איביץ': "לסגור סיבוב בלי לספוג שער זה הישג יפה מאוד"

שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים
שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים | אריאל שלום

במכבי ת"א הכחישו שיונתן כהן לא נכלל בסגל ב-0:0 נגד נתניה עקב התנועה שביצע בדרבי, המאמן לאחר המעידה: "לא זוכר משחק שפסלו לי ארבעה שערים". על היכולת של מיכה: "זה קורה"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

מכבי תל אביב שמטה אמש (שבת) שתי נקודות יקרות במירוץ לאליפות, לאחר שסיימה בתיקו 0:0 מאכזב נגד מכבי נתניה במשחק שבו נפסלו לקבוצה לא פחות מארבעה שערים שכבשה. במהלך המשחק היו לאנשי הקבוצה טענות רבות כלפי צוות השופטים בראשות השופט המרכזי גל לייבוביץ' וכן כלפי השופט זיו אדלר, שישב בניידת ה-VAR, אולם צפייה בכל השערים שנפסלו מגלה כי למעט השער השלישי, אותו כבש איילון אלמוג, ויש לגביו סוג של מחלוקת, שלושת האחרים נפסלו בצדק.

במהלך השער השלישי שנפסל סימן הקוון דביר שמעון לנגיעת יד, בעוד השופט לייבוביץ', זיהה עבירה של אלמוג במהלך ההשתלטות שלו על הכדור ולכן, בסופו של דבר, החליט לפסול את השער. יש לציין שבאף אחד מהשערים שנפסלו לא ניגש השופט למסך לבדיקת האירוע וכל החלטותיו נותרו על כנן, גם ללא צפייה במסך.

בחלק המקצועי, הצהובים רשמו משחק 13 ברציפות ללא ספיגה והגדילו זמנית את הפער ממכבי חיפה שמדורגת שנייה, לשש נקודות. השוער דניאל טננבאום, שכזכור פתח בכלל את העונה כשוער שני, הפך לאחד מגיבורי העונה של האלופה, לאחר שנכנס כעת לתוך רשימת עשרת הרצפים הארוכים ביותר בעולם, לשוער ללא ספיגת שער, כשהוא מדורג כעת במקום השמיני עם רשת נקייה למשך 1263 דקות.

המאמן ולאדן איביץ', החליט לערוך מהפכה גדולה בהרכב, לעומת ה-11 שפתחו בדרבי שלושה ימים קודם לכן וערך שבעה שינויים, כאשר בין השאר הוא השאיר מחוץ לסגל את אנדראה ג'ראלדש ויונתן כהן שקיבלו מנוחה מוחלטת, בעוד שאנריק סבוריט, אבי ריקן, שחר פיבן וארון שוינפלד נשארו הפעם על הספסל. במכבי הכחישו את הספקולציות שעלו בנוגע להשארתו של יונתן כהן מחוץ לסגל ואמרו שאין שום קשר לתנועת השחיטה שעשה לאחר כיבוש שערו בדרבי בשבוע שעבר. דור מיכה קיבל גם הוא מנוחה ושולב רק בחצי השני. מי שסוף סוף חזר לשחק הוא החלוץ אלירן עטר, שנכנס כמחליף בדקה ה-70. עטר חזר לדשא אחרי יותר מחודשיים, במהלכם נשאר מחוץ לסגל בששת משחקי הליגה האחרונים של הקבוצה, בחלקם בשל פציעה ובחלקם בעקבות החלטה מקצועית של המאמן.

איביץ' חסר אמש גם את שרן ייני, אורוש ניקוליץ', צ'יקו אופאדו וניק בלקמן הפצועים. ייני כבר עורך אימונים מלאים עם הקבוצה, וחזרתו למגרשים קרובה מתמיד. אופאדו ובלקמן עדין לא כשירים, ולא ברור אם יעמדו לרשות המאמן, במשחק הבית הקרוב נגד סקציה נס ציונה, בשבת הקרובה בבלומפילד.


עטר זוכה לאהבת האוהדים (אריאל שלום)

"אף מאמן לא מרגיש טוב, גם כשנפסל שער אחד, אין מאמן שירגיש טוב כשזה קורה לו, זה הכדורגל ודברים כאלה קורים" אמר איביץ' בסיום בנוגע לפסילת כל ארבעת השערים שכבשה קבוצתו. "אנחנו מנסים להתאים את עצמנו לסיטואציה החדשה עם ה-VAR. לא זכור לי שום משחק, לא כמאמן ולא כשחקן, שבו נפסלו לקבוצה שלי, ארבעה שערים, אבל זה הכדורגל, אני לא זוכר שקרה דבר כזה. אתה יכול גם לכבוש עשרה שערים ואם כולם לא חוקיים, אז צריך לפסול אותם כמובן, עכשיו השאלה היא, האם מה שקרה הוא אכן נכון או לא", אמר בסיום המאמן ולאדן איביץ', בהתייחסו לאירועי המשחק.

"לסיים סיבוב שלם בלי לספוג זה הישג טוב מאוד, אבל אני חושב שיכולנו להשיג יותר נקודות בסיבוב הזה. סיימנו שלושה משחקים בתיקו 0:0 ולמעט המשחק מול בני יהודה, אני חושב שבשני המשחקים האחרים היינו ראויים ליותר מנקודה אחת", הוסיף המאמן.

איביץ' נשאל בנוגע ליכולתו הפחות טובה של דור מיכה במשחקים האחרונים והשיב: "זה קורה, אני לא יכול להגיד שהוא לא מנסה. הוא עובד קשה כמו כולם, הוא נותן את המקסימום, אבל לפעמים הדברים לא הולכים כפי שאתה רוצה, לא רק עבורו, זה קורה גם לשחקנים אחרים. אבל אנחנו לא מדברים כאן רק על דור מיכה. אנחנו קבוצה. כשאנחנו מפסידים, אנחנו כקבוצה אחת, וגם כשאנחנו מנצחים או מסיימים בתיקו, אז אנחנו מנצחים כקבוצה".


"לא יכול להגיד שהוא לא מנסה". מיכה על הספסל (אריאל שלום)

המאמן התייחס לאיילון אלמוג, שכבש שער בדרבי ואמש קיבל את חולצת ההרכב: "אני חושב שהמועדון הראה בשנה וחצי האחרונות שאנחנו מאמינים בשחקנים הצעירים שלנו ונותנים להם את האפשרות לשחק ואיילון הוא אחד מהם. הוא שחקן שעובד קשה מאוד והוא עדין צריך לשפר את הצד הטקטי שלו, ואנחנו עובדים איתו על זה. הוא פוטנציאל גדול והוא צריך לעבוד קשה כדי להילחם על המקום שלו בקבוצה".

על החזרה של אלירן עטר: "אני לא יודע מה אנשים חושבים ומה אמרו בנוגע לעטר. אני המאמן ואני חושב על טובת הקבוצה. אני מכין את הקבוצה שלי ונותן את ההזדמנות לשחקנים שאני חושב שיכולים לספק את התוצאות עבורנו ואלירן הוא אחד מהם. הוא עובד קשה ונראה מה יהיה. הוא היה פצוע והחמיץ לא מעט אימונים ויש לנו הרבה שחקנים על המשבצת שלו והם שיחקו טוב, כך שמבחינתי המצב נורמלי לחלוטין".

"זה פעם ראשונה בקריירה שלי שארבעה שערים שקבוצה שלי כובשת והם נפסלים, אבל זה הכדורגל וזה קורה", אמר המגן אופיר דוידזאדה, שבמסגרת הרוטציה של איביץ', פתח במקום המגן הספרדי אנריק סבוריט ושיחק 90 דקות. "זה חלק מהכדורגל וצריך להמשיך הלאה. אנחנו לא מתעסקים במה שהשופטים מחליטים, על המגרש או בחדר המסך וצריך להמשיך הלאה. אני חושב ששיחקנו טוב וגם בחצי הראשון וגם בחצי השני, הגענו לכמה הזדמנויות ממש טובות והיה חסר הגרוש ללירה".


"היה חסר הגרוש ללירה". דוידזאדה (אריאל שלום)


על ההרגשה לחזור לשחק, אחרי משחקים רבים על הספסל או מחוץ לסגל
: "זו הרגשה מדהימה, התגעגעתי לדשא, לליגה, ובמכבי תל אביב אתה לוקח הכל בחשבון, התחרות היא מאוד קשה וסבוריט הוא שחקן ממש טוב ויש תחרות קשה איתו. כשאתה מקבל את ההזדמנות, צריך לקחת אותה בשתי ידיים ואני מקווה שעשיתי את זה. אני צריך להוכיח למאמן, בכל דקה שאני משחק שמגיע לי לשחק. אלה החלטות המאמן וצריך לדעת לכבד את זה ולחכות להזדמנות, כי ההזדמנות מגיעה בסוף. צריך להיות חזק בראש ולעבוד קשה, כי זה המפתח. אני מאמין בעצמי ומכיר את היכולות שלי ואני צריך להוכיח למאמן גם באימונים וגם במשחקים".

על כך שהקבוצה לא ספגה סיבוב שלם: "האמת שזה מטורף, זה הישג לא רגיל וכיף לי לקחת חלק בזה. צריך לתת הרבה מילים טובות למאמן ולצוות המקצועי, על איך שאנחנו עומדים, כי רואים שאנחנו עומדים טקטית מעולה. מילה טובה גם לשוער ולכל השחקנים שלקחו חלק בזה ואנחנו רוצים שזה ימשיך כמה שיותר וגם לנצח".

על הרוטציה: "אני חושב שכל מי שהיה על המגרש, הם שחקנים באותה רמה, שחקנים ברמה גבוהה מאוד, שיכולים לשחק בהרכב וגם כמחליפים ואנחנו מרגישים את זה על המגרש".

בתוך כך, המשטרה הודיעה הבוקר כי בתום חקירתם שוחררו החשודים, אוהדי מכבי ת"א שנעצרו אתמול, בתנאים מגבילים בכפוף לעמידה בערבויות והורחקו בשלב ראשוני ממשחקי הכדורגל למשך 30 ימים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי