אוחנה: "קונטה לא ממציא". עורך הדין של מכבי חיפה: "הוא הכה את אשתו"

מוני ברוש, אנטואן קונטה, אלי אוחנה
מוני ברוש, אנטואן קונטה, אלי אוחנה | בית"ר ירושלים, רשמי

עורך דין שוכטוביץ', אשר מייצג את הירוקים, טען כי הדיון נעשה בהיעדר סמכות משום שהדבר לא נכתב בדוחות הרשמיים, אך הדיין דחה את הבקשה. המגן הגיב בכעס לחקירה: "אני שמעתי וזה מה שחשוב". ההחלטה נדחתה לחמישי

(גודל טקסט)

מכבי חיפה עמדה הערב (רביעי) לדין בגין פרשת אנטואן קונטה ובסיומו של דיון סוער, הדיין נועם ליובין דחה את ההחלטה למחרכזכור, בדקה ה-34 של המשחק בין הירוקים לבין בית"ר ירושלים באצטדיון סמי עופר, טען המגן כי הוא שמע נהמות לעברו מצד הקהל המארח. מאוחר יותר כפרה מכבי חיפה בהאשמות וטענה כי על פי דו"ח השופט לא הוא ולא עוזריו שמעו את הנהמות. יחד עם זאת, התובע של ההתאחדות לכדורגל ניר חפץ החליט להעמיד את הקבוצה לדין וזאת בעקבותו עדותו של השחקן. יש לציין כי גם בדו"ח המשקיף לא נכתב דבר בנוגע לנהמות. את מכבי חיפה מייצג עורך דין אודי שוכטוביץ', כשהדיון הקודם נדחה בשל שהותו בחו"ל.

בבית"ר ירושלים כמובן תומכים בקונטה, שהגיע לדיון מלווה ביו"ר הקבוצה אלי אוחנה. במועדון כועסים מאוד על הדברים שהשמיעו לאחרונה אנשי מכבי חיפה בתקשורת וטוענים כי הם היו צריכים לגנות את הקריאות שהופנו לכאורה אל עבר המגן הצרפתי. בתחילת הדין הודיעה מכבי חיפה כי היא כופרת בטענות ובנוסף טענה כי הדיון נעשה בהיעדר סמכות משום שהדבר לא נכתב בדוחות הרשמיים של השופט או המשקיף. יחד עם זאת, היועץ המשפטי מטעם ההתאחדות עמית פינס טען כי הטיעון של שוכטוביץ' אינו מדויק מפני שאין דרישה שהנהמות עצמן ייכתבו בדו"ח השיפוט אלא שהאירוע עצמו יצויין בו. בדו"ח השיפוט, אגב, אכן נכתב כי קונטה טען ששמע נהמות לעברו.

פינס הוסיף: "המשחק נעצר על הרקע הזה, על פי התצהיר של השחקן. זאת אומרת, היה אירוע והאירוע הזה צוין בדו"ח השיפוט. ראיתי את ההחלטה בעניין הפועל פתח תקווה ואנחנו צריכים לקחת משם את זה שגם בכדורגל הבינלאומי וגם אצלנו צריך לקחת את העובדה שקריאות גזעניות זה דבר מאוד חמור, אולי הכי חמור שקורה היום בכדורגל ואסור לנו להתעלם מזה ללא קשר לזהות המתלונן. דוח השופט אינו הוכחה, אבל אם אירע אירוע שאין לו תיעוד בדו"ח של שופט או משקיף הוא כאילו לא אירע ואז צריך באמת אישור להגיש כתב אישום בגינו. אבל ברגע שיש לנו תיעוד לאירוע בדוח השופט, משם אנחנו כבר עוברים למישור המשפטי".

שוכטוביץ' חזר לדו"ח השופט: "כתוב כי קונטה התלונן באוזניהם אבל גם נכתב על ידי השופט שהוא ועוזרו לא שמעו את הקריאות המדוברות. אם טוענים כי יש עוד תלונה רשמית אז היינו צריכים לראות אותה, אבל אין בפני אדוני תלונה אלא תצהיר ועל כן אין להתייחס לתלונה. צריך להתעלם מהתלונה ממשרד המשפטים. מכתב כזה הוא כמו כל אזרח שייתן וזה יפה, אך לא ניתן להעמיד על זה לדין. תצהיר של שחקן לא יכול להיחשב כמתלונן אלא אם כן היועץ המשפטי שזה פינס היה צריך לאשר, ואתה אמרת שלא הוגשה לך ולכן את כתב האישום הזה לא ניתן להגיש".

הדיין נועם ליובין דחה את הבקשה של חיפה לזיכוי ולביטול הדיון והסביר: "אני דוחה את טענת הנאשמת על כך שיש לבטל את כתב האישום והדיון יימשך". לאחר דין ודברים בין שוכטוביץ' לפינס בנוגע לעניינים הטכניים סביב הדיון, שוכטוביץ' החל לחקור את קונטה. תחילה הוא שאל מהיכן שמע את הקריאות של אוהדי מכבי חיפה. קונטה השיב: "שמעתי אותן מהיציע הצפוני". שוכטוביץ' הקשה ושאל: "מה שמעת?". השחקן השיב: "קולות של קופים. הו הו. ולא מאחד, אלא מכמה אנשים". שוכטוביץ' הקשה ושאל את הצרפתי מדוע לדעתו הקוון שעמד בסמוך אחיו לא שמע את הקריאות. קונטה השיב: "אין לי מושג. אני שמעתי אותן".

החקירה נמשכה. שוכטוביץ' פנה לקונטה ושאל אותו האם הוא מזהה שני שחקנים שעמדו לידו, עלי מוחמד וליוואי גרסיה. קונטה אישר. שוכטוביץ' שאל מדוע הם לא שמעו את הנהמות וקונטה כעס: "אני שמעתי את זה וזה מה שחשוב. אני שמעתי, לא ראיתי". שוכטוביץ' עדכן את השחקן כי גם למכבי חיפה יש שחקנים שחומי עור, וכי לא הגיוני שישמיעו נהמות נגדו. בשלב זה, פינס התערב ואמר: "לא נראה לי שהוא ממציא משהו".

בהמשך דיבר גם אלי אוחנה. "אנחנו האחרונים שיכולים להגיד שמכבי חיפה גזענים. הם סמל לדו קיום, אבל אנטואן לא משקר או ממציא. אם חיפה הייתה מגיבה שתבדוק ותעניש, לא היינו מגיעים לפה". שוכטוביץ' כעס: "אלי, זה לא נאום בחירות". בשלב זה, שוכטוביץ' ציין כי עאיד חבשי העיד ששמע הערות גזעניות מאוהדי בית"ר.

שוכטוביץ' הוסיף: "קונטה נמצא בהליכים פליליים חמורים בצרפת בטענה שהכה את אשתו ופצע עובר אורח. אז אולי הוא רגיש, אבל בטח לא צדיק. לא מן הנמנע שעשה זאת כדי לקבל חוות דעת חיובית בצרפת".

פינס סיכם את הדיון ואמר כי "קורבן לגזענות מפתח גולגולת רכה וזה הופך אותו לרגיש יותר. צריכים לסמוך עליו ששמע. אמנם השחקן לא שולט בשפה האנגלית אבל שמענו את עדותו. הוא לא ידע להסביר את המילה משפיל, אבל התגובה שלו לאירועים נובעת מרגש. העדות שלו מחזקת את האותנטיות".


אנטואן קונטה במהלך המשחק המדובר (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי