אבו פאני בראיון: "מאמין שאחזור למכבי חיפה בדלת הראשית"

אבו פאני
אבו פאני | אודי ציטיאט

בקיץ הוא האמין שיזכה להיות ברוטציה של בלבול, אך ברגע האחרון שוב הושאל לחדרה. בשיחה עם ספורט1 הוא מספר על האכזבה ("הייתי יכול להרשים"), ההתרגשות לקראת המפגש נגדם ("רוצה להוכיח שאני ראוי") ומסמן מטרות

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

הפועל חדרה סומנה בקיץ כאחת היורדות הבטוחות לליגה הלאומית, לאחר שבעונה שעברה הדהימה את התחזיות וסיימה את העונה בפלייאוף העליון. אלא שגם השנה, לפחות על פי עשרת המחזורים הראשונים, נראה כי הקבוצה של אורי גוטמן קרובה יותר לצמרת מאשר למאבקי התחתית.

אחרי בנייה חלקית בלבד בקיץ, הגיעו לקראת סיום חלון ההעברות יהב גורפינקל, רועי זיקרי ומוחמד אבו פאני, והביאו לשינוי דרמטי ביכולת. במועדון מודים כי הרכש המשמעותי מכולם היה אבו פאני, שחזר לעונת השאלה שנייה ברציפות ממכבי חיפה, ובחדרה מקווים כי בניגוד לעונה שעברה, הפעם הוא גם יסיים אותה אצלם.

אבו פאני, שתחילה נראה היה שילבש העונה את המדים הירוקים, יפגוש בשבת הבאה את קבוצת האם שלו. הזדמנות אמיתית בהרכב לא קיבל השחקן מהמאמן מרקו בלבול, והמשחק יהווה עבורו הזדמנות להוכיח דבר או שניים למי שהעדיף לשלוח אותו לעונת התחשלות נוספת.

"לא קיבלתי את ההזדמנות שאני חושב שהגיעה לי, והתאכזבתי מאוד", מספר אבו פאני בראיון מיוחד, "אם הייתי מקבל הזדמנות, הייתי יכול לנסות להרשים את הצוות המקצועי. אני מאוכזב, אבל זה הכדורגל. אני מאמין שאם אוכיח שאני ראוי, אז אוכל לחזור למכבי חיפה דרך הדלת הראשית".


 אוכל לחזור למכבי חיפה דרך הדלת הראשית (מאור אלקסלסי)

איך אתה מסכם את העונה של הפועל חדרה עד כה?
"אנחנו משחקים טוב מתחילת העונה, וגם כשיש משחקים פחות טובים, אז מה שחשוב שאנחנו לא מפסידים ומנסים לאגור כמה שיותר נקודות".

מה סוד ההצלחה שלכם?
"בעיקר שכל השחקנים מבינים את המעמד שלנו. השחקנים נותנים את האקסטרות בכל משחק ומודעים ליכולת שלנו".

יש שוני בקבוצה העונה לעומת השנה שעברה?
"השנה יש לנו קבוצה שנלחמת על כל כדור ולא מוותרת על שום מהלך. בשנה שעברה כלל לא ציפו מאיתנו, והעונה כבר יש משחקים שמגיעים מוכנים מולנו. זה עושה לנו את החיים קשים, אבל אני שמח שאנחנו מתגברים על זה".

ובכל זאת, יש לא מעט ביקורת מהקהל
"אני יכול להבין חלק מהביקורת, אבל מצד שני האוהדים צריכים להבין שאנחנו מביאים נקודות וזה חשוב. חוץ מהמשחק מול הפועל ב"ש, שבו עוד לא היו שחקנים חדשים כמוני וכמו יהב ורועי, הוצאנו נקודות גם מול הקבוצות הבכירות מאיתנו".


"הוצאנו נקודות גם מול קבוצות בכירות מאיתנו" (אריאל שלום)

מה המטרה של הפועל חדרה העונה?
"המטרה הייתה ונשארה להישאר בליגה, אבל אנחנו גם לא חוששים לחשוב גבוה ורוצים להגיע לפלייאוף העליון".

איך הקשר שלך עם גוטמן?
"אני מכיר את אורי עוד ממחלקת הנוער במכבי חיפה. הוא מאוד רצה אותי בתחילת העונה ואני שמח שאנחנו מצליחים ביחד".

וברמה האישית, אתה מרוצה?
"העונה לא נפתחה כל כך טוב, כשלא שיחקתי במכבי חיפה. ואז הגעתי להפועל חדרה וקיבלתי הרבה יותר דקות משחק. הפכתי לשחקן הרכב ולאחרונה אני חושב שאני בכושר מצוין. זה מתבטא גם במשחקי הנבחרת הצעירה".

השבוע בלט אבו פאני במשחק הנבחרת הצעירה נגד ספרד, הקשר השלים 90 דקות ובהחלט היה מהטובים על כר הדשא נגד "לה רוחיטה", וכאמור כבר בשבוע הבא אבו פאני יפגוש את מכבי חיפה. הקשר לא מסתיר את התרגשותו לקראת המשחק, כמו גם את הרצון להוכיח לירוקים שהם טעו כשהחליטו שנה נוספת לוותר על שירותיו. 


אבו פאני. עשה צרות גם לשחקני ספרד הצעירה (דני מרון)

יש רצון להוכיח למכבי חיפה שהם טעו?
"זה עובר בראש. כשמועדון מוותר עליך די בקלות, אתה רוצה להוכיח שאתה ראוי להיות שם. אבל כרגע אני שחקן הפועל חדרה ורוצה להצליח איתם. בכל מקרה זה יהיה מרגש לשחק מול מכבי חיפה".

איך אתה רואה את ההצלחה של מכבי חיפה עד כה העונה?
"האמת? זה לא מפתיע אותי. הייתי שם בקיץ והצוות וגם השחקנים עבדו קשה בפגרה, ומי שעובד חזק, מצליח בסוף. מגיע להם קרדיט ענק על ההצלחה".

רואים עליך שאתה נהנה בנבחרת הצעירה
"מרגש להיות בנבחרת ישראל. זה חותם שאתה בין השחקנים הטובים בארץ לגילך, וישנו גם את הרצון לעלות לטורניר גדול".

חושב כבר על הנבחרת הבוגרת?
"תמיד עולות מחשבות, במיוחד כשיש שחקנים צעירים שמשתלבים שם, אבל אני לוקח את הזמן ומתרכז בנבחרת הצעירה. אני בטוח שאם אהיה טוב ואמשיך לעבוד קשה, אז אגיע גם לנבחרת הבוגרת".

איפה נראה את אבו פאני בעוד שלוש שנים?
"אני רוצה להיות שחקן מוביל בקבוצה גדולה כמו מכבי חיפה. ואתה יודע מה? אולי אפילו יותר מזה".


לא זונח את החלום להוביל את מכבי חיפה (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי