Sport1 Banner

צפו בתקציר: 0:2 גדול למכבי חיפה על הפועל באר שבע, הפער: 3 נקודות

נטע לביא
נטע לביא | דני מרון

הירוקים לא הציגו משחק מרשים, אבל שער ענק של נטע לביא (7) ומתפרצת של שרי (45) נתנו לבלבול ניצחון שביעי בתשעה משחקים. מליקסון חזר לדשא, גם סלליך. עוד הפסד לבכר

(גודל טקסט)

היו כאלה שאמרו שהעונה הזאת דומה מדי לקודמתה, שמכבי ת"א טובה מדי, שהשליטה שלה בליגה חזקה מדי ושאין קבוצה שיכולה לאיים על מירוץ האליפות של איביץ' ושחקניו. הגיעה מכבי חיפה הערב (שני) ועם ניצחון שלישי ברציפות בטרנר, 0:2 על הפועל באר שבע, הכריזה: היא בתמונה עד הסוף. הירוקים הוכיחו פעם נוספת שהם ההתקפה הטובה בליגה, וצימקו את הפער מהמוליכה לשלוש נקודות בלבד עם סיום הסיבוב הראשון של העונה.

אז נכון, החבורה של בלבול לא הציגה משחק גדול, אבל עם ניצול מצבים שלא אפיין אותה בשנים הקודמות ועם עבודת הגנה נהדרת של כל המעורבים בדבר יצאה מבאר שבע עם עוד שלוש נקודות, בפעם השביעית בתשעת המשחקים האחרונים.

שבע דקות בלבד לקח למכבי חיפה להוכיח עליונות, כשנטע לביא קיבל את הכדור 30 מ' מהשער, התקדם קצת ושלח פצצה שאי אפשר לעצור לרשת של שטקוס. זה היה שערו הראשון העונה של הקשר, שכבש בטרנר גם בעונה שעברה. אבל למרות היתרון, האורחת לא שלטה במשחק וכמעט לא הגיע למצבי הבקעה נוספים. הפועל באר שבע, לעומת זאת, תקפה ואילולא פעולות טובות של מאבוקה או סיינסבורי בשנייה האחרונה גם היתה מבקיעה.

מליקסון נלחם עם מאבוקה. קאמבק מרגש (דני מרון)
מליקסון נלחם עם מאבוקה. קאמבק מרגש (דני מרון)

למכבי חיפה היו שתי בעיטות בלבד למסגרת במחצית הראשונה. אחת היתה כשנטע לביא כבש את שער היתרון, השנייה הגיעה רגע לפני הירידה לחדר ההלבשה, כשיובל אשכנזי החל מתפרצת ומסר לצ'רון שרי, שבעט לפינה הרחוקה אליה השוער הליטאי לא יכול היה להגיע.

המחצית השנייה היתה כמעט שכפול של הראשונה: האדומים תוקפים ולא נותנים ליריבה להניע כדור, הירוקים מתגוננים ולא נותנים ליריבה להגיע למצב בעיטה. הרגעים שכן היו ראויים לציון קרו דווקא על הקווים: בדקה ה-63 עלה לשחק מאור מליקסון, קפטן הפועל באר שבע שנפצע בסוף העונה שעברה וכבר חשב על פרישה, והקהל המקומי קיבל את פניו במחיאות כפיים סוערות. 20 דקות אחריו עלה סנטיהו סלליך, שנעדר עשרה חודשים משורות מכבי חיפה, וראה דקות ראשונות מאז פברואר.

אבל למרות שמליקסון הכניס קצב חדש לשורות המארחת, היא לא הצליחה לחדור את ההגנה ואת ג'וש כהן, ועד הסיום אפילו נחלשה. בתוספת הזמן דווקא מכבי חיפה היתה קרובה יותר לשער. כשרועי ריינשרייבר שרק לסיום, שחקני הקבוצה הדרומית ראו את הקהל שלהם נמלט הביתה וירדו לחדר ההלבשה בבושת פנים. הפסד רביעי בשלושה משחקים לבכר, שנמצא במקום השלישי רק תודות לפתיחת העונה הרעה וליכולת הבינונית של הקבוצות האחרות בטבלה.

שחקני מכבי חיפה חוגגים. ניצחון שביעי בתשעה משחקים (דני מרון)
שחקני מכבי חיפה חוגגים. ניצחון שביעי בתשעה משחקים (דני מרון)

מכבי חיפה, לעומת זאת, ממשיכה לחגוג. המספרים מדברים בעד עצמם, ו-29 שערים ב-13 משחקים – תשעה יותר משל המוליכה – לא הולכים ברגל. בלבול ימתין כעת עוד ארבעה שבועות, ל-6 בינואר, אז מכבי תל אביב תבוא להתארח בסמי עופר. האוהדים הירוקים כבר לא יכולים לחכות.

הרכבים
הפועל באר שבע: ארנסטס שטקוס, בן ביטון, לואי טאהא (מרוקאן קבהא 46), מיגל וטור, שון גולדברג, עדן שמיר, רמזי ספורי (חנן ממן 75), ז'וסואה, נאור סבג (מאור מליקסון 63), נייג'ל האסלביינק, בן שהר.

מכבי חיפה: ג'וש כהן, ארנסט מאבוקה (עאיד חבשי 75), עופרי ארד, טרנט סיינסבורי, סאן מנחם, נטע לביא, יובל אשכנזי, דולב חזיזה (85), צ'רון שרי, יאניק ווילדחוט (מקסים פלקושצ'נקו 61), ניקיטה רוקאביצה.

מהלך המשחק
ההזדמנות הראשונה במשחק היתה שייכת למכבי חיפה, עם מהלך נהדר של סן מנחם שרץ מצד שמאל ומצא בכדור ארוך את יובל אשכנזי, הקשר הגיע לכדור אך הבעיטה החזקה שלו מזווית קשה הלכה החוצה. בדקה הרביעית היה זה רמזי ספורי, שעם פעולה יפה בתוך הרחבה העביר כדור גובה שהורחק על ידי עופרי ארד. הקצב המהיר נמשך, ובדקה השביעית התקפה שהחלה עם כדור של מאבוקה מצד ימין הסתיים אצל נטע לביא שמצא את עצמו כ-20 מטר מהשער, הניף את הרגל ושלח פצצה לרשת של ארנסטס שטקוס, קובע 0:1 בשערו הראשון העונה.

נטע לביא חוגג. כבש בטרנר גם בעונה שעברה (דני מרון)
נטע לביא חוגג. כבש בטרנר גם בעונה שעברה (דני מרון)

הפועל באר שבע חזרה לתקוף ובדקות הבאות ניסתה למצוא מצב טוב לבעיטה, אך לא היתה קרובה להבקיע שער שוויון. בדקה ה-21 ז'וסוואה הרים קרן מצד שמאל, והכדור הארוך שלו מצא את הראש של מיגל ויטור שנגח במומחיות כדור שאם היה טיפה יותר מדויק, הוא היה נכנס פנימה.

למעשה, מכבי חיפה די נעלמה בדקות הבאות ואיפשרה למארחת להכתיב את קצב המשחק. בן שהר ורמזי סופרי ניסו להוביל התקפות, כשנייג'ל האסלביינק עליו בכר סמך שיבקיע בזמן הנכון כמעט ולא הורגש. ההפסקה התקרבה, ובאר שבע לא הצליחה למצוא את השער של ג'וש כהן. אז מכבי חיפה יצאה למתפרצת ויובל אשכנזי מצא בכדור נהדר את צ'רון שרי, שחדר לרחבה והכניע את שטקוס בדרך ל-0:2 אדיר.

המחצית השנייה נפתחה עם הזדמנות טובה של באר שבע, כשרמזי ספורי קיבל מסירה מהאסלביינק והעביר רוחב לעדן שמיר, אך הבעיטה של האחרון היתה לא מדויקת. בצד השני צ'רי בעט מקרוב אך הכדור שלו הלך לקורה – והקוון גם הניף את הדגל לנבדל. רמזי ספורי הגיב עם בעיטה נהדרת מחוץ לרחבה וסחט זינוק אדיר מגוש כהן.

שרי. שער נהדר בעיתוי מושלם (דני מרון)
שרי. שער נהדר בעיתוי מושלם (דני מרון)

בשביל להעיר מעט את השחקנים הלא מדויקים שלו, בכר החליט לבצע חילוף וסיפק רגע מרגש עבור הקהל המקומי: נאור סבג ירד, ומאור מליקסון עלה לדשא בטרנר לראשונה אחרי כמעט שבעה חודשים מאז ההופעה האחרונה שלו. כבר בדקות הראשונות שלו על המגרש סיכן מליקסון פעמיים את השער של הירוקים, כשההזדמנות הראשונה הורחקה לקרן והשנייה נעצרה אצל כהן.

גם למכבי חיפה היה רגע מרגש משלה: סנטיהו סלליך, שלא שיחק מאז שנפצע בפברואר האחרון, החליף בדקה ה-85 את דולב חזיזה וזכה למחיאות כפיים מהאוהדים שעשו את הדרך מהכרמל. בניגוד לקפטן באר שבע הוא לא הוביל התקפות מהירות ולא סיכן את השער, אבל לא היה בכך צורך – שרי ורוקאביצה הגיעו שניהם להזדמנויות בדקות הסיום לפני ששריקת הסיום נשמעה והמשחק נחתם ב-0:2 גדול וירוק.

עוד באותו נושא:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי