אלישע לוי: "מכבי חיפה צריכה לסמן את האליפות כמטרה"

אלישע לוי
אלישע לוי | עדי אבישי

המאמן שזכה בעבר בתואר פעמיים עם הירוקים טען בשיחה עם 103FM: "יש כאן קבוצה שיכולה להתמודד עד הסוף. רואים שעשו בחירות נכונות". על הפועל באר שבע: "יש פער בין הקבוצה לדרך הניהול שלה". וגם: מתי יחזור לאמן

(גודל טקסט)

יממה אחרי ה-0:2 הגדול של מכבי חיפה על הפועל באר שבע בטרנר, המחמאות לקבוצה של מרקו בלבול ממשיכו לזרום והטענות שהיא מתמודדת לגיטימית לאליפות לא פוסקות. מי שיודע דבר או שניים על אליפות של מכבי חיפה הוא מאמנה לשעבר אלישע לוי, שזכה איתה בשתי אליפויות ב-2009 ו-2011.

לוי התראיין הערב (שלישי) לתוכנית הספורט של רדיו 103FM ואמר: "מכבי חיפה נראתה טוב, עשתה ניצחון מאוד מאוד חשוב נגד יריבה לצמרת. בניגוד למשחק נגד מכבי ת"א, מכבי חיפה נראתה טוב וניצחה בצדק, למרות שהיא לא שלטה בכדור. היא היתה מסוכנת ומאוד יעילה. הניצחון הזה אמור לתת לה ביטחון מאוד גדול, הם צריכים להבין שם שיש להם קבוצה טובה מאוד שיכולה להתמודד עד הסוף. אולי הם לא ייקחו את האליפות, אבל הם צריכים לסמן את זה כמטרה".

"אני לגמרי מזהה משהו במכבי חיפה שיכול לקחת אליפות. יש להם קבוצה איכותית עם עומק מאוד גדול, היא בנויה לא רק על שחקן אחד שעושה שערים אלה הרבה מאוד שחקני התקפה – שרי, רוקאביצה, חזיזה, נטע לביא, הקהל נמצא בווייב מאוד גדול ובטירוף, הם צריכים פשוט להאמין וללכת עד הסוף".

שחקני מכבי חיפה חוגגים.
שחקני מכבי חיפה חוגגים. "לא שחקן אחד שעושה שערים אלא כמה שחקני התקפה" (דני מרון)

סוד הקסם של הירוקים: "יש להם קבוצה מאוד מאוזנת, כולם עובדים בהגנה וכולם תקופים, חוטפים הרבה מאוד כדורים. לכן הם קבוצה מאוד איכותית שלא מועדת הרבה. וגם אם היא מועדת, זה יכול לקרות – כמו שקרה למכבי ת"א נגד נתניה. היתרון של מכבי חיפה הוא שהם כובשים יותר ויש להם יותר שחקנים שעושים שערים"

אחרי שלקח אליפויות בכרמל עבר לוי לאמן את הפועל באר שבע, אותה לקח למקום השני בטבלה לפני שהעביר את המושכות לברק בכר. "אני חושב שהשנתיים האחרונות מלמדות שהבנייה של הקבוצה לא היתה מספיק טובה", אמר לוי על הקבוצה מהדרום, "יש להם קבוצה לוחמת אבל היא לא עומדת ברמת הציפיות של המועדון. זה לא רק המאמן, יש פה עבודת צוות של אלונה ושל ברדה וברק וכל מי שאחראי".

הטעויות בבאר שבע: "הדבר הכי חשוב בלנהל קבוצת כדורגל זה בחירת סגל השחקנים, כי מה לעשות – הם הדבר הכי חשוב במשחק. אם יש לך סגל לאליפות ואתה מנהל אותם נכון זה יבוא לידי ביטוי על המגרש. זה אומר שיש פער מאוד גדול בין הקבוצה, שהיא טובה אבל לא יכולה לרוץ לאליפות, לדרך הניהול שלה. אם ניקח לדוגמה את מכבי חיפה, הם לא לקחו אליפות בשנים האחרונות כי הסגל לא עמד ברמת הציפיות. השנה רואים שם בחירות נכונות, קבוצה מאוזנת וחזקה".

בכר.
בכר. "לא רק המאמן אחראי" (דני מרון)

הפער בין צמרת הטבלה לתחתית: "זה רע לליגה. אפילו על נתונים של קבוצות התחתית, בשנה שעברה אחרי סיבוב אחד לקבוצות התחתית היו 20 נק', היום אנחנו רואים 8 או 10, 11. הסיכויים שזה ישתנה קלושים כי הכל צפוי, אין הפתעות גדולות. הלוואי שזה ישתנה. מה שקובע זה לא רק פער הנקודות אלא היכולת. הרמה פחות טובות מאשר בעונה שעברה".

בית"ר או ב"ש יצאו מהמירוץ: "המאמנים טובים, גם רוני לוי וגם ברק בכר. יש בחירה לא טובה בסגל השחקנים. וכשזה קורה, הקבוצה מתקשה ומאבדת נקודות. יש להם תקציבים גדולים, אבל הם עשו בחירות לא נכונות".

מחכה להצעות לחזור לאמן: "אני לא חשוב שזה המצב מבחינתי. אני לא חושב שזה נכון, אני אחכה בסבלנות. מה שלא עשיתי עד היום אני לא אעשה. אני הגעתי מבית שאן לאמן את הנבחרת בדרך שלי, אני לא הולך לשנות את זה. אני לא נאיבי, אני מחכה להצעה שתרגיש לי לנכון ושאני ארגיש שאני יכול להצליח בה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי