צפו בתקציר: עירוני קריית שמונה גברה 1:2 על בני יהודה

שחקני קריית שמונה חוגגים
שחקני קריית שמונה חוגגים | מאור אלקסלסי

המארחת חיברה ניצחון שני ברציפות לאחר מחצית ראשונה נהדרת. לקאו (4) ושרידן (43) כבשו. כוכב צימק למחזיקת הגביע שרשמה הפסד נוסף והתעוררה רק סמוך לסיום

(גודל טקסט)
המחזור ה-14 שפתח את הסיבוב השני בליגת העל יצא לדרך היום (שבת). עירוני קריית שמונה ובני יהודה נפגשו בצפון במשחק בו כל אחת המשיכה את המגמה. הקבוצה של קובי רפואה ניצחה 1:2 בדרך לניצחון שני ברציפות ובריחה מהתחתית בעוד מחזיקת הגביע לא הצליחה לחזור לתלם לאחר התבוסה 3:0 נגד הפועל חיפה במחזור הקודם.
 
 
ג'יימס אדני הציג משחק מצוין ובישל כעבור ארבע דקות לעומר לקאו, וקיליאן שרידן הכפיל בתזמון מצוין רגע לפני ההפסקה (43). קריית שמונה הורידה את הרגל מהגז במחצית השנייה אך עדיין הציגה אולי את משחקה הטוב ביותר העונה והמאמן יכול להיות מרוצה מהיכולת של שחקני החלק הקדמי. במחזור הבא יפגוש רפואה את הפועל כפר סבא ויקווה להמשיך במסע ההיחלצות מהתחתית.
 
 
מנגד, מחזיקת הגביע הפסידה בפעם השנייה ברציפות ונראתה רע מאוד ב-45 הדקות הראשונות, כלל לא הופיעה. יוסי אבוקסיס נשמע אבוד כשאמר בהפסקה: "אנחנו עושים הכל הפוך". ביכולת הזאת קשה לראות את מחזיקת הגביע שומרת על מקומה בפלייאוף העליון ואין ספק שהיא זקוקה לחיזוק בחלק הקדמי בחודש ינואר. החילופים של המאמן אמנם העירו את המשחק של הקבוצה מהשכונה ודור כוכב כבש בדקה ה-56 אך לא מעבר לכך. במחזור הבא תנסה הקבוצה להתאושש במשחק נגד הפועל חדרה.

שחקני קריית שמונה חוגגים. ניצחון שני ברציפות (סוכנות ג'יני)

מהלך המשחק:
המארחת פתחה מצוין וכבר בדקה השלישי ג'יימס אדני סיפק מסירה נהדרת לקיליאן שרידן שהחמיץ באחד על אחד מול אמיליוס זובאס! בני יהודה ענתה בהתקפה משלה כאשר אבישי כהן פרץ יפה בכנף והוציא כדור רוחב אלא שהשוער קלט.


ג'יימס אדני. פתח את המשחק נפלא (מאור אלקסלסי)

בדקה השביעית בקריירה יכלו לחייך. אדני המשיך במשחק הנפלא שלו. השתלט על הכדור מול הגנת בני יהודה והוציא כדור לאחור לעומק לקאו שבעט מדויק לרשת, 0:1 לק"ש!

מחזיקת הגביע עדיין לא נכנסה למשחק וכמעט ספגה שער נוסף. המארחת הגיעה ליתרון מספרי בהתקפה כשאדני מסר למרכז ועדן קארצב היה חייב לכבוש אך התמהמה ונבלם. בדקה ה-19 קארצב הרים נפלא לרחבה אבל נחמיאס לא הצליח להסיט את הכדור פנימה.


עומר לקאו (אריאל שלום)

 
קובי רפואה (מאור אלקסלסי)

אבישי כהן. בני יהודה לא במשחק (אודי ציטיאט)

קריית שמונה המשיכה ללחוץ במטרה לכבוש את השער השני. בדקה ה-23 כמעט קיבלנו את אחד משערי העונה כאשר סמואל בראון שלח וולה נהדרת מחוץ לרחבה אל עבר החיבורים אלא שהכדור פגע במשקוף ויצא.

בדקה ה-31 הגיע מצב ראשון של מחזיקת הגביע. ליואיץ' הרים לאחר כדור קרן ובלטקסה נגח, אם כי לא מספיק חזק והשוער הדף בקלות. אולם, הקבוצה הטובה באמת על כר הדשא המשיכה להיות ק"ש. אדני קיבל מסירה טובה, התגבר על שחקן הגנה ובעט חזק אבל זובאס הדף (35). קריית שמונה כבשה את השער השני בדיוק בזמן – עוד מתפרצת תפסה את מחזיקת הגביע לא מוכנה, דן מורי פספס את הכדור שהגיע לשכר ואז לשרידן שסיים בקלילות 0:2 לק"ש.

 
סמואל בראון. כמעט כבש את שער העונה (מאור אלקסלסי)

שרידן. שער רביעי העונה בליגה (אריאל שלום)

אבוקסיס ביצע חילוף במחצית כשהכניס את דור כוכב במקומו של דור אלו וכך אבישי כהן חזר אחורה לעמדת המגן הימני, וכעבור עשר דקות קצר את אבוקסיס. כוכב קיבל כדור ארוך נפלא, נבלם על ידי השוער אבל כבש בקלות את הריבאונד, 1:2.

דור כוכב. עלה לחיזוק ההתקפי והבקיע (אריאל שלום)
 

לאחר דקות ארוכות, הקבוצה של רפואה חזרה לשחק. התקפה נפלאה מצד שמאל דרך אדני ולקאו הסתיימה בכדור רוחב חזק של לקאו, שרידן השתלט ובעט לעננים. מנגד, בדקה ה-70 עמית זנטי שלח בעיטה חזקה מחוץ לרחבה ודזוגאס ברטקוס הדף. מחזיקת הגביע קיבלה תיאבון ותאמבי סגס הוחלף בדור ג'אן בעוד חילוף התקפי של אבוקסיס.

בדקה ה-74 שכר פתח בספרינט ענק מהרחבה שלו, עקף את סורו ופרץ לאורך כמעט מגרש שלם, עבר את כהן אך ברגע האחרון כהן חילץ בגליץ' ומנע שער. רפואה החליט לבצע חילוף ראשון בדקה ה-77 ושכר הוחלף באיסמעיל ריאן. בדקה ה-81 לקאו היה חייב לגמור את המשחק אחרי כדור רוחב נפלא של שרידן אבל החטיא בגלישה.

הקצב המצוין נמשך ובדקה ה-85 ליואיץ' בעט בסיבוב, הכדור הכניע את השוער אבל אורי דהן התעופף והדף עם הראש. קריית שמונה ממש חיכתה שהשופט ישרוק לסיום. מבצע נפלא של עמית זנטי הסתיים בהרמה טובה לרחבה, הכדור הורחק ברגע האחרון שוב.


 עמית זנטי. בני יהודה לחצה בסיום (אודי ציטיאט)

הרכבים
עירוני קריית שמונה: דזוגאס ברטקוס, מרקוס דיניז, עידן נחמיאס, אורי דהן, זיו מורגן, עדן קארצב, עומר לקאו, ג'יימס אדני (סילאס דה סילבה, 90+4), סמואל בראון, מוחמד שכר (איסמעיל ריאן, 77), קיליאן שרידן (יואל אבוחצירה, 90)

בני יהודה: אמיליוס זובאס, דור אלו (דור כוכב, 46), דן מורי, אליסון דוס סנטוס, מתן בלטקסה, איסמעילה סורו, תאמבי סגס (דור ג'אן, 71), מתיאה ליואיץ', אבישי כהן, עמית זנטי, מוחמד גדיר (אריאל לזמי, 76).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי