קלינגר: "לא נתקלתי בדבר כזה, 13 שחקנים ייעדרו"

ניר קלינגר
ניר קלינגר | עדי אבישי

הפועל ת"א בלחץ לפני קרב התחתית ברביעי נגד אשדוד (19:15, ספורט3), המאמן: "מקווה שיהיו לנו שלושה מחליפים". על הגעתו: "לא מתחרט, זה אתגר גדול". אבו עביד: "קורא לקהל לתמוך"

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

הפועל תל אביב אמנם נשמה לרווחה כשעברה את הפועל קטמון והעפילה לשמינית גמר הגביע לאחר ניצחון 0:2, אך האדומים לא שכחו את המצב העגום בתחתית כשהקבוצה של ניר קלינגר מדורגת במקום ה-12, במרחק שלוש נקודות בלבד מהקו האדום, כשבמשחק הליגה האחרון הובסו 4:0 מול מכבי נתניה.  הפועל תארח ביום רביעי (19:15, שידור ישיר בספורט3) את מ.ס אשדוד למשחק תחתית חשוב מאוד בצל מחאת האוהדים שהחלה ובסגל חסר לחלוטין ללא 13 שחקנים כפי שאמר המאמן ניר קלינגר, שדיבר גם על מחאת הקהל והאתגר הגדול. לצידו ישב איאד אבו עביד.

קלינגר דיבר על הסגל החסר של האדומים לקראת המשחק: "האמת שלא נתקלתי בקריירה הארוכה שלי בדבר כזה אבל אני מחכה, הגעתי מוקדם היום, אני מקבל עדכונים מהשחקנים ישירות. כרגע רשימת החוליםפצועים עומדת על 13 שחקנים חסרים ובואו נראה בעזרת השם אולי מחר מישהו יצליח להתאושש למרות שזה לא נראה לי. מאתגר ומעניין ומצער אבל יש לנו משחק על החיים שלנו ומי שיהיה כשיר נצטרך לעשות אלתורים. עומרי אלטמן, מאור בוזגלו, עומר דמארי, עידן כה ופרנסיס קיירמה חולים, שחר הירש, ירין פרץ ועבדי פראחת פצועים ומרווין פירסמן מורחק. יש לנו שחקנים צעירים שהתגייסו לצבא".


איך הפועל תנצח: "
גדלתי וחנכתי על כך ובמהלך הקריירה עמדתי בצמתים שהכל היה נראה בלתי אפשרי אבל אני חושב שלספורטאים יש כוח אדיר והם צריכים לדעת להוציא אותם מהמקום החבוי. זה לא מעניין ששיחקנו לפני 48 שעות. אנחנו צריכים להגיע עם כל הקשיים והבעיות וביחד עם הקהל כמשפחה אחת גדולה וגם במשפחות ובמועדונים יש קשיים – וכדי לנצח את הקשיים צריך להיות ביחד. אני מקווה שזה מה שיקרה מחר. נכון שכרגע על הנייר זה נראה כאילו מאוד-מאוד קשה אבל אני מאמין".

"יש דרך אחת והיא הדרך הברורה להיות כפי שהיינו בחמישה משחקים ולא כפי שהיינו במשחק נגד מכבי נתניה שהוא חריג מכל חמשת המשחקים בהם אימנתי. זה היה משחק שהוא צריך להיות תמרור אזהרה – איך לא להתנהג, איך לא לשחק. אני חושב שהשחקנים הבינו שהם חייבים לתת את החיים שלהם על המגרש".


ניר קלינגר. לא מתחרט שהגיע (אריאל שלום)

על הקהל: "אני חדש פה, אני חושב שזה מועדון ענק שחייב להתחבר וחייב להרים את עצמו וזה מתחיל בזה שנהיה ביחד. אני לא יודע מה המחלוקת, אני לא בקיא בדברים האלה ולדעתי זה גם לא ענייני כמאמן כדורגל אבל אני חושב שברמה הבסיסית עם כל הכעסים והמריבות צריך לשים את הדברים בצד ולאחד את השורות. זה מה שאני מבקש, אני מקווה שתהיה היענות".

על הניצחון בגביע: "השחקנים ביום ראשון הרימו את עצמם וזה לא פשוט. הייתי במקומות בהם הייתה אווירה שלילה והייתה אנרגיה לא טובה בחוץ. כל הכבוד לכל מי ששיחק והצליח להתעלות ולייצר מוטיבציה למרות הקשיים. עשינו את העבודה ועלינו לשלב הבא. אנחנו לפני משחק על החיים".

האם הוא מתחרט שהגיע: "אני מרגיש שקשה ולפעמים גם קשה לי ולשחקנים אבל זה ספורט, זה מאתגר, אני חושב שמהיום שבו עשיתי את צעדיי הראשונים ברגל לאימון כשחקן כדורגל, הבנתי שאם אתה רוצה להגיע להישגים עלייך לעבור הרבה סבל בדרך ולהתמודד עם קשיים. לא רק שאני לא מצטער – אני שמח מאוד שהגעתי לפה ואני מקווה שהרוח הזו תנשב פה בלי פחד".

אוהדי הפועל תל אביב. בקבוצה קראו להם לתמוך  (עדי אבישי)


על כך שאשדוד קבוצת התקפה מצוינת: "נצטרך לתת דגש מאוד חזק על אשדוד במסגרת המגבלות, ראינו את המשחקים האחרונים שלהם, זו קבוצה מצוינת, יש להם הרבה כישרון. מצד שני, הם סופגים וצריך לפענח את המשחק הזה ולהגיע מוכנים מאוד לכל פרמטר וזה מה שנעשה".

על רשימת החולים: "בכל בוקר אנחנו מחכים לטלפון על החולה החדש", אמר קלינגר בצחוק והוסיף:  "אני מספר לשחקנים בדיחה לפני האימון ושואל אותם למה רונאלדו ומסי אף פעם לא חולים? "אני חושב שספורטאי צריך לדעת לכבד את הגוף שלו כמובן, לשמור על עצמו. ברור שבחורף קשה יותר, אבל ספורטאים צריכים לדעת לשמור על עצמם, להכין את עצמם ולדאוג שהגוף יתוחזק היטב אבל לעתים זה חוסר מזל".


אבו עביד דיבר גם הוא והתייחס לשער החשוב שלו: "אמרתי קודם, לא הצלתי את העונה, בסה"כ עשיתי את תפקידי במגרש מה שהצוות המקצועי דורש ממני. אני שמח מאוד שלא הגענו לפנדלים, זה היה שער חשוב אבל זה כבר מאחורינו".


אבו עביד חוגג נגד קטמון (אריאל שלום)

האם שחקני ההגנה מרגישים שיש בעייה בהתקפה וצריך לקחת על עצמם "אנחנו כל הזמן רוצים ורגילים לקחת אחריות אבל כשאנחנו סופגים אנחנו לא מאשימים רק את שחקני ההגנה וככה גם לגבי ההתקפה כשלא כובשים. אנחנו רוצים להשתפר וזה תלוי בכולם ולא רק בחלוצים".

כמה ההפסד לנתניה עלול להשפיע ומכת הפציעות: "זו הייתה סטירה מצלצלת אבל זה מאחורינו, הניצחון בגביע שיפר את הביטחון ואנחנו מחכים למשחק מחר. הפצועים? סיטואציה לא רגילה, זה נכון, לא נתקלתי בדבר כזה בקריירה, אבל נתמודד ובטוח שיעלו מחר 11 שחקנים ויעשו את המקסימום".

הלחץ והכעס מצד הקהל: "חלק מהעניין של להשתייך למועדון גדול זה להתמודד עם לחצים מהסוג הזה. כמובן שהמצב לא נעים אבל אנחנו משתדלים להתרכז רק בכדורגל ובאמת בהזדמנות זו אני קורא לקהל לבוא ולתמוך, הפועל ידועה כמועדון שהוא כמו משפחה והביחד שלנו הוא זה שינצח".


מאור בוזגלו מאוכזב. בסיבוב הראשון האדומים נכנעו לאשדוד (דני מרון)

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי