צפו בתקציר: מכבי חיפה הביסה 0:3 את הפועל חדרה, שועה עלה מהספסל וכבש

יובל אשכנזי , עופרי ארד
יובל אשכנזי , עופרי ארד | אודי צטיאט

הירוקים נצמדו למכבי תל אביב אחרי ניצחון מרשים בנתניה: שרי כבש ראשון לאחר שגיאה ענקית של אג'ידה, רוקאביצה הכפיל מבעיטה חופשית, שועה נכנס כמחליף וחתם את תוצאת המשחק

(גודל טקסט)

מכבי חיפה חזרה מהפגרה בגדול. הערב, הקבוצה של מרקו בלבול הגיע לאצטדיון העירוני בנתניה בליווי 7,000 אוהדים ירוקים, שזכו להרבה רגעי נחת מהקבוצה שלהם, שניצחה 0:3 את הפועל חדרה ושמרה על פער שלוש הנקודות מהאלופה, מכבי תל אביב.

מנגד, המארחת שעברה ימים מטלטלים לאחר ההתפטרות המפתיעה של אורי גוטמן, וממלא מקומו, רון קלר, התקשה למצוא תשובות נגד המשחק הקבוצתי הנהדר של הירוקים, ולאורך כל המשחק כמעט לא הצליחו לסכן את ג'וש כהן.

בדקה ה-13, הגיע השער הראשון של הירוקים מרגליו של צ'רון שרי, שבעט ממרחק רב והצליח להמם את אוסטין אג'ידה, שהדף את הכדור ברשלנות לתוך הרשת. רבע שעה לאחר מכן, ניקיטה רוקאביצה ניגש לבעיטה החופשית, בעט בעיטה נמוכה וחלשה אך הכדור שניתז בחומה, הטעה את השוער האומלל ונכנס לרשת. 0:2 לירוקים לאחר 27 דקות, והחלוץ האוסטרלי רשם את שערו השביעי העונה בליגה.

במחצית השנייה הירוקים המשיכו ללחוץ על הגז, וירדן שועה קיבל את הרגע שכל כך חיכה לו. החלוץ הצעיר נכנס כמחליף בדקה ה-70, ובדקה ה-87, שלח כדור עומק נהדר לחברו לשעבר מבני יהודה, יובל אשכנזי. הקשר החזיר לו בנגיעה, ושועה בעט בעיטה חלשה אך מדויקת לפינה הרחוקה וכבש את השלישי. 0:3 בסיום למכבי חיפה. הירוקים רשמו הערב ניצחון ליגה רביעי ברציפות, וכבר רושמים שבעה משחקים ללא הפסד, מאז שנכנעו למוליכת הטבלה 1:0 בבלומפילד. 




רון קלר. מחליף את אורי גוטמן על הקווים (אודי צטיאט)



ווילדסחוט. ממשיך לקבל קרדיט מבלבול (אודי צטיאט)



ואסילי ואוהדי מכבי חיפה. הגיעו בהמוניהם לנתניה (אודי צטיאט)



יובל אשכנזי ונטע לביא. הקישור של מכבי חיפה (אודי צטיאט)



אוסטין אג'ידה. יעצור את ההתקפה הטובה בליגה?



מוחמד אבו פאני. פגש את האקסית (אודי צטיאט)



ירדן שועה. פתח את המשחק על הספסל (אודי צטיאט)


איקום אוטין. יושאל בינואר? (אודי צטיאט)


מהלך המשחק
לאחר 5 דקות, הירוקים מתחילים לשלוט בקצב המשחק. הגבהה של ארנסט מאבוקה מהאגף הימני לא מצאה את הכתובת. כדור חופשי ראשון לירוקים בדקה ה-7 של המשחק. דולב חזיזה הוכשל במרחק של כ-35 מטרים מהשער ונעמד ליד הכדור יחד עם צ'רון שרי. ההולנדי ניסה להפתיע עם בעיטה אך פגע בלוסיו.


בדקה ה-13, צ'רון שרי העלה את הירוקים על לוח התוצאות. ההולנדי שלח בעיטה חזקה ממרחק רב, אך אג'ידה הדף את הכדור ברשלנות לתוך הרשת. 0:1 למכבי חיפה, הקהל הירוק משתולל. 


התגובה של חדרה הייתה מהירה. קוגבנייה ניסה לפרוץ את ההגנה של בלבול אך נדחק החוצה ומסר למוחמד אבו-פאני, אקס הירוקים ששלח בעיטה אדירה מחוץ לרחבה, ג'וש כהן הדף את הכדור לקרן. 



ווילי רוטנשטיינר. במי הוא הגיע לצפות? (אודי צטיאט)



יעקב שחר. תקופה טובה לקבוצתו (אודי צטיאט)



מנשה זלקה. קבוצתו נקלעה לפיגור מוקדם. (אודי צטיאט)


בדקה ה-17, מכבי חיפה הייתה קרובה להכפיל את היתרון. כדור עומק נהדר הגיע לניקיטה רוקאביצה, שהשתלט נהדר על קצה הרחבה ושלח בעיטה אדירה לחיבור הימני, אך אג'ידה הדף את הכדור. 


בדקה ה-23, מצב מסוכן לירוקים. חזיזה הוכשל על קצה הרחבה וזכה לכדור חופשי. המשחק הופסק אחרי שנעלו של אג'ידה נקרעה, אך עם חידוש המשחק, רוקאביצה ניגש לבעיטה החופשית, בעט בעיטה נמוכה וחלשה אך הכדור ניתז מהחומה, הטעה את השוער ונכנס לרשת. 0:2 לירוקים אחרי פחות מחצי שעה.



שחקני מכבי חיפה חוגגים. הירוקים נראים נהדר בחצי השעה הראשונה (אודי צטיאט)



צ'רון שרי ועופרי ארד חוגגים (אודי צטיאט)


הקבוצה של רון קלר מנסה למצוא תשובות, אך הירוקים מסוכנים מאוד בהתקפות מעבר וממלא המקום של אורי גוטמן נראה אובד עצות על הספסל. הירוקים מסיימים את המחצית עם יתרון מבטיח ו-65% שליטה בכדור. למרקו בלבול יש הרבה סיבות להיות מרוצה מהיכולת של שחקניו לאחר 45 דקות בנתניה. 0:2 בסיום המחצית הראשונה.



ניקיטה רוקאביצה וטרנט סיינסבורי. צמד האוסטרלים חוגגים את השער השני של הירוקים (אודי צטיאט)



מחצית ראשונה נהדרת של מכבי חיפה (אודי צטיאט) 


מחצית שנייה
חדרה כמעט הגיעו למצב ראשון ברחבה של הירוקים, זיקרי פרץ מהאגף והעביר כדור רוחב אך מאבוקה הרחיק. בדקה ה-55, צ'רון שרי היה קרוב להשלים צמד. ווילדסחוט פרץ נהדר מהאגף השמאלי והעביר כדור רוחב שהשאיר את שרי פנוי מול אג'ידה, אך ההולנדי בעט חלש והשוער הדף את הכדור לקרן.  הירוקים ממשיכים ללחוץ, ובדקה ה-57, כדור עומק אדיר של מנחם השאיר את אשכנזי מול אג'ידה, הקשר בעט בעיטה חזקה לפינה הקרובה אך אג'ידה שוב הדף. 


בדקה ה-70, הרגע שלו אוהדי מכבי חיפה חיכוה גיע. ירדן שועה החליף את ניקיטה רוקאביצה, בצד השני, יונתן לוי החליף את דידייה קוגבנייה. הירוקים נראים לא מסוכנים עד כה במחצית השנייה, בעיטה חלשה של צ'רי ממרחק רב בדקה ה-72 פספסה את המסגרת. 


בדקה ה-75, הירוקים ניצלו את כדור הקרן לתרגיל מתוחכם. חזיזה הרים את הכדור לפלקושצ'נקו שחיכה מחוץ לרחבה. הקשר שיגר בעיטה חזקה מדי ופספס את המסגרת. 



אוסטין אג'ידה. לא היום שלו (אודי צטיאט)


שלט מרגש לכבודו של חביב אוחיון (אודי צטיאט)



אבו פאני רודף אחרי יובל אשכנזי (אודי צטיאט)


בדקה ה-87, הגיע השלישי. בשער שכל כולו רשום על ירדן שועה. החלוץ הצעיר הכניס כדור עומק נהדר לאשכנזי, שנפטר ממגן ושלח מסירה קצרה חזרה, שועה שלח בעיטה חלשה אך מדויקת לפינה הרחוקה ורץ לחגוג בטירוף עם האוהדים הירוקים. 0:3 למכבי חיפה בסיום.


הרכבים
הפועל חדרה: אוסטין אג'ידה, דיאא לבאבידי, ירין חסן, מנשה זלקה (63, גלעד אברמוב), ויסאם רבאח, חגי גולדנברג, ג'ורג' פוצ'יבה, מוחמד אבו פאני, דידייה קוגבנייה (70, יונתן לוי), רועי זיקרי, לוסיו (76, דניאל סולומון).


מכבי חיפה: ג'וש כהן, ארנסט מאבוקה, טרנט סיינסבורי, עופרי ארד, סאן מנחם, נטע לביא,יובל אשכנזי, צ'רון שרי, דולב חזיזה, יאניק ווילדסחוט (67, מקסים פלקושצ'נקו), ניקיטה רוקאביצה (70, ירדן שועה).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי