ה"מכביזם" מת: אסור לתת לעבר של קלינגר להשפיע על עתידו

ניר קלינגר
ניר קלינגר | מאור אלקסלסי

המאמן החדש של הפועל תל אביב אמנם כיכב כשחקן וכמאמן במדי הצהובים, אבל הוא לא הראשון שעשה את המעבר ולא האחרון שיעשה אותו, לא משנה באיזו כיוון. דני דבורין מבקש: תנו למאמן צ'אנס בלי קשר לצבעים שלבש

(גודל טקסט)

עם בואו של ניר קלינגר להפועל תל אביב, הוא אינו צריך להתנצל בפני אף אחד על כך שהיה כדורגלן מכבי. הוא גם לא צריך להזכיר שעשה ימים גדולים כשחקן במכבי חיפה. מאמן הוא מקצוע שבו אתה יכול להיות היום בבית"ר, מחר בהפועל ולאחר מכן במכבי. אם למישהו זה לא ברור, יש לו בעיה.

נכון הוא שבעבר הרחוק מאוד היו ספורטאים שהלכו עד הסוף עם הסמל שבו גדלו, החל מקבוצות הילדים והנוער בואכה הבוגרים. אבל קל לי לתת דוגמאות, אפילו מאותם ימים, שבהם הסמלים היו בעיקר לתקופה שבה הם רק שיחקו כדורגל, אבל לא כמאמנים. דויד שוייצר היה סמל כזה בהפועל ת"א, ובכל זאת, שנים לאחר שפרש, הוא אימן את הצהובים. אף אחד אז לא הרים גבה ושאל איך זה יכול לקרות.

וישנם כאלה שעשו מהלך הפוך: הם עברו מהצהוב לאדום. אפילו המאמן שבנה את יסודותיה של מכבי תל אביב בכדורסל, יהושע רוזין, חצה את הכביש, ואימן את הפועל. רלף קליין, שהיה מכביסט ידוע, לא התרגש כאשר הוצע לו לאמן את הפועל תל אביב, והוא נענה להצעה. צביקה שרף גדל כילד במגרש הבלטות שברחוב מכבי, סמוך לקינג ג'ורג', ואף הוא אימן את האדומים, וזה בהחלט היה בסדר גמור, מפני ששום מאמן אינו אוהב לשבת בבית. לפיכך לא הייתה שום סיבה שתימנע משרף לאמן באוסישקין.

מיקי ברקוביץ'. גדול כדורסלני מכבי ת
מיקי ברקוביץ'. גדול כדורסלני מכבי ת"א בכל הזמנים (דני מרון)

אבל הדוגמא הקלאסית למעבר שכזה היא, כמובן, החלטתו של מיקי ברקוביץ לשחק בהפועל תל אביב. מיקי, גדול שחקני הכדורסל של ישראל בכלל ושל מכבי תל אביב בפרט, מצא עצמו קולע במדי היריבה המושבעת, כי אלה החיים. כל עוד ישנה קבוצה המעוניינת בשרותיך, אתה מוכן לומר כן.

והנה, בשלהי 2019 מזכירים למאמן ניר קלינגר את היותו כדורגלן מכבי תל אביב. הפרקים שרשם ניר במדיה, כשחקן וכמאמן, הם אכן חלק מחייו, ואולם אין לכך שייכות להווה. קלינגר בא לאמן, ולי אין ספק שמהשבוע הוא האיש המשתוקק לראות ניצחון של הפועל ת"א יותר מכל אחד אחר. פרנסתו תלויה בהצלחותיה של הקבוצה, וכך אף מעמדו כמאמן. אני מכיר אותו שנים רבות, ויודע עד כמה הוא משתדל ומשקיע את כל כולו כדי להצליח. כאשר משה סיני, שהוא באמת סמל ענק של הקבוצה, נמצא לצידו, יתכן שנקבל שילוב מוצלח, כזה שסוף סוף יעלה את הקבוצה על דרך המלך. הדברים אינם פשוטים. הם דורשים אורך רוח. חריש עמוק אי אפשר לבצע בתוך ימים מעטים. מה שכן, התלהבות ואמונה של סיני וקלינגר עשויים להעניק לשחקנים, מהר יחסית, רוח גבית. רוח כזו יכולה לייצר מומנטום.

ניר קלינגר התפלל לרגע שבו יוכל לשוב לקווים. האמינו לי שאותו, ואת משה סיני, מעניינת מעכשיו קבוצה אחת בלבד – הפועל תל אביב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי