צפו בתקציר: הפועל תל אביב סיימה סיבוב עם 0:1 על הפועל חדרה

עומרי אלטמן, רז שלמה
עומרי אלטמן, רז שלמה | אודי ציטיאט

למרות יכולת רעה ברוב דקות המשחק, הקבוצה של קלינגר התגברה על ההפסד בדרבי עם שלוש נקודות חשובות. תחת גשם כבד, אלטמן כבש את שער הניצחון, שאושר רק לאחר בדיקת VAR דרמטית

(גודל טקסט)

מספיק בקושי. הפועל תל אביב השיגה הערב (ראשון) ניצחון ליגה שלישי בלבד העונה, זאת לאחר שהקבוצה של ניר קלינגר סיימה ב-0:1 קטן נגד הפועל חדרה, במשחק בו היכולת של האדומים הייתה פושרת מאוד, אך היא בכל זאת הצליחה לכבוש בזכות רגע אחד של חוסר ריכוז בהגנה של המארחת, ובעיקר בזכות מערכת ה-VAR שנחלצה לעזרתה.

חדרה הגיעה להתמודדות כאשר היא עדיין ללא מאמן קבוע על הקווים, ואילו רון קלר המשיך לשמש כמאמנה הזמני. ניצחון הליגה האחרון של קבוצתו היה לפני שישה משחקים וגם היום המומנטום השלילי לא הצליח להשתנות. הפועל ת"א מצידה הגיעה למשחק כשהיא עדיין זוכרת את ההפסד הכואב בדרסי, וכל מה שהיא חיפשה אלה שלוש נקודות חשובות אשר יתנו לה מעט אוויר לנשימה.

מי שבלט בעיקר על כר הדשא היה הגשם, אשר ירד ללא הפסקה במהלך המחצית הראשונה והקשה מאוד על השחקנים. הרגע המכריע במשחק הגיע אחרי 23 דקות, כאשר אוראל דגני ראה את עומרי אלטמן מתגנב בין שחקני ההגנה של חדרה, שלח כדור ארוך שבסופו של דבר הוביל לשער. החולייה האחורית של המארחת הייתה בטוחה כי מדובר בנבדל, וכך גם חשב שופט המשחק שלומי בן אברהם, אך כאן בדיוק נכנסו לפעולה שופטי הווידאו, שראו כי אלטמן עמד בעמדה חוקית והובילו לאישורו של שער הניצחון.

הדרבי מאחוריהם. ניצחון שלישי העונה להפועל ת"א (אודי ציטיאט)

שתי הקבוצות סגרו הערב סיבוב שלם בליגת העל, כאשר הן צמודות אחת לשנייה בטבלה – חדרה במקום התשיעי והפועל ת"א מיד אחריה. קלינגר וחניכיו ינסו לייצר רצף ניצחונות במחזור הבא נגד מכבי נתניה, קלר ושחקניו ישחקו נגד מ.ס. אשדוד.

הרכבים
הפועל חדרה: אוסטין אג'ידה, דיאא לבאבידי, ויסאם רבאח, ירין חסן, יהב גורפינקל, ג'ורג' פוצ'יבה (דידייה קוגבנייה, 85), מוחמד אבו פאני, מנשה זלקה (יהונתן לוי, 72), גלעד אברמוב (דניאל סלומון, 60), רועי זיקרי, לוסיו.

הפועל תל אביב: יואב ג'ראפי, איאד אבו עביד, אוראל דגני, רז שלמה, מרווין פירסמן, עמנואל בואטנג (שי אייזן, 69), סטפן ספירובסקי, ניר לקס, אור אינברום, עומרי אלטמן (דני גרופר, 85), דמבה קמארה (עומר דמארי, 80)

מהלך המשחק
הפועל חדרה פתחה את המשחק כשהיא בשליטה על כר הדשא, אך מתקשה לאיים על השער של ג'ראפי. בדקה ה-17 הפועל ת"א רשמה מצב הבקעה ראשון כשאינברום ניסה לסובב כדור מקצה הרחבה, אך לא היה מדויק. בדקה ה-23 האורחים עלו ליתרון בצורה מפתיעה מאוד, לאחר שאלטמן קיבל כדור מדגני בספק נבדל, עבר את אג'ידה וגלגל לרשת. תחילה, שופט המשחק פסל את השער, אך לאחר התערבות של שופטי הווידאו השער אושר.

רק לאחר אישור של מערכת ה-VAR אושר שער היתרון (אודי ציטיאט)
רק לאחר אישור של מערכת ה-VAR אושר שער היתרון (אודי ציטיאט)


יתרום מפתיע מאוד של הפועל ת"א (אודי ציטיאט)

שערו השני העונה של אלטמן (אודי ציטיאט)
שערו השני העונה של אלטמן (אודי ציטיאט)

ארבע דקות לאחר שער היתרון, לקס היה חייב להכפיל את היתרון, אך בעט לא טוב מול אג'ידה ופספס הזדמנות אדירה. שני הצדדים התקשו לייצר התקפות לאחר מכן, בעיקר בשל התנאים הקשים של כר הדשא בגלל הגשם הכבד שירד באצטדיון בנתניה, והקבוצות ירדו למחצית במצב של 0:1 להפועל ת"א.


כ-2,100 אוהדים הגיעו לאצטדיון בנתניה, רובם אוהדי הקבוצה האורחת. (אודי ציטיאט)

הפועל ת"א פתחה את המחצית הרבה יותר חדה, ובדקה ה-50 יצאה להתקפה מהירה, כאשר אלטמן ואינברום הגיעו למצבי הבקעה טובים בתוך הרחבה, אך התקשו למצוא את המסגרת עם בעיטות לא מדויקות. מיד לאחר מכן, הפועל חדרה החלה להיכנס למשחק, השתלטה על מרכז המגרש אך לא כשלה פעם אחר פעם במסירה האחרונה. בדקה ה-60 המארחת הגיעה למצב טוב ראשון, כשגורפינקל הרים כדור חזק לרחבה ומצא את לוסיו, שלא הצליח לייצר נגיחה טובה. מיד לאחר מכן, אבו-פאני הצליח לשגר בעיטה אדירה לעבר השער, אך דגני עמד במקום הנכון והרחיק לקרן.

הפועל חדרה נכנסה למשחק ומתקרבת לשוויון (אודי ציטיאט)
הפועל חדרה נכנסה למשחק ומתקרבת לשוויון (אודי ציטיאט)

הפועל ת"א התרכזה בעיקר בחלק ההגנתי בהמשך המשחק, על מנת לשמור על היתרון היקר. הפועל חדרה מצידה לא הצליחה לסכן את השער של ג'ראפי, למרות החופש שהיא קיבלה. בדקה ה-85 אינברום שיחרר את עצמו לבעיטה נוחה, אך פעם נוספת בעט גבוה מאוד ורחוק מהשער, ועד שריקת הסיום לא הצליח לאיים שוב. 0:1 להפועל תל אביב בסיום.


קלינגר. מרוצה בסיום (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי