צפו בתקציר: שלושה בישולים לכהן, 0:3 למכבי ת"א על בני יהודה

שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים | דני מרון

הקשר חזר להרכב וגמל לאיביץ' בתצוגה נהדרת, האלופה חזרה לנצח הרבה בזכות מופע אימים של זובאס - שפישל בענק בשניים מהשערים. אצילי (22, 81) וגולסה (28) כבשו לצהובים

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב התאוששה הערב (שלישי) מההדחה המביכה מגביע המדינה, כשהביסה 0:3 את בני יהודה וקטעה רצף של שלושה משחקים ללא ניצחון. הצהובים הפגינו עליונות בעיקר במחצית הראשונה, אך למרות שהורידו מעט את הרגל מהגז לאחר ההפסקה, הצליחו לכבוש שער שלישי לקראת הסיום, בעיקר בזכות מופע אימים של אמיליוס זובאס.

ולדימיר איביץ' החזיר את יונתן כהן להרכב של האלופה, לאחר שזה לא נכלל בסגל בשני משחקי הליגה האחרונים ורק עלה מהספסל בגביע, והקשר החזיר בריבית עם שלושה בישולים. עומר אצילי ניצל שניים מתוכם כדי להבקיע צמד, שכלל סיומת נפלאה בגול הראשון. מכבי תל אביב שמרה על פער שלוש נקודות מהשנייה בטבלה מכבי חיפה ולפני המפגש עם הירוקים בעוד שבועיים, היא תארח את הפועל כפר סבא בשבת הקרובה (14:40, שידור ישיר בספורט4) ומי שיוכל לחזור להרכב נגד העולה החדשה הוא צ'יקו אופואדו, ששב לשחק הערב אחרי היעדרות בת חודש וחצי בגלל פציעה.

מבחינת בני יהודה, התקופה הרעה נמשכה עם הפסד ליגה שלישי ברציפות שעשוי להרחיק אותה מהפלייאוף העליון, אם נתניה תגבור מחר על נס ציונה. יוסי אבוקסיס החליט לחזור למערך של שלושה בלמים, אך זה לא מנע ממנו לרדת לפיגור כפול תוך פחות מחצי שעה ולמרות שכניסתו של עמית זנטי עוררה מעט את הזהובים לאחר ההפסקה, מחזיקת הגביע חתמה עוד ערב שבו נראתה חסרת יכולת לאיים על השער. ביום ראשון הקרוב היא תפגוש את מכבי נתניה ותנסה לשוב למסלול הניצחונות.

אבוקסיס. התקופה הרעה נמשכת (דני מרון)אבוקסיס. התקופה הרעה נמשכת (דני מרון)

הרכבים
מכבי תל אביב: דניאל טננבאום, אנדרה ג'ראלדש, איתן טיבי, ז'איר אמאדור, אנריק סבוריט, דן גלזר, אייל גולסה, אבי ריקן (דור מיכה, 72), עומר אצילי (אילון אלמוג, 86), יונתן כהן, איתי שכטר (צ'יקו אופואדו, 80).

בני יהודה: אמיליוס זובאס, אבישי כהן, דן מורי, אליסון דוס סנטוס, אלבן פנישי (דור כוכב, 46), מתן בלטקסה, איסמעילה סורו, תאמבי סגס, אריאל לזמי (דור ג'אן, 68), מתיאה ליואיץ', מוחמד גדיר (עמית זנטי, 46).

האלופה חזרה לנצח. ולדימיר איביץ' (דני מרון)
האלופה חזרה לנצח. ולדימיר איביץ' (דני מרון)

מהלך המשחק
מאות אוהדי מכבי תל אביב נכנסו באיחור לאצטדיון כיוון שרק כניסה אחת נפתחה עבורם בשער 11. על הדשא, המארחת יצאה להתקפה מסוכנת בדקה החמישית, כשכדור נהדף מההגנה הצהובה לרגליו של ליואיץ' ששחרר בעיטה, אך זו פגעה בפניו של טיבי. בדקה ה-17, קרן של הצהובים הגיעה לראשו של אמאדור, שהתעופף גבוה ונגח היטב, אך סורו הציל מקו השער.

חמש דקות חלפו והשוויון נשבר: יונתן כהן ניגש לכדור קרן מצד שמאל ומסר כדור שטוח לעומר אצילי, שחתך לפינה הקרובה של הרחבה ושלח ברגל שמאל ישירות לרשת העליונה – 0:1 מכבי תל אביב. ארבע דקות לאחר מכן כהן כמעט הכפיל, כשניצל הגבהה מדויקת של שכטר מאגף ימין ונגח לא רע, אבל זובאס ירד יפה לקרקע והדף. בדקה ה-28 זובאס דווקא טעה בגדול, כשיצא רע לכדור ארוך ואפשר לכהן לתת פס אחורה לגולסה, שבעט פנימה אל שער ריק וקבע 0:2 צהוב.

אצילי חוגג שער אדיר (דני מרון)
אצילי חוגג שער אדיר (דני מרון)
זובאס. מופע אימים שלו הערב (דני מרון)
זובאס. מופע אימים שלו הערב (דני מרון)
האחראים לשער השני חוגגים. כהן וגולסה (דני מרון)
האחראים לשער השני חוגגים. כהן וגולסה (דני מרון)

אחרי עשרים דקות שקטות בתחילת המחצית השנייה, ריקן מצא את אצילי בהקשתה נפלאה, אבל הסיומת של הקשר לא הייתה חזקה מספיק וזובאס הדף לקרן. אצילי היה אחראי להגבהה מצד ימין ואמאדור שוב עלה הכי גבוה ונגח חזק, אבל הליטאי הציל את בני יהודה מהשער השלישי. בדקה ה-70, זנטי המחליף פרץ יפה בכדרור, חתך מימין לאמצע והשאיר לליואיץ', אבל הסרבי לא מצא את המסגרת.

יונתן כהן סגר ערב נדיר של שלושה בישולים בדקה ה-81, עם מסירה לאצילי שבעט מחוץ לרחבה כדור שזובאס יכול היה לקלוט ללא קושי, אך חמק מבין ידיו והתגלגל אל הרשת בדרך ל-0:3.

ליואיץ' מתוסכל. הפסד שלישי רצוף לבני יהודה (דני מרון)

ליואיץ' מתוסכל. הפסד שלישי רצוף לבני יהודה (דני מרון)

התאוששו מההדחה בגביע. שחקני מכבי ת
התאוששו מההדחה בגביע. שחקני מכבי ת"א חוגגים בסיום (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי