אני חוזר, חזק יותר: הדרך המטלטלת של אייל גולסה לדרבי

אייל גולסה
אייל גולסה | אריאל שלום

איביץ' מאמין בו, השחקנים רואים בו מודל לחיקוי וגם מאמני העבר זוכרים לו חסד נעורים ("שחקן חובה בכל קבוצת כדורגל מודרנית"). אחרי שנעדר קרוב לשנה מהמגרשים, הקשר של מכבי ת"א מגיע בזמן לקרב על היוקרה

(גודל טקסט)
לפני כחודש וחצי, נערך הפנינג אוהדים במתחם האימונים של מכבי תל אביב בקרית שלום. אוהדי הקבוצה, הוזמנו להיפגש ולהצטלם עם כל השחקנים, וגם התקשורת נטלה חלק באירוע והגיעה לסקר. בסיום המפגש, התבקש הקשר אייל גולסה, ששותף ב-0:4 של הצהובים על בית"ר ירושלים בטדי, לבוא ולהתראיין אחרי ששב מהיעדרות של כמעט שנה. הקשר סירב בתחילה להתראיין ואמר לדובר עופר רונן בצניעות שכל כך מאפיינת אותו, שהוא מעדיף שלא לדבר כרגע: "עוד לא עשיתי כלום וכבר לבוא ולדבר?"


אחרי אותו ראיון, הוא שוב שותף כמחליף נגד אשדוד ושבוע לאחר מכן כבר קיבל 12 דקות, שוב כמחליף, בניצחון על הפועל באר שבע. במכבי תל אביב, החליטו שהחזרה של גולסה למגרשים תהיה מבוקרת, תחת פיקוח ובעזרת תכנית אימונים שנבנתה במיוחד עבורו. בכל שלשת המשחקים האחרונים גולסה פתח בהרכב, וגם כאן, החליטו בצוות המקצועי לבנות את העומס בהדרגה. נגד הפועל רעננה הוא הוחלף בדקה ה-63, בניצחון על הפועל חיפה שותף למשך 72 דקות ובשבת האחרונה הוא הוחלף רק בדקה ה-81 מתוך רצון שלא להעמיס עליו לקראת הדרבי התל אביבי שייערך הערב.

הקשר נעדר קרוב לשנה מהמגרשים בגלל פציעה שהלכה והסתבכה, בסופה נותח ברצועת הברך בברכו והחל הליך שיקום ארוך ומפרך. במהלך כל התקופה, הוא עבד קשה מאוד, חיזק את גופו וגם בימים שבהם מצב הרוח היה שפוף, הוא לא ויתר לעצמו. אימון בחדר הכושר וטיפול של חיזוק שרירים בבריכה. ההיעדרות הממושכת, כך מספר מקורב לשחקן, הגבירה אצלו את הרעב והטירוף לקראת העונה הנוכחית, ורואים את זה עליו בכל אימון ובכל משחק.



גולסה מתאמן. עבד קשה כדי לחזור לכושר משחק (אודי צטיאט)


"אייל לא יודע מה זה לוותר, או לעשות הנחות לעצמו", מספר מקורב. "הוא מקצוען ברמות הגבוהות ביותר. מתאמן כמו שצריך, עושה את הכל ומוסיף חיזוקים. זה לא סתם שהוא כל כך פיזי על המגרש. קשה מאוד לקחת לו כדור ובהרבה תיקולים הוא זוכה כמעט בקלות. יש לו עוצמות פיזיות נדירות והוא מתחזק את הגוף שלו עכשיו יותר מתמיד".


לאחרונה גולסה חזר לפעילות מלאה עם הקבוצה ובקריית שלום מספרים על שחקן שמגיע ראשון ועוזב אחרון את המתחם. הוא מתחזק את גופו על בסיס יומי ועובד בחדר בכושר של המועדון לפני כל אימון של הקבוצה. באימונים עצמם, השחקנים נמדדים ובצוות המקצועי והפיזיולוגי, מודעים למקצבים ולתנועות שהם עושים. גולסה שחזר כעת רעב מתמיד, לא עושה לעצמו הנחות ותמיד מראה נתונים גבוהים בכל המדדים.


אי אפשר להתעלם מהעובדה, שכשמזכירים את שמו של גולסה, נושא הפציעות מיד קופץ לראש. אך בסביבתו של השחקן מאמינים שמעתה והלאה, בעזרת האימונים והאופן המדוקדק בו הוא שומר כעת על גופו, הוא יצליח להתגבר על עברו הרפואי וידבר בעיקר על המגרש. גם הקשר עצמו משתוקק לייצר יציבות בעניין הזה ומקווה שרצף המשחקים בהרכב יהפוך כעת לארוך יותר, ללא שום הפרעות אחרות. בעונה שעברה, היה גולסה אחד משחקני המפתח של איביץ', שגם כעת, נותן לו את מפתחות ההובלה בקישור לצד דור מיכה.



אייל גולסה על הספסל. צפה זמן רב מהצד (דני מרון)

"גולסה הפך לאחד השחקנים הכי חשובים שלנו". אומר שחקן בכיר בקבוצה. "הוא אחד השחקנים החשובים במשחק המעבר של מכבי, הוא יכול להסתובב על כל שחקן שעומד מולו ולעזור לקבוצה להתגבר על משחק הלחץ של היריב. הוא שחקן פיזי מאוד, חזק מאוד בתיקולים ועימותים ובנוסף לכל אלה, הוא גם דמות מאוד חיובית בחדר ההלבשה שלנו". מחמאות גדולות מבפנים. 

חדר ההלבשה של הצהובים, נראה חזק מאוד העונה וגולסה הפך להיות מאוד דומיננטי בו, יחד עם שרן ייני, דור מיכה, אלירן עטר ואיתי שכטר. הרוגע והשקט שמקרין הקשר, מחלחל גם לשחקנים הצעירים בקבוצה, שרואים בו מודל לחיקוי, על המגרש ומחוצה לו.

זו העונה הרביעית של גולסה בקריית שלום. חוזהו במדי הצהובים יסתיים בסיום העונה ואם הדבר היה תלוי בראשי מכבי תל אביב, הוא כבר היה חותם מזמן על הארכת חוזה לשלוש או ארבע שנים נוספות. בשלב הזה, מעדיף הקשר שלא לעסוק בעניינים החוזיים, כאשר המסר שהוא העביר לסוכנו הוא שמה שהכי חשוב עבורו כרגע, זה לחזור לשחק באופן קבוע בהרכב הצהובים ולהוביל את הקבוצה לאליפות שנייה ברציפות.


 

 

 

 

View this post on Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A post shared by Eyalgolasa (@eyalgolasa) on



מעטים יודעים, אבל גולסה איש מאמין מאוד, שאמנם לא גדל בבית דתי, אך בשנים האחרונות מקפיד על שיעורי תורה ודת קבועים. בתוך לוח הזמנים של אימוני הקבוצה, מצליח גולסה לשלב שני שיעורי תורה וגמרא קבועים בכל שבוע עליהם הוא אינו מוכן לוותר. פעם אחת אצל הרב שניר גואטה, שחקן הכדורגל הנתנייתי, שחזר בתשובה ופעם נוספת אצל הרב יוסף חיים גבאי.

כבר מגיל צעיר הוא גילה עניין וסקרנות בעולם הדתי ובשנים האחרונות שיעורי התורה הפכו עבורו לחלק אינטגרלי מהחיים. כאשר בשיעורים הללו, הוא מרותק ולומד ומגלה עולמות חדשים, בכל פעם. לא פעם, העלה גולסה בחשבון האינסטגרם שלו, תיעוד של תמונות וחוויות מהשיעורים הללו, שהפכו לחלק בלתי נפרד מחייו.


אלישע לוי, שאימן את מכבי חיפה והיה הראשון שהעלה את גולסה לקבוצת הבוגרים של הירוקים, לפני 11 שנים מספר: "גולסה עלה אצלי לבוגרים בגיל 17 וכבר אז, בגיל צעיר מאוד הוא הפך לשחקן הרכב. בעיניי הוא אחד משחקני הכדורגל הכי טובים שיש כיום. בתפקיד שלו, כקשר 50-50, הוא יודע לשלב גם תכונות הגנתיות וגם תכונות התקפיות, בקצב מאוד גבוה ועם המון אגרסיביות. יש לו את כל מה שצריך לשחקן כדורגל בעידן הזה. את התכונות האלה הוא כבר הביא כשהיה צעיר. גולסה הוא שחקן הכדורגל המודרני, שיודע לשלב הכל ולשחק בכל תפקיד בקישור".



אלישע לוי שהעלה את גולסה מהנוער: "הוא שחקן חובה בכל קבוצת כדורגל" (דני מרון)

על התרומה של גולסה לעוצמות של הקישור של מכבי תל אביב כיום אומר מאמן הנבחרת לשעבר: "התרומה שלו למכבי היא גדולה מאוד. זה לא שהקבוצה לא יודעת להסתדר בלי שחקן כזה או אחר, אבל ראינו את הקבוצה הזו לפני החזרה של גולסה ואחריה. הוא נותן מימד אחר לקישור. חוץ מהתכונות שהוא נותן על המגרש לקבוצה שרוצה לשלוט כל הזמן בכדור ובקצב המשחק, יש לו אופי של שחקן בלתי מתפשר, זה חלק מהאישיות שלו. יכול גם להיות שבגלל זה הוא נפצע לא מעט, כי הוא לא מוותר לעצמו אף פעם, תמיד נותן את כל היכולת שלו. אייל גולסה הוא שחקן חובה בכל קבוצת כדורגל, הוא באמת שחקן יוצא דופן. אני אפילו חושב שהוא קצת אנדרייטד, אבל זה אולי בגלל התפקיד שלו ואולי הוא יכול לתת קצת יותר מספרים. הוא לא פליימייקר שמבקיע 10 שערים בעונה, אבל כבר ראינו במשחקים האחרונים בישולים שלו, ובעיקר משהו שפעם לא מדדו ורק היום רואים, וזה מסירות מפתח ומסירות מקדמות. המסירות המקדמות, הן משהו מאוד חשוב, כי הן אלה שמתחילות את מהלכי השער וגולסה עושה את זה נפלא. היום בעולם מחפשים שחקנים שיודעים לעשות הכל והוא לגמרי כזה. יש לו אישיות מצוינת, מנטליות טובה, הוא תמיד עובד קשה במגרש, אף פעם לא חושש לבוא לכדור, והוא תמיד הולך עד הסוף בכל פעולה, בכל תיקול ולפעמים הוא יצטרך לדעת למתן את זה קצת כדי להימנע מפציעות מיותרות".

הערב, בדרבי הראשון של העונה, בלומפילד צפוי להיות מלא ומעבר ליוקרה העירונית, יש גם הרבה חשיבות מקצועית למשחק. האדומים זקוקים נואשות לנקודות כדי לברוח מהתחתית, בזמן שהמכונה הצהובה, שלא ניצחה דרבי בעונה שעברה, רוצה לדהור לאליפות נוספת ולשבור את כל השיאים. וגולסה? הוא רוצה לתקן עוול ולנצוץ מול כל המדינה. 


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי