צפו בתקציר: 1:3 גדול למכבי חיפה על בית"ר ירושלים

שחקני מכבי חיפה חוגגים
שחקני מכבי חיפה חוגגים | מאור אלקסלסי

בדיוק כמו לפני שבוע נגד הפועל ת"א, הירוקים חזרו מפיגור והשיגו ניצחון מאוחר בסמי עופר. חזיזה, רוקאביצה ושרי הבקיעו למארחת. אזולאי כבש ראשון, אך גם רשם החמצה גדולה. קונטה התלונן על קריאות גזעניות

(גודל טקסט)

המחזור העשירי בליגת העל ננעל הערב (ראשון) והכדורגל הישראלי יצא באופן רשמי ל'פגרת השזרוע' של שלושה שבועות. אך קודם לכן מכבי חיפה סיפקה לנו דרמה נוספת כאשר בדיוק כמו במשחק לפני שבוע נגד הפועל תל אביב, חזרה מפיגור והשיגה 1:3 ענק על בית"ר ירושלים בסמי עופר, כאשר שני השערים האחרונים נכבשו בדקות הסיום.

דווקא בית"ר ירושלים פתחה את המשחק טוב יותר והיא עלתה ראשונה ליתרון בדקה ה-18 לאחר מהלך ענק של עלי מוחמד שסידר לשלומי אזולאי בישול ענק והחלוץ הכניע את ג'וש כהן עם בעיטה מזווית קשה. כעבור רבע שעה אנטואן קונטה התלונן על קריאות גזעניות מצד הקהל הירוק, אך חזר כעבור דקה לכר הדשא ואירוע מסוג זה לא חזר על עצמו.

מבחינה מקצועית מכבי חיפה לא הייתה מספיק מסוכנת במחצית הראשונה, אבל בחצי השני היה מדובר על סיפור שונה לחלוטין. כבר בדקה ה-49 מצאה את שער השוויון, מאבוקה הגביה למרכז הרחבה, חזיזה בקור רוח עבר את קונטה בשטח קטן וקבע 1:1. לאחר מכן שלומי אזולאי קיבל הזדמנות גדולה להשיב את היתרון לבית"ר, אבל הוא בעט מחמישה מטרים לגופו של עופרי ארד.


ניצחון גדול למכבי חיפה (מאור אלקסלסי)

בדקה ה-80 מרקו בלבול הכניס את מקסים פלקושצ'נקו, הקהל הביתי לא אהב את החילוף, אבל הקשר אחרי מספר שניות למגרש פרץ לרחבה וניסה להכניע את ניצן והכדור נבלם בדרך, שרי חילץ ובישל לרוקאביצה, שבניגוד לשני השערים הקודמים שכבש, הפעם הוא לא נפסל על ידי ה-VAR. בדקה ה-98 פוקסמן הורה לפנדל לזכות מכבי חיפה לאחר נגיעת יד של אור זהבי, שנבדקה על ידי שיפוט הווידאו, מבשל השער השני שרי דייק מהנקודה הלבנה וקבע את תוצאת המשחק.

כאמור ליגת העל תצא לפגרה ארוכה במיוחד של שלושה שבועות, לכן שתי הקבוצות עשויות לחזור אליו, לטוב או לרע, במומנטום שונה לחלוטין. מכבי חיפה שצמצמה בחזרה את הפער ממכבי תל אביב לשלוש נקודות תתארח אצל הפועל חדרה.

בית"ר ירושלים מנגד, שרשמה הפסד ראשון אחרי ארבעה ניצחונות רצופים, התרחקה מאוד מהפסגה, כאשר בינה לבין מכבי תל אביב עומד פער של עשר נקודות. במחזור הבא היא תתארח אצל האקס ניר קלינגר והפועל תל אביב שניצחה במחזור האחרון בקריית שמונה.


ניקיטה רוקאביצה, צ'רון שרי ודולב חזיזה חוגגים (מאור אלקסלסי)


אוהדי בית"ר ירושלים (מאור אקסלסי)


אוהדי מכבי חיפה (מאור אלקסלסי)


יאניק ווילדסחוט (מאור אלקסלסי)

הרכבים
מכבי חיפה: ג'וש כהן, ארנסט מאבוקה, עופרי ארד, טרנט סיינסבורי, סאן מנחם (רז מאיר 63), נטע לביא, יובל אשכנזי, דולב חזיזה (ז'אנדו פוקס 86), צ'רון שרי, יאניק ווילדסחוט (מקסים פלקושצ'נקו 80), ניקיטה רוקאביצה.

בית"ר ירושלים: איתמר ניצן, אנטואן קונטה, דיוגו ורדסקה, אור זהבי, מקס גרצ'קין, תמיר עדי (אורי מגבו 83), דן איינבינדר, עלי מוחמד, לירן רוטמן (שלום אדרי 67), ליוואי גרסיה, שלומי אזולאי (אנתוני וארן 75).

מהלך המשחק
החמצה גדולה לבית"ר ירושלים, קרן של האורחת הגיעה לוורדסקה בדקה ה-10, אך הבלם בעט מעל המשקוף. כעבור שתי דקות גרצ'קין ניצל שגיאה בהגנה של חיפה ובעט כדור שטוח לכיוונו של כהן, שהדף לקרן. בדקה ה-14 חזיזה פרץ מצד שמאל למרכז כשחלף על פני קונטה ובעט כדור חזק שכמעט פגש את המסגרת.

בית"ר עלתה ליתרון בדקה ה-18, עלי מוחמד עבר באין מפריע את שחקני מכבי חיפה, ומצא את שלומי אזולאי שהכניע את ג'וש כהן עם בעיטה חדה מזווית קשה, 0:1 לבית"ר ירושלים. בדקה ה-28 סאן מנחם השתלט על הרחקה של אנטואן קונטה, ובעט מעל המשקוף.

ניסיון נוסף למכבי חיפה, בדקה ה-30 חזיזה הגביה למרכז הרחבה, יאניק ווילדסחוט עלה לנגיחה שיצאה החוצה. בדקה ה-33 אנטואן קונטה ביקש מהשופט להפסיק את המשחק בטענה לנהמות ויריקות נגדו. המשחק חודש לאחר דקה. בית"ר כמעט כבשה את השני בדקה ה-43, קונטה פרץ מצד ימין וסידר לרוטמן מצב הבקעה מצוין, אבל הקשר בעט ללא עצמה לידיו של כהן.

שלומי אזולאי וליוואי גרסיה חוגגים (מאור אלקסלסי)

מכבי חיפה פתחה את המחצית השנייה בסערה וכבשה את שער היתרון תוך שלוש דקות, מאבוקה פרץ מצד ימין והגביה לדולב חזיזה, הקשר בקור רוח הטעה את קונטה והכניע את ניצן בשמאל, 1:1 בסמי עופר.

הזדמנות אדירה לבית"ר ירושלים, ליוואי גרסיה בפעולה ענקית עבר את שחקני ההגנה של מכבי חיפה ובעט לכיוונו של כהן שעצר לא טוב, שלומי אזולאי עט לכדור החוזר משלושה מטרים ורשם החמצה ענקית כאשר בעט לרגלו של עופרי ארד. בדקה ה-64 ווילדסחוט פרץ לצד ימין ובעט מזווית קשה, ניצן היה במקום והצליח לעצור.

בדקה ה-80 מכבי חיפה השלימה מהפך, פלקושצ'נקו שרק נכנס למגרש בעט ונבלם בדרך, הכדור הגיע לשרי שבישל לרוקאביציה שכבש מקרוב את השישי שלו העונה, 1:2 למכבי חיפה. בדקה ה-98 דוד פוקסמן שרק לפנדל בעזרת ה-VAR בשל נגיעת יד של אור זהבי, צ'רון שרי ניגש לנקודה הלבנה וקבע את תוצאת המשחק, 1:3 למכבי חיפה.


דולב חזיזה חוגג (מאור אלקסלסי)


גם ירדן  שועה מפרגן (מאור אלקסלסי)

אבוקה ביציע של בית"ר ירושלים (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי