איביץ' במתקפה נגד השופטים: "פוסלים לנו שערים חוקיים, זה מטורף"

ולדימיר איביץ'
ולדימיר איביץ' | אודי ציטיאט

מאמן מכבי ת"א זועם על המקרים במשחקים נגד קריית שמונה ונתניה: "השופטים סימנו נגיעת יד, הבינו שטעו ואמרו שהייתה עבירה. לא רוצה אפילו חוץ שלא מגיע לי, אבל זה לא נורמלי"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

מכבי תל אביב סיימה את הסיבוב הראשון בליגת העל עם 0:0 ביתי נגד מכבי נתניה, הפעם השלישית העונה שהיא סיימה בתיקו מאופס וגם הפעמיים הקודמות קרו במשחק ביתי בבלומפילד, נגד בני יהודה במחזור השני ולאחר מכן נגד הפועל חדרה, וכעת (שבת, 14:40 בספורט4) היא תפתח את הסיבוב השני במשחק בית נגד סקציה נס ציונה.

הצהובים למעשה נמצאים בעיצומו של רצף משחקים באצטדיון בלומפילד במסגרת הליגה, מכיוון שלפני המפגש נגד נתניה הם התארחו אצל הפועל תל אביב בדרבי, לאחר משחק הגביע בעפולה בסוף השבוע הבא הם יפגשו למשחק חוץ את בני יהודה, בבלומפילד כמובן, ובסוף החודש יארחו את הפועל כפר סבא.

למסיבת העיתונאים לקראת נס ציונה התייצב מאמן מכבי תל אביב ולדימיר איביץ', שתקף באופן חסר תקדים את צוותי השיפוט לאחר שנפסלו לקבוצה שערים בקריית שמונה ולא פחות מארבעה נגד מכבי נתניה, משחק בו שפט זיו אדלר: "מכבי תל אביב לא רוצה לזכות בשום דבר אם היא לא ראויה לו, גם לא בכדור קרן, אבל אם זה משהו שאנחנו ראויים לו – אז מגיע לנו. זה נורמלי לפסול שערים אם יש סיבה לכך, אבל בשבוע האחרון פסלו לנו שערים חוקיים – אחד נגד נתניה ואחד נגד קריית שמונה, זה ברור.


איביץ' על הקווים נגד נתניה (אריאל שלום)

"כל אחד צריך לקחת אחריות על עבודתו", המשיך איביץ', "כל מאמן בעולם חושב כמוני, כי אני לא אומר דברים מופרכים. במיוחד היום כשיש VAR, בקריית שמונה השופט והקוון לקחו החלטה נכונה – שהייתה קשה מאוד – וב-VAR שינו את זה. זה לדעתי קרה לראשונה בעולם ואני לא מבין את זה. גם נגד נתניה, איך פסלו את השער? זה משוגע, יש במשחקים שונים מקרים מאוד דומים וההחלטות שונות".

השער של אילון אלמוג נגד נתניה שנפסל בטענה לעבירה: "זה כמו בחצי גמר הגביע, יומיים אחרי המשחק אמרו שזה נגע ביד ולא בכתף. כולם ראו שהשופט סימן נגיעת יד, נכון? כנראה שזה מה שאמרו לו ואחר כך תירצו שמדובר בפאול כי הם הבינו שטעו. זה משוגע לגמרי. אני לא אומר שום דבר על שלושת השערים האחרים, זה בסדר, אם צריך תפסלו גם 10 שערים אם זה מוצדק, אבל אם זה שער ברור אז אל תעשו את זה, בבקשה. לא רק לי, לכולם. גם אם קבוצה יריבה כובשת נגדנו שער חוקי, אל תפסלו אותו. אני צופה בכדורגל בכל הליגות באירופה והמאמן יכול להביע את דעתו על החלטות, אחרת אי אפשר לשחק. כולם מדברים על היכולת שלנו ומאשימים אותנו, אבל השופטים הם חלק מהמשחק ויש להם אחריות גדולה. גם למאמן שנגדי מותר להביע את דעתו, למה לא. אם אני טועה אני גם אתנצל, אבל מה שקורה פה זה משוגע".

איך מתייחסים אליו השופטים: "אני מדבר איתם לפני כל משחק ומאחל בהצלחה, אין לי שום בעיה עם עם אף אחד, אבל אני אומר דברים מאוד ברורים וכולכם יודעים את זה. אני לא מבקש משהו שלא מגיע לי, אפילו לא כדור חוץ שלא מגיע לי".


אילון מנסה לשכנע את הקוון, ללא הצלחה (אריאל שלום)

הסיבוב הראשון של קבוצתו: "אני מאמין שעשינו סיבוב טוב, אני חושב שהצלחנו בדיוק כמו בעונה הקודמת ובטוח שגם היינו יכולים להצליח יותר ולצבור עוד 4 נקודות נגד נתניה וחדרה, משחקים שהיינו יותר טובים לדעתי. אני לא זוכר אף משחק בסיבוב הראשון שלא הגיעו לנו הנקודות שהשגנו, אבל אני מאמין שאנחנו צריכים להמשיך לעבוד קשה ולשפר המון דברים כי המטרה שלנו היא להשתפר".

על המשחק נגד נתניה: "אחרי שניתחתי את המשחק, אני חושב שזה היה המשחק הכי טוב שלנו. התוצאה הריאלית למשחק הזה צריכה להיות שלוש או ארבע אפס, אולי התוצאה בדרבי נגד הפועל ת"א היא לא ריאלית (0:3) כי לא הגענו להרבה מצבים, אבל כך זה גם לגבי נתניה כי זה לא היה משחק של 0:0. אבל אין מה לעשות, זה הכדורגל".

מצב השחקנים הפצועים: "עכשיו כולם כשירים, אבל בלקמן וצ'יקו אופואדו לא יהיו איתנו ואני מאמין שהם כן יצטרפו אלינו אחרי זה. ייני מוכן לשחק ולגבי ניקוליץ', הוא ראה מספר מומחים בגלל הבעיה שלו בברך ואני מאמין שהיום או מחר נדע יותר מה הבעיה. ניתוח? אני לא יודע, אנחנו מכחחים לתשובות".

ניקוליץ'. ניתוח נוסף בדרך? (אריאל שלום)

עוד קודם לכן היה זה עומר אצילי שהתייצב מול המיקרופונים: "אני מרגיש טוב בתקופה האחרונה, כי הייתה לי תקופה לא פשוטה עם הפציעה וכעת אני רוצה לעזור לקבוצה כמה שיותר. אני נהנה מעריך כל רגע על המגרש ומקווה להישאר בריא".

כמה קשה היה לצפות בחברים מהיציע: "שמחתי שהקבוצה מנצחת ונראית טוב, כמובן שזה גם הקל עליי להשתלב כשחזרתי ואני שמח שזה מאחוריי. במחנה האימונים כבר חזרתי לשחק ושוב הרגשתי את האיזור, כבר חשבתי גם על ניתוח והיה ניסיון אחרון למנוע אותו ואני שמח שהצלחנו לעשות את זה".


אם הוא מרגיש לחץ לנוכח הציפיות ממנו:
 "ממש לא. כל שחקני ההתקפה במכבי ת"א הם שחקנים איכותיים שיכולים לעשות את ההבדל, ואני מקווה לתרום את חלקי והכי חשוב שאשאר בריא".

אם הוא כשיר במאת האחוזים: "אני מרגיש טוב ומאמין שככל שאשחק יותר גם החדות שלי ואיך שאני נראה על המגרש אלה דברים שישתפרו".


"כבר חשבתי גם על ניתוח ואני שמח שמנעו את זה" (אריאל שלום)

העובדה שהקבוצה לא ספגה העונה :"אנחנו מרגישים עם זה טוב, אבל זה לא משהו שמפתיע אותנו כי אנחנו עובדים על זה באימונים. אנחנו לא מסתכלים על זה כעל שיא או משהו כזה, אלא באים לכל משחק ועובדים קשה כדי שזה יישאר ככה".

על נס ציונה: "מבחוץ אולי זה נראה משחק קל, אבל במכבי תל אביב כל שחקן יודע שאם הוא לא יהיה טוב הוא לא ישחק – ולכן כל שחקן שמקבל הזדמנות לוקח אותה בשתי ידיים. שחקנים מודעים למה שצריך לעשות, אנחנו צריכים לקחת את הנקודות וכל שחקן יודע שאם הוא לא ייתן את הסחורה הוא יישב בחוץ".

פסילת ארבעת השערים נגד מכבי נתניה: "מקווה שהשבוע לא יפסלו לנו שערים".

אצילי. בעד התחרות בחלק הקדמי (אריאל שלום)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי