חוגג מתכוון לממש את האופציה על לוי עוד לפני סיום העונה

רוני לוי
רוני לוי | דני מרון

הבעלים הודיע למאמן: מאבק על אירופה יוביל להמשך ההתקשרות. במועדון מרוצים מהיכולת: "כולם הגיעו רעבים, זה לא תמיד קורה". ביקורת על פלומיין וגרסיה: "אנוכי מצדו לא למסור". אוהדים קיללו את בניון: "הם בלחץ"

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

מאז אפריל 2013, כבר 21 משחקים, בית"ר ירושלים לא ניצחה את הפועל באר שבע. כשהיא הקבוצה האורחת, הסטטיסטיקה שלה אפילו עגומה עוד יותר – כבר יותר משמונה שנים בית"ר לא הצליחה לנצח בבירת הנגב. אתמול, רוני לוי ויוסי בניון התחבקו בסיום אחרי שהצליחו להעפיל למקום השלישי ולא רק שברו את הסטטיסטיקה, אלא גם עברו את אחת היריבות העיקריות שלהם על כרטיס לאירופה. "ההגנה הייתה יציבה, כל שחקני ההתקפה הגיעו רעבים אתמול, וזה לא תמיד קורה לנו", אמרו בבית"ר, שם טוענים כי מעט יותר ריכוז מול השער יכול להביא את פרדי פלומיין למקום שבו הוא צריך להיות.

לפני שנעסוק במחמאות, במועדון היה גם מי שביקר את התנהלותו של פלומיין בעת החילוף ואת זו של ליוואי גרסיה מול השער. "פלומיין נתן משחק מצוין, אבל אולי היה צריך להגיב אחרת ולהבין שיצא בשביל הקבוצה", נאמר על הצרפתי. בהחלטה לא נכונה, גרסיה החליט כרבע שעה לסיום לנסות ולהכריע את המשחק לבדו מול שטקוס, במקום למסור לשלומי אזולאי שעמד מול שער ריק. "זה היה מעט אנוכי מצדו. לא ברור למה הוא לא מסר, הרי הוא ידע ששלומי לא בנבדל. על זה בדיוק רוני דיבר באסיפות".

המיקום של בית"ר ירושלים מספק כרגע את הצוות המקצועי והניהולי. המקום השלישי, מרחק סביר ממכבי חיפה, הוא המטרה שהציבו לעצמם. מקורבים לחוגג סיפרו אתמול כי אם הקבוצה תמשיך להפגין יכולת כזאת ולשמור על פער סביר מהמוליכות, רוני לוי יוחתם עוד במהלך העונה על חוזה לעונה נוספת. לבית"ר יש אופציה חד צדדית בחוזה של לוי, שבתחילת העונה רצה לחתום על חוזה לשנתיים. חוגג הבטיח במעמד החתימה כי אם יעמוד במטרה, האופציה תמומש עוד לפני סיום העונה.


רוני לוי. עשוי להאריך חוזה עוד לפני תום העונה (דני מרון)

על היכולת ברוב שלבי המשחק אתמול העיבו האירועים בתחילתו. במשטרת ישראל חושדים כי אוהדי שתי הקבוצות היו מתואמים בנוגע להדלקת האבוקות ביציעים אמש, שאף גרמו לנזק כלכלי בעקבות שריפת כסאות. למשטרה יש יסוד סביר במקרה הזה: גם בדרבי התל אביבי הודלקו האבוקות על ידי הקהלים בזמנים דומים, ואתמול הודלקו בפתיחת המשחק שש אבוקות בדיוק בכל יציע.

בבית"ר מעריכים שהמשטרה תמצה את הדין עם הפורעים, אבל נראה כי את בית הדין המעשה הזה עשוי שלא לשכנע. רק בשבוע שעבר, דיין בית הדין העניק לבית"ר 21 ימים כדי לספק הסברים כיצד ניסתה למנוע את הדלקת האבוקות ורימוני העשן ביציע שלה אחרי האירועים מול הפועל תל אביב. לאור אירועי אתמול, בהתאחדות לא פוסלים אפשרות שהקבוצה תיענש בחומרה. שבעה אוהדים תושבי ירושלים נעצרו אתמול, בהם קטין אחד. בדו"ח השיפוט בעקבותיו תתייצב הקבוצה בבית הדין נכתב כי "בעת נגינת המנון הליגה הודלקו מספר אבוקות ורימוני עשן ביציע שאוכלס באוהדי בית"ר ירושלים. לאחר המשחק, בזמן חגיגות השחקנים עם האוהדים, נדלק רימון עשן צהוב ביציע".

בית"ר עובדת במקביל גם על עתידו של אנטואן קונטה, שיגיע מחר לבית הדין בעניין פרשת הקריאות הגזעניות מול מכבי חיפה. במועדון כעסו אתמול על נייג'ל האסלביינק. "עבירה כל כך מכוערת, הוא היה יכול לפצוע את אזולאי בצורה מסוכנת. מה שהוא עשה לא קשור לכדורגל", אמר אחד השחקנים בסיום. אגב, בבית"ר סיפרו כי מספר אוהדים הקניטו את יוסי בניון אתמול בדרכו לרכבו, אולם בחרו להתעלם. "זה מעשה מכוער, אבל יוסי לא ענה להם. יש הרבה לחץ בבאר שבע ויש מי שבוחר להוציא תסכול".


אוהדי בית"ר אמש בטרנר. בקבוצה חוששים מהעמדה לדין (דני מרון)

רוני לוי התלבט מאוד בנוגע לבלם שיפתח לצד דיוגו ורדאסקה. בהתחלה הוא תרגל את אור זהבי, ואז טל בן חיים חזר להתאמן באימון המסכם וההתלבטות הלכה וגדלה. בינתיים, שי קונסטנטין תורגל כמגן במקום אנטואן קונטה הפצוע, אבל הצרפתי החלים ולוי החליט לסיים עם ההתלבטות ולתפקד אותו כבלם, תפקיד שעשה בהצלחה לא פעם העונה – בעיקר בגלל המהירות שלו מול ההתקפה של באר שבע. בעקבות ההרחקה של ורדאסקה, טל בן חיים עשוי לפתוח לצד קונטה במשחק הקרוב.

שי קונסטנטין התייחס לתוצאה ולהחמצות של הקבוצה ואמר: "להחמיץ זה חלק מהמשחק. אני מאמין בשחקני ההתקפה שלנו ואני מאמין שהם יחזירו לנו. גרסיה ייתן עוד המון גולים. עשינו משחק טוב, אני וקונטה. את ההחלטות הכי טובות רוני לוי יעשה בשביל הקבוצה. ההרמות הטובות שלי זה עניין של אימונים. אני לא חושב שיש לנו מחסום מנטלי, הוכחנו שאנחנו יודעים לשחק גם מול קבוצות גדולות. יש משחקים שאתה נותן את השני והשלישי, ויש כאלה שאתה נותן את הראשון וצריך לדעת לשמור על זה. תמיד עובר בראש שהם יכולים להשוות, אבל כולם רצו והשתוללו, כולם עוזרים. יש משחקים שאתה צריך לשמור על שער נקי".

על התמיכה בו: "זה אולי יישמע קלישאתי, אבל עבדתי קשה וגם כשירדתי לספסל המשכתי לעבוד קשה. כולם פה תומכים בי. אני נוסע כל יום עם עידן ורד. קואצ'ר וקפטן כזה אני מאחל לכל קבוצה בארץ".

גרסיה. ספג ביקורת על האנוכיות (דני מרון)
גרסיה. ספג ביקורת על האנוכיות (דני מרון)

ומה עם רכש? השער של שלומי אזולאי עשוי להכניס חלק מהמערכת לסחרור. מצד אחד, לוי ובניון החזיקו אצבעות לניצחון שיפתח את הכיס של חוגג, אבל הכובש היה דווקא שלומי אזולאי, שממשיך להצדיק את הקרדיט שניתן לו. השניים ממשיכים לראות זרים וההחלטה תתקבל בקרוב ובמקביל, כפי שפרסמנו, שני שחקנים שמעניינים את הצוות המקצועי לקראת ינואר הם אלירן עטר וחנן ממן, שניים שלא היה בסגל קבוצותיהם אתמול ושלשום בהתאמה. בימים הקרובים תיערך פגישה מקצועית בעניין והצוות יקבל החלטות אילו שחקנים להביא. כפי שפרסמנו בשבוע שעבר, תמיר עדי לא נכלל בסגל לאחר שבמועדון עלה חשש מקרע בשריר. השחקן נבדק ומטופל וכרגע הצטווה למנוחה מוחלטת.

בעלי בית"ר ירושלים משה חוגג מסר בהודעה רשמית מטעם המועדון: "מאז שהגעתי למועדון ראיתי את הקבוצה נבנית לאיטה. מנצחת, מפסידה ובעיקר בונה את הדרך שלה. הערב ראינו עד כמה כל התהליך הזה מתעצם וגדל. הקבוצה שלנו נמצאת במצב מצוין, עם הפנים קדימה, ועם אפשרות נהדרת להידבק לצמרת. אנחנו נמצאים רק במחזור הראשון של פתיחת הסיבוב השני, כשיש לפנינו עוד הרבה מאוד מטרות איכותיות להגיע אליהן. יש פה קבוצה שנבנית, והיום הראתה משחק שוטף, אטרקטיבי ומצוין נגד אחת מהקבוצות החזקות בארץ. 

 
שלאף אחד לא יהיו טעויות, ניצחנו קבוצה איכותית, במקום שלא ניצחנו בו מעולם בליגה, עם משחק כדורגל שהיה יכול להיגמר בקלות בתוצאה גבוהה יותר. אז נכון, החמצנו, אבל על זה נעבוד. זה המקום לציין את מי שאחראים לשינוי הזה, הצוות המקצועי בראשות יוסי בניון ורוני לוי, שעושים עבודה נהדרת. הם הראשונים להגיע, להיות מעורבים, הם קרובים אל השחקנים ומשפרים אותם ללא הפסקה. הקשר בינינו הוא מצוין ואני מאמין שכולנו ביחד עוד ניקח את בית"ר למקומות יפים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי