה, כשכבש את השער הראשון של באר שבע בניצחון על הקבוצה מעיר היהלומים. "כל עוד הכדור ברשת אני שמח. אני עובד קשה כדי להתקדם כל פעם. אני שמח שהשער הגיע", אמר סבג לאחר המשחק.

אם מישהו חשב שהעובדה כי סבג הפך העונה לשחקן הרכב בקבוצת צמרת בליגת העל תגרום לכך שהשתן יעלה לו לראש, הוא יגלה שטעות בידו. "אחרי כל כך הרבה שנים בליגות נמוכות ובליגה הלאומית, אני לא שוכח מאיפה באתי", העיד סבג, "אני נותן את כל מה שיש לי, רוצה להתקדם כמה שאפשר, שמח על ההזדמנות שנותנים לי ואני אמשיך לעבוד קשה".

סבג מודע לכך שהסיפור שלו מעניק השראה לשחקנים מליגות נמוכות ושולח להם מסר: "כל אחד שיש לו חלום, אני מקווה שהוא יילך אחריו ויאמין בו ויעשה הכל כדי להגיע הכי רחוק שאפשר. אם אני יכול לעזור טיפה, אז למה לא".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי