צפו בתקציר: מכבי ת"א הביסה את הפועל ת"א 0:3 בדרבי

שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים | אריאל שלום

הצהובים עלו ליתרון (15) משער של אבי ריקן, יונתן כהן הכפיל בפנדל (88) אחרי שאיתי שכטר הוכשל, והמחליף אילון אלמוג כבש את השלישי (90+5). 12 משחקים בלי ספיגה לדניאל טננבאום

(גודל טקסט)

הדרבי התל אביבי הגדול הראשון בבלומפילד המחודש, הסתיים הערב (רביעי) בניצחון ענק של מכבי תל אביב, 0:3 על הפועל תל אביב וקבע בהחלטיות: תל אביב צהובה. שחקניו של ולדימיר איביץ' פתחו פער של חמש נקודות בפסגה על פני מכבי חיפה השנייה בטבלה, ששמטה שתי נקודות ב-3:3 מול אשדוד.


אבי ריקן קבע 0:1 בדקה ה-15, עומרי אלטמן היה קרוב להשוות, אבל הכדור שלו פגש בקורה, על סף השריקה להפסקה. יונתן כהן הכפיל מהנקודה הלבנה (88) אחרי ששכטר הוכשל, השופט גרינפלד הורה להמשיך, אך אחרי ששופטי המסך אותתו לו, הוא צפה בהילוך החוזר ופסק על פנדל. אילון אלמוג שנכנס כמחליף בדקה ה-92, כבש בדקה ה-95 את השער השלישי ונתן את האות לחגיגות של מכבי תל אביב.


מכבי תל אביב פתחה אומנם חזק את המשחק וכבשה שער מוקדם, אבל אחריו, דווקא הפועל הייתה טובה יותר. היתרון האדום תורגם לפעולות טובות של עומרי אלטמן שנבלם כאמור בקורה על סף המחצית ומיד עם פתיחת המחצית השנייה הוא נעצר על ידי דניאל טננבאום, שהעמיד את רצף אי הספיגות שלו בשער הצהובים על נתון מדהים של 1,173 דקות.



שחקני מכבי תל אביב חוגגים בסיום(אריאל שלום)


הפועל תל אביב לא נפלה מיריבתה, אבל לקבוצה האדומה חסרה רגל מסיימת. מנגד, איביץ' שנהנה מסגל רחב מאוד, פתח עם ארון שוינפלד שלא התעלה, ומחליפו איתי שכטר הוסיף הרבה כח לחלק הקדמי של הקבוצה וגם סחט את הפנדל אחרי שוכשל על ידי אוראל דגני ברחבה. הפועל תל אביב שקועה בתחתית ולמזלה קרית שמונה ונס ציונה הפסידו, אחרת הם היו עלולים לרדת אל מתחת לקו האדום.




המדורה ביציע של אוהדי הפועל תל אביב (אריאל שלום)



הצלם של הפועל ת"א מפונה לטיפול אחרי שספג בראשו חפץ שנזרק מהיציע (אריאל שלום)


הפועל תל אביב הגיעה למשחק כמארחת, מה שאומר שיש לה תמיכה גדולה יותר ביציעים, אבל התנופה בליגה בהחלט לא בכיוון שלה. אחרי הניצחון במשחק הראשון תחת ניר קלינגר כמאמן, האדומים חזרו מהפגרה היישר להפסד 1:0 כואב לבית"ר ירושלים שהוציא להם את האוויר מהמפרשים. בגזרת ההרכב החליט קלינגר להעלות להופעת בכורה את סטפן ספירובסקי, שעלה לצד אור אינברום שגם הוא קיבל את ההזדמנות בהרכב.



אוהדי מכבי תל אביב ביציעים (איריאל שלום)


מהלך המשחק
דקה 2: המשחק הופסק לארבע דקות בגלל מדורות שהודלקו ביציעי 4 ו-5 על ידי אוהדי הפועל תל אביב וביציעי 10 ו-11 על ידי אוהדי מכבי תל אביב. המשחק חודש לאחר התפזרות העשן הסמיך.



יונתן כהן מול עומרי אלטמן (אריאל שלום)


דקה 11: דור מיכה כדור הגביה טוב לרחבה, רז שלמה הרחיק.


דקה 15, 0:1 למכבי תל אביב: שוינפלד חטף כדור מהגנת האדומים, שלח אותו לעברו של אצילי שהמשיך אל ריקן וזה בעט מדויק לרשת.



אבי ריקן חוגג שער יתרון בדרבי (אריאל שלום)


דקה 35: עומרי אלטמן בעט חזק כדור אלכסוני מחוץ לרחבה אך מעל השער.


דקה 45+4: עומרי אלטמן שחרר בעיטה אדירה מ-18 מטרים, טננבאום כבר נכנע, אבל הכדור פגש בקורה ונהדף ממנה.


דקה 46: הפועל תל אביב פתחה בסערה את המחצית השנייה, אלטמן בעט מקרוב ונהדף לקרן.



קלינגר על הקווים. מחפש שער שוויון (אריאל שלום)


דקה 48: ספירובסקי הגביה כדור טוב לרחבה, טננבאום קלט.


דקה 55: גולסה בעט מ-20 מטרים, הגנת האדומים הדפה לקרן.



טננבאום. עדיין לא ספג העונה (אריאל שלום)



שוינפלד. ספג צהוב בעקבות העבירה (אריאל שלום)


דקה 88, 0:2 למכבי תל אביב: שכטר הופל ברחבה על ידי דגני, השופט אוראל גרינפלד הורה להמשיך, שופטי המסך אותתו לו והמשחק נעצר, גרינפלד ניגש לצפות בהילוך החוזר וקבע: יש פנדל. יונתן כהן בעט חזק מהנקודה הלבנה, פנימה.


דקה 90+5, 0:3 למכבי תל אביב: המחליף אילון אלמוג קיבל כדור עמוק ברחבה שלוש דקות אחרי שנכנס לשחק ובעט מדויק לרשת.



יונתן כהן וחבריו בטירוף (אריאל שלום) 


הרכבים
הפועל תל אביב: יואב ג'ראפי, איאד אבו עביד, אוראל דגני, רז שלמה, מרווין פירסמן, עמנואל בואטנג (דני גרופר, 82), ניר לקס, סטפן ספירובסקי (רז כהן, 76), אור אינברום, עומרי אלטמן, דמבה קמארה (עומר דמארי, 66).


מכבי תל אביב: דניאל טננבאום, אנדרה ג'ראלדש, איתן טיבי, שחר פיבן, אנריק סבוריט, דן גלזר, אבי ריקן, דור מיכה, עומר אצילי (אייל גולסה, 46), יונתן כהן (אילון אלמוג, 92), ארון שוינפלד (איתי שכטר, 71).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי