איביץ': "יכולנו להוביל 0:5 נגד אום אל פאחם, מודאג מהרצף המאכזב"

ולדימיר איביץ'
ולדימיר איביץ' | אודי ציטיאט

לאחר ההדחה המאכזבת בגביע המדינה, מאמן מכבי ת"א דיבר במסע"ת: "אתה לא יכול לספוג 3 שערים אחרי שב-13 משחקים ספגנו גול אחד. עתידי? לא יודע היכן יהיה בעוד חודש". ריקן הוסיף: "עשינו את כל הטעויות"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

שבוע לא פשוט עבר על מכבי תל אביב. אם התיקו המאכזב נגד העולה החדשה סקציה נס ציונה (1:1) בבלומפילד במחזור האחרון בליגה עוד התקבל בשוויון נפש (מכבי חיפה לא הצליחה לצמק את הפער בצמרת), הרי שביום שבת האחרון הודחו הצהובים מגביע המדינה בבושת פנים כבר בסיבוב ח' לאחר שאיבדו יתרון 0:2 מול הפועל אום אל פאחם ונכנעו 3:2. 

מבחינה מקצועית, איביץ' צפוי לעשות שינויים רבים לעומת ה-11 שפתחו בגביע, כאשר דן גלזר, אנדראה ג'ראלדש, איתן טיבי וז'איר אמאדור, יחזרו בוודאות להרכב וגם אייל גולסה ויונתן כהן שנכנסו כמחליפים, עשויים לפתוח. אחת הסוגיות המעניינות היא בעמדת השוער, ולמרות שבימים האחרונים הייתה מחשבה לתת לאנדראס יאניוטיס לפתוח, נראה שבסופו של דבר, דניאל טננבאום יהיה זה שיקבל את חולצת ההרכב. איתי שכטר סיים לרצות עונש הרחקה בגין צהובים ויחזור לסגל וגם הוא נלקח בחשבון לפתוח בחלק הקדמי.

המאמן ולדימיר איביץ', שהודה שזה הרגע הקשה ביותר שלו בקבוצה, דיבר היום (שני) בסיבת עיתונאים לקראת הדרבי הקטן נגד בני יהודה ברביעי (20:10, שידור ישיר בספורט4) על הלחץ השורר במועדון, השחקנים שלא נמצאים בכושר משחק וגם על היריבה, שהערימה לא מעט קשיים על האלופה בשנה שעברה ואף הדיחה אותה מהגביע.  "כמובן שההרגשה לא טובה, במיוחד אחרי היכולת במחצית השנייה. מועדון כמו מכבי לא ירגיש טוב אחרי הפסד וזה נורמלי. אבל זה רק מפעל אחד שלא הצלחנו בו ומחר יש לנו הזדמנות לתקן".

ולדימיר איביץ' (דני מרון)

לא ניצחתם בשלושת המשחקים האחרונים: "אני מודאג שאני לא מנצח משחק אחד, במועדון כמו מכבי תל אביב לא לנצח שלושה משחקים זה משהו שצריך לנתח ולחשוב איך לעצור. נחשוב מה הדרך הטובה ביותר להצלחה עבורנו".

"אני לא יודע מה קרה לפני שהגעתי, אבל אני יודע איך השחקנים עובדים וזה מטורף ולא נכון שהשחקנים לא משקיעים. מה שקרה שלא נראינו טוב. אני המאמן והאחריות היא שלי, ומה שקרה שלא השגנו תוצאות. יכולנו להוביל 0:5 אחרי 30 דקות והפסדנו לקבוצה מהליגה השנייה וצריך לכבד אותם. צריך לדעת איך להגיב למשחק כזה, אתה לא יכול לספוג שלושה שערים במשחק כשאתה סופג רק גול אחד בסיבוב ולהבין מה קרה. בכל מצב גם שאנחנו מנצחים או מפסידים צריך לעבוד. כי דברים כאלו קורים ויקרו".

בני יהודה: "המשחק מחר יהיה קשה, אנחנו כעת נאבקים רק על האליפות, אנחנו צריכים לנצח את המשחק. לעבוד קשה בימים האלה כדי להיות מוכנים ולעשות את התוצאה הטובה ביותר נגד בני יהודה"

דור מיכה ואייל גולסה מאוכזבים (דני מרון)

שיתופו של יאניוטיס במשחק: "אמרתי את זה אחרי המשחק, היינו פיבוריטיים לנצח את המשחק ונראינו טוב. וזה לא משנה מי היה השוער, וזה נורמלי לתת לטטנבאום הזדמנות אבל עכשיו המצב שונה, כי עכשיו הוא השוער הראשון. זו סיטואציה שונה אני מכבד כל קבוצה, אבל זו הייתה ההזדמנות לשתף שחקנים ולא רק אותו, גם ייני שיחק אחרי ארבעה חודשים. אין מה לעשות שחקנים צריכים להראות לי מה הם יכולים כדי להוכיח שהם ראויים לפתוח, כי אני מאמין בשחקנים שלי. ולמה זה קרה? כי זה כדורגל"

"יש משחקים ששיחקנו טוב ולא השגנו שלוש נקודות, המטרה שלנו כי קודם לנצח. כי כדורגל הוא קודם כל ספורט. ועכשיו יש לנו משחק נגד בני יהודה. זו הפעם הראשונה שאנחנו לא מנצחים שלושה משחקים ברציפות, אבל אני לא זוכר גם מתי לא ניצחנו שני משחקים. זה יכול לקרות לקבוצות הכי טובות בעולם וזה כדורגל אנחנו יכולים מה אנחנו יכולים לעשות ונצטרך לעשות טובות יותר בעתיד ולהמשיך לעבוד קשה".

על עתידו: "אני לא מדבר על עתידי, אבל אתם כל הזמן שואלים אותי. אני לא יכול לומר היכן אהיה בעוד חודש, בטח שלא בתום העונה. אפילו מאמנים כמו גווארדיולה אומרים שבשביל להמשיך אתה צריך להצליח, זה נכון גם לשחקנים".

אולי אתה קשה מדי עם השחקנים: "אתה חושב שמישהו מהם מרגיש שהם לא יכולים לדבר איתי? כבר ביום הראשון אני זמין לדבר עם כל אחד למשך 24 שעות, וזה חלק מהעבודה. יש לי את המשפחה שלי אבל המשפחה השנייה שלי פה. כל דבר שהם צריכים אני כאן בשבילם".


איביץ'. "לא הגיוני לספוג שלושה שערים במשחק" (דני מרון)

אבי ריקן הוסיף: "אני חושב אחרי שהובלנו היינו צריכים לעשות הפוך ממה שעשינו, עשינו את כל הטעויות האפשריות, היינו צריכים להגיב מהר יותר, אבל זה כבר קרה. אנחנו צריכים ללכת קדימה, יש לנו צ'אנס לתקן. הפסדנו לקבוצה מליגה שנייה, זו עובדה והסברתי שכאשר אנחנו מובילים בדקה 30 היינו ציריכם להגיב טוב יותר. בחצי שעה הטובה שהייתה לנו היינו יכולים לכבוש שוב, ויש גם לנו חלק בזה יש מחר משחק".

בני יהודה: "אנחנו רוצים לחזור למסלול הניצחונות, יש לנו יריב מאוד עיקש, ונצטרך להיות במיטבנו. משבר? זה הדרך של כולם לדבר בכדורגל. נגד נתניה כן היו לנו דקות טוב, מול נס ציונה היינו פחות טוב, אנחנו צריכים לחזור לנצח כדי לצאת לדרך חדשה".

הרוטציה של איביץ': "תחת הצוות הנוכחי רוטציות קרו בשנה שעברה וקרו גם בעבר, פשוט ניצחנו ולא דיברתם על זה. יש פה סגל רחב וכל השחקנים קיבלו צ'אנסים ושיחקו. פתחנו אז פער בצמרת ואני זוכר שנשאלתי אחרי הדרבי, ששחקנים שלא שיחקו הרבה זמן נראו טוב. כמובן שבמשחק האחרון היינו צריכים לנצח בכל מצב, כל השחקנים יודעים שיקבלו את הצ'אנס שלהם".

"גם בעונה שעברה היו רוטציות". אבי ריקן (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי