ליוואי גרסיה בראיון: "באתי ממשפחה ענייה, אבא הלך לצוד ביער וחזר עם אוכל"

ליוואי גרסיה
ליוואי גרסיה | אריאל שלום

פרשת קונטה: "אסור להתנהג כמו חיות". רוני לוי: "קל להבין את השיטה כשאתה מחובר למאמן". משחק ההגנה: "עוד תראו ממני גליצ'ים". וגם: הביקורות, מכבי ת"א והולנד. הכוכב של בית"ר מדבר על הכל

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

ליוואי גרסיה חגג השבוע יום הולדת 22. מדהים ששחקן הכנף הלא צפוי הזה, שנמצא בעיצומה של העונה השנייה שלו בישראל, שיחק באלקמאר ואקסלסיור בהולנד, ואף ערך 20 הופעות בנבחרת טרינידד וטובגו. הוא רק בן 22, אבל עם סיפור חיים כמו שלו, לא פלא שהוא נשמע בוגר משמעותית מבני גילו.

ליוואי – ככה הוא מבקש לבטא את שמו ("באנגלית מבטאים אחרת") – לא מתרגש מכך שבית"ר ירושלים שלשלה לכיסו של איזי שרצקי סכום כסף נכבד. ליתר דיוק, קריית שמונה קיבלה 600 אלף יורו, סכום דומה קיבל סוכנו עבור העסקה, שהשאיר עבורו ועבור השחקן 50 אחוז מהכרטיס.

עד עכשיו, הביקורת סביבו נעה סביב משחק ההגנה שלו. בהתחלה זה עלה לו בשיחות עם הצוות, מחשבות סביב אפשרות להדיח אותו מההרכב, אבל בסוף זה קרה – שיחה אחת עם רוני לוי שינתה הכל. עכשיו, אומרים בבית"ר, הם מחכים רק למספרים.

גרסיה.
גרסיה. "אני חייב להשתפר כל הזמן כדי להצדיק את מה שהושקע בי" (דני מרון)

"אני מרוכז רק בכדורגל. כסף זה עניין של שוק, ואם אתה שחקן שמייצר דברים במגרש, אז אתה שווה יותר", אמר גרסיה בתחילת הראיון. "באתי ממשפחה ענייה, אני בנקודת התחלה בקריירה שלי, ולא יכול להתעכב על הדברים האלה. אני חייב להשתפר כל הזמן כדי להצדיק את מה שהושקע בי".

הגעת ככוכב מטרינידד להולנד, השנה שנייה באלקמאר הייתה מדהימה עם שבעה שערים ושמונה בישולים ואפילו שני משחקים נגד מכבי ת"א בליגה האירופית, ואז הושאלת לאקסלסיור, וזה כבר לא היה אותו דבר. למה זה לא התפתח למקומות שרצית?
"הייתי במצב קשה, לא הלך לי כמו שתכננתי. התמזל מזלי להגיע לישראל ואחר כך גם להגיע לבית"ר, שזה מועדון נהדר עם אנשים נהדרים. בינתיים הולך לי טוב מאוד".

ועם זה, לאן אתה חושב שאפשר להגיע עם בית"ר י-ם העונה?
"אני מעדיף להתרכז במשחק הקרוב ביום ראשון מאשר לתכנן קדימה. כרגע צריך לנסות ולנצח כמה שיותר משחקים, אחר כך נראה לאן זה מוביל אותנו".


"הייתי במצב קשה, לא הלך לי כמו שתכננתי" (אריאל שלום)

הספקת כבר להבין מה משמעות המשחק ביום ראשון עבור הקהל?
"אני לא יודע הרבה על היריבה, כי אני מרוכז במשחק בלבד, בעניין המקצועי, אבל אני מכיר את היריבות בין אייאקס לפיינורד בהולנד ואם זה כמו שם, אז כנראה שמדובר ביריבות רצינית מאוד".

כשהגעת, הייתה לא מעט ביקורת מצד התקשורת על כך שאתה ופרדי פלומיין לא עושים מספיק הגנה. מה זה אומר לגביך?
"לא אכפת לי מה אומרים בתקשורת כי אני לא קורא או מקשיב. דברים לוקחים זמן, ובינתיים הולך לי בסדר גמור. אני עושה את העבודה שלי ומכיר גם את היכולות שלי. וכן, אני יכול לעשות הגנה. אתם תראו ממני גליצ'ים במשחקים הבאים".

רוני לוי לקח אתכם לשיחות אישיות ובקבוצה אומרים שהתבגרת ואתה מבין את המשחק טוב יותר. מה השתנה?
"מעבר לכך שרוני הוא מאמן טוב, הוא גם בחור מצוין. הוא אומר לך את הדברים הנכונים, מסביר לך את המערך, מסביר מה הוא רוצה ממך ועושה את זה ישירות. תמיד טוב יותר להבין את השיטה אם אתה מחובר ככה למאמן".


"מכיר את היכולות שלי. בקרוב תראו ממני גם גליצ'ים" (דני מרון)

גרסיה נולד וגדל בטרינידד, עז שעזב בדיוק בגיל 18 להולנד. מולדתו אולי נמצאת באיים הקריביים אבל החיים שם הם לא חופשה.
"גדלנו שלושה אחים ושתי אחיות בשני חדרי שינה. אבא שלי היה צייד. ככה הוא הביא אוכל לשולחן. תמיד ניסה להשיג בשר. היה מגיח מהיער עם אוכל. אלה היו ימים קשים, והיו לנו ימים שלא היה לנו מה לאכול, ועדיין אלה היו הימים הכי טובים בחיים שלי, הכי כיפים, עם הכי הרבה זיכרונות משמחים. היום, עם כל מה שאני מרוויח מכדורגל אני עושה מאמץ לעזור למשפחה שנשארה שם. זו אחת הסיבות שאני נאבק על החלומות שלי".

גרסיה הופתע מאוד במשחק האחרון בסמי עופר מהקריאות הגזעניות שגרמו לאנטואן קונטה להפסיק לשחק.
"לא נחמד שדברים כאלו עדיין קורים ב-2019, ואני מקווה שההתאחדות תפעל בעניין, תעניש באופן קשה, ותעביר מסר חשוב לכל מי שעושה זאת. לי אישית לא היה ניסיון רע בעניין, לא בישראל ולא במקום אחר, אבל אם מדברים באופן כללי, זה משהו שחייב להישאר מחוץ למגרש, ובכלל. בסוף כולנו מגיעים לקבר, דומים. אסור להתנהג כמו חיות".

איך אתה רואה את הכדורגל בישראל?
"ליגה נחמדה מאוד, למדתי פה כמה דברים שאלך איתם הלאה. זה מקום נהדר בשביל להתקדם ממנו. אני חושב שמכבי ת"א היא הקבוצה הבכירה, בגלל שהיא עשתה גם כמה דברים במפעלים האירופיים, אבל מכבי חיפה ובית"ר ירושלים יוצרות משולש תחרותי".


"ישראל זה מקום נהדר להתקדם ממנו" (דני מרון)

בעוד שנתיים, ככה נראה, בטח תרצה להיות במקום אחר. איפה אתה רואה את עצמך בעתיד?
"בכנות? אני מרוכז רק במקום שאני משחק בו, כי אם אתה חולם יותר מדי, אתה מאבד את המציאות. ברור שיש לי חלום, לשחק באחת הליגות הבכירות של אירופה, אבל אני לא שם כרגע".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי