בלבול: "20 הדקות הכי טובות מאז שהגעתי. אם נדבר על אליפות נאבד את המומנטום"

מרקו בלבול
מרקו בלבול | מאור אלקסלסי

מאמן מכבי חיפה חגג את ה-0:3 הענק בדרבי: "ידענו לעלות למחצית השנייה ולתת בליץ מטורף. במחצית הראשונה לא היינו חדים. נטע לביא? לקחתי סיכון, סומך על הסגל שלי". סלליך, שבישל תוך דקה על המגרש: "היה מושלם"

(גודל טקסט)

"מה שחשוב זה שניצחנו, אחרי מחצית ראשונה לא טובה ידענו לבוא למחצית השנייה ולתת בליץ מטורף, זה ה-20 דקות הכי טובות שלי בשנה וחצי שאני במכבי חיפה. מגיע לשחקנים כל הכבוד, הם העניקו לקהל מה שמגיע להם. היתה הרגשה מדהימה, אין מאושר ממני". במילים האלה סיכם מאמן מכבי חיפה מרקו בלבול את ה-0:3 הענק על הפועל חיפה, שהחזיר לירוקים את השליטה בדרבי אחרי כמעט ארבע שנים ללא ניצחון בליגה.

המחצית הראשונה החלשה: "אני ידעתי במחצית שלא שיחקנו טוב, לא היינו מדויקים, לא היינו חדים בחלק האחרון של המגרש, החזקנו בכדור אבל לא היינו טובים. הרגשתי שצריך שינוי אז עשיתי שינוי".

הצהוב של נטע לביא, שלא יוכל לשחק נגד מכבי ת"א: "לקחתי את זה בחשבון, היו לנו עוד כמה שחקנים עם צהובים. לקחתי את הסיכון, יש לי סגל טוב שאני מאמין בו. יש עוד זמן למשחק נגד מכבי ת"א, יש לנו את ק"ש קודם, נעשה את ההתאמות ונגיע למשחק כמו שצריך".

שחקני מכבי חיפה חוגגים.
שחקני מכבי חיפה חוגגים. "הביאו 120 דקות רק לפני שלושה ימים" (מאור אלקסלסי)

הלחימה של השחקנים: "נטע התקדם, טרנט שחקן טוב, יש לנו תלכיד מצוין שעובד טוב מאוד בשיטה הזאת. אנחנו מבקיעים הרבה, דווקא את משחק ההגנה הייתי רוצה לשפר יותר. שרי ועוד הרבה שחקנים משחקים לאורך זמן כל שבוע 90 דקות, לא פשוט להחזיק בקצב הזה. יש שחקנים שיש להם ימים יותר טובים, פחות טובים אבל בסך הכל אני מרוצה ממה שאנחנו עושים עכשיו. כמובן שתמיד אפשר להשתפר כדי להיות קבוצה שגורמת לקהל ליהנות, שזה מבחינתי הכי חשוב".

משחק העונה נגד מכבי ת"א בעוד שבועיים: "מה שחשוב זה להישאר בפוקוס לאימון מחר ולמשחק נגד קריית שמונה. יש עוד הרבה מאוד משחקים, אם נסתכל ונדבר על אליפות אני חושב שנאבד את הפוקוס ואת המומנטום שלנו, מה שחשוב זה לעבוד קשה ולהיות מרוכזים במשחק הבא ולא להסתכל כל כך רחוק. הבאנו 120 דקות רק לפני שלושה ימים, לא פשוט לשחק ככה ומגיע לשחקנים שאפו על הרצון האדיר".

אחד מגיבורי המשחק, אם לא הגיבור הגדול, היה סנטיהו סלליך שבישל לאחר דקה בלבד על המגרש: "אני לא יודע להגיד מה ההרגשה", אמר הקשר בסיום, "זאת הרגשה כיפית, עילאית. לחזור אחרי כל כך הרבה זמן בבית, מול הקהל שלנו, זה כיף גדול. אני שמח שנכנסתי ועזרתי לקבוצה להמשיך במומנטום שאנחנו נמצאים בו".

סלליך.
סלליך. "חשבתי שאכנס לקראת הסוף" (מאור אלקסלסי)

חיכה הרבה חודשים בלי לשחק: "אני לא חושב שזה מתסכל, זה הרבה יותר קשה מבחינה מנטלית בראש. זמן עובר ואתה בקושי מרגיש אותו, אבל אני מאוד שמח שיצאתי כשהקבוצה היתה במומנטום טוב, וחזרתי כשאנחנו במומנטום אדיר והיה הרבה יותר קל להשתלב. המון תודה לצוות הרפואי שעזו לי להשתלב ולקבל דקות בלי לחץ".

עתידו במועדון: "לא היה דיבור מהצד שלי או מצד מכבי חיפה, אני מרגיש פה בבית ומקבל את כל התנאים שיש. לכולם היה ברור שייקח זמן, לקחתי את הזמן שלי. לשמחתי נכנסתי בהדרגתיות כי הקבוצה במומנטום טוב".

הבישול כבר בפתיחת המחצית השנייה: "לא חשבתי על זה, חשבתי שאכנס לקראת הסוף לנסות לעזור, אני מאוד שמח. להיכנס בדרבי כזה אחרי שלא ניצחנו כל כך הרבה זמן, מבחינתי זה מושלם".

שחקני מכבי חיפה חוגגים.
שחקני מכבי חיפה חוגגים. "באים לכל משחק ונותנים את הטון" (מאור אלקסלסי)

משחק העונה נגד מכבי ת"א: "מכבי חיפה יכולה להתמודד מול כל קבוצה ממשחק למשחק, זה מה שטוב בנו. אנחנו באים, נותנים את הטון, משחקים כדורגל טוב ולוקחים עוד שלוש נקודות ועוד שלוש נקודות ואז נראה איפה נהיה לקראת סוף העונה. מכבי חיפה באה לכל משחק במטרה לנצח".

מאמן הפועל חיפה חיים סילבס ניסה לתרץ את היכולת: "אין לי הסבר ל-10 הדקות האלה. רצינו מאוד לבוא ולשמור על המסורת, שהדרבים הם בשליטת הפועל. עשינו את זה לא רע במחצית הראשונה, קרה מה שרציתי שיקרה, אבל ב-10 הדקות הראשונות של המחצית השנייה היינו מחוררים באמצע, ולא היה לנו מענה לזה וזה מה שהכריע את המשחק".

ההרכב האיטי: "היו משחקים שכן עשינו דברים יפים עם אותו הרכב. נס זמיר שחקן מהיר, עדן שחקן מטרה טוב, המטרה היתה לא רק לצאת למתפרצות אלא להחזיק וללחוץ, עשינו את זה במחצית הראשונה אבל זה לא היה מספיק מבחינה התקפית. עכשיו אנחנו צריכים למצוא את עצמנו מחדש לקראת המשחק נגד בית"ר ירושלים ביום שני".

סילבס.
סילבס. "הכוח של קבוצת כדורגל זה לקום גם ברגעים קשים" (מאור אלקסלסי)

"יש כל כך הרבה רזולוציות שאני לא יכול להתעכב עליהם, בטח כשהתוצאה כזו. לקחנו את זה לפה או לפה, לקחנו את המשחק של לכיוון להקשות על מכבי חיפה, לתת לה לפתוח, הצלחנו חלקית אבל הסיומת היתה עקרה. גם בפעולה האחרונה, הרבה פעמים איבדנו כדורים. אחרי הגול הראשון הם נכנסו להתלהבות ועוד לא הבנו מה קורה וקיבלנו את השני ואת השלישי. אין הרבה דברים שאני יכול להגיד כדי להצדיק את הסיטוצאיה, צריך לראות ולנתח את המשחק. אני מצטער שעשינו הכל וזה לא הלך היום".

"ביום כזה קל מאוד להעלות המון שאלות", המשיך סילבס, "ותמיד יהיו תשובות ממה שלא קרה במגרש. זה לא הוגן לעשות את זה כי זה רגע לפה או רגע לשם שהמשחק משתנה. אחרי הגול השלישי המשחק היה גמור, ועשינו הכל כדי להחזיר את עצמנו וגם לשמור שלא יהיה משהו שישליך למשחק הבא. השאלות נכונות, אין לי מספיק תשובות עכשיו והכל יישמע תירוץ".

פתיחה לא טובה לסיבוב השני: "זו דרך, בדרך הזו יש רגעים וטובים ורגעים קשים מאוד. ככה זה בשבילנו, בשביל המועדון ובשביל הקהל. הכוח של קבוצת כדורגל זה לקום גם ברגעים קשים, כל הקבוצות ירגישו את זה".

בן בסט.

עדן בן בסט אמר: "בסך הכל כל הקבוצה נלחמה, כולנו רצינו לנצח. היה להם רבע שעה שהם פשוט הבקיעו שערים, ושמה נגמר המשחק לצערנו".

"לא היתה לי בעיה לעמוד לבד אם התוצאה היתה אחרת, מגיע למכבי חיפה כל הכבוד על הניצחון, צר לי על האוהדים שלנו שהיה להם חשוב. אבל בואו לא נשכח שהיו פה שלוש וחצי שנים ששלטנו בהן".

כואב להפסיד בדרבי: "הקלישאות על כך שזה שלוש נקודות וזה עוד משחק זה שקר, כי לכולנו חשוב הדרבי. היו פה שנים טובות, המועדון עשה פה דברים מדהימים. מגיע להם כל הכבוד, אנחנו מסתכלים קדימה".

טאפוקו.
טאפוקו. "זה השחקן הכי טוב של מכבי חיפה" (מאור אלקסלסי)

קווין טאפוקו ראה מהצד עוד משחק בו הוא לא משותף. בסיום המשחק סוכנו צייץ בטוויטר מילים קשות כלפי סילבס: "המאמן של הפועל חיפה לא יכול לשחק בלי קווין, יש עולם בין שתי הקבוצות. צריך לשחק עם השחקן הטוב ביותר שלכם, לא כולם יכולים להיות מאמן".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי