זהבי: "יכול להבין את החשש של הפולנים". קניקובסקי זומן במקום טוואטחה

ערן זהבי
ערן זהבי | אודי ציטיאט

כוכב נבחרת ישראל התייחס למצב הביטחוני לקראת פולין: "לא נשתמש בשום דבר כתירוץ. מלך השערים? הנבחרת באה קודם". גלזר: "ההכנות לא נפגעו". טווטאחה שוחרר מהסגל בשל פציעה, גם קינדה לא סיים את האימון

(גודל טקסט)

בצל המתח ואי הוודאות על מיקומו וקיומו של המשחק נגד פולין בשבת הקרובה, נבחרת ישראל ממשיכה בהכנות ובאימונים לקראת המשחק הקשה נגד מוליכת הבית. שחקני הנבחרת ערכו הערב (רביעי) אימון נוסף בבית הנבחרות בשפיים, בו המאמן אנדי הרצוג תרגל מספר אפשרויות בהגנה. שני שחקנים לא סיימו את האימון: טאלב טוואטחה נפצע בשריר הירך האחורי ולאחר בדיקה קצרה שוחרר מהסגל, ואילו גדי קינדה נפצע בשריר המקרבים ומחר תתקבל החלטה לגביו. בינתיים, קשר מכבי נתניה גבי קניקובסקי זומן לנבחרת.

רק באימון המסכם ביום שישי יקבל הרצוג החלטה בין אופיר מרציאנו לאריאל הרוש. במרכז ההגנה יבחר המאמן את שלושת הבלמים, כאשר ניר ביטון, לואי טאהא, אוראל דגני ואיתן טיבי כשירים ומתחרים על המקום. אלי דסה יהיה המגן הימני, כשבשמאל ניתנת עדיפות לסאן מנחם. בקישור ובהתקפה צפויים לפתוח ביבראס נאתכו, דן גלזר, ביראם כיאל, מואנס דאבור וערן זהבי. משה סיני התארח באימון.

קשר הנבחרת ומכבי ת"א דן גלזר התייחס לאפשרות שהמשחק יוזז וכיצד זה משפיע על הנבחרת: "אני הבנתי שהמשחק בטדי. ההכנות שלנו לא נפגעו, מתכוננים במצב מקסימלי למשחק ונקבל כל החלטה של אופ"א ונתאים את עצמנו. זה מצב ממש לא פשוט, אנחנו מדברים על זה הרבה בינינו. אני רוצה לשלוח חיבוק ולהגיד שאנחנו תומכים ומזדהים עם תושבי הדרום ומקווים שהכל יעבור מהר ובשלום, אנחנו נשמח להסב גאווה לכל מדינת ישראל בימים האלה".

המצב הביטחוני נותן מוטיבציה: "בכל משחק אנחנו מנסים לתת את המקסימום, כמובן שבימים הללו העם יוצא יותר מאוחד וכולם רוצים בהצלחת הנבחרת, מקווה שנגרום לכולם לשמוח. לא דיברנו על האפשרויות האחרות, הראש שלנו באימונים. אם תהיה החלטה אחרת יעדכנו אותנו".

גלזר.
גלזר. "לנבחרת פולין יש סגל מדהים" (ערן לוף)

על היריבה: "מכבדים מאוד את נבחרת פולין, יש להם סגל מדהים עם שחקנים שמשחקים בליגות בכירות באירופה ובקבוצות הכי טובות בעולם, יחד עם זאת נגיע כמו לכל משחק במטרה לנצח ולעשות משחק טוב ומהנה לכל הקהל שאני מקווה שיגיע בהמוניו".

ההבדל בין ההגנה הטובה של מכבי ת"א להגנה החלשה של הנבחרת: "לא חושב שצריך לעשות קשר בין מכבי ת"א לנבחרת, מדובר במאמנים אחרים ושיטות אחרות, שחקנים אחרים. פה אנחנו לא משחקים ביחד כל שבוע. הצוות עובד איתנו על זה כל הזמן ורוצה להשתפר, כולנו רוצים להשתפר בקטע הזה. מקווה שנציג את זה כבר במשחק הקרוב ולשמור על רשת נקייה".

ערן זהבי הוסיף: "המצב לא נעים, כולנו מבינים את המצב וכולנו חווים את הדבר הזה ביחד עם כל תושבי הדרום. לנו אין מה להתלונן, כולנו במלון בהרצליה ובשפיים מתאמנים כמו שצריך, אז ההכנה שלנו למשחק מבחינה מקצועית היא בסדר גמור".

זהבי.
זהבי. "אם נגיע לפלייאוף, כדאי שנעשה את זה אחרי שני ניצחונות" (לירון מולדובן)

החשש של הפולנים, כמו גם של ארגנטינה ואורוגוואי: "אני יכול להבין את החשש. הם באים למדינה שהם לא מכירים, הם לא יודעים איך מרגישים את זה פה. אני לא יודע מה הייתי עושה במצבם. אני יכול להבין אותם. זה לא משפיע על השחקנים, אנחנו לא מרגישים את זה. ההכנה שלנו היא הכנה נורמלית למשחק, לא משתמשים בשום דבר כתירוץ".

אחרי המשחק ידעו אם יעפילו לליגת האומות: "אנחנו לא צריכים להסתכל על ליגת האומות, צריכים לנסות לעשות תוצאה טובה נגד פולין. גם אם נגיע לפלייאוף אנחנו צריכים לעשות את זה אחרי שתי תוצאות טובות נגד פולין ומקדוניה. הדבר הכי חשוב זה להתרכז במשחק וביכולת שלנו. מה יקרה אחר כך זה כבר לא חשוב".

"אנחנו צריכים להסתכל על המשחק נגד פולין, יש שש נקודות בקופה. להגיד ארבע נקודות או שלוש זה יהיה סתם לזרוק הימורים. ננסה לעשות הכי טוב שאפשר נגד פולין".

חוגג נגד אוסטריה.
חוגג נגד אוסטריה. "זה הישג אישי שאני רוצה בקריירה" (אודי ציטיאט)

רוצה לסיים כמלך השערים של הקמפיין: "ברור שזה חשוב וזה מעניין, וזה איזשהו הישג אישי שאני רוצה לעשות בקריירה, אבל לא על חשבון הנבחרת. אני לא אנסה בכוח והנבחרת באה לפני זה. זאת לא המטרה, המטרה היא לנצח ולשחק כדורגל קבוצתי טוב. ואם השיא שלי יבוא בדרך כזו או אחרת, כמובן שאני אשמח".

על ארטיום דזיובה, שרודף אחריו בכמות השערים: "אני לא מסתכל על שחקנים אחרים, אני מסתכל על המצב שלי. מה שלא בשליטתנו אני לא יכול להשפיע עליו ואני לא מסתכל על זה".

מסר לקהל: "אני יכול להבין את הקהל, אם זה היה משחק עלייה או שהיתה אופציה לעלות אני חושב שטדי היה מלא עד אפס מקום. דווקא בתקופות כאלה, הקהל צריך לאהוב את נבחרת ישראל ללא תנאים. יש לנו נבחרת אחת. זאת הזדמנות לבוא ולהראות סולידריות ודווקא במצב הביטחוני הזה הייתי שמח אם היינו מראים טדי מלא. אולי גם ההתאחדות תעשה משהו למען תושבי הדרום ותביא כמה שיותר משפחות וילדים לראות את המשחק הזה".

אוהדי נבחרת ישראל.
אוהדי נבחרת ישראל. "דווקא בגלל המצב, הייתי שמח לטדי מלא" (דני מרון)

נבחרת פולין כבר הבטיחה עלייה: "לא יודע איך הם יבואו מנטלית, כל שחקן מקצועי רוצה לנצח כל משחק, הם לא יבואו לטיול. אנחנו צריכים לבוא ולעשות את המשחק הכי טוב שאנחנו יכולים, ואם הם יבואו בהילוך שני ננסה לנצל את זה. גם כשהם לא בשיא הם עדיין נבחרת מצוינת".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי