גורם במכבי ת"א: "נעשה הכל כדי לשמור על האליפות", אצילי: "מקווה לחזור לעצמי"

שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים | דני מרון

באלופה שמחו מאוד לאחר הניצחון המרשים על בני יהודה והודו: "השחקנים הפגינו אופי, למשחק הייתה משמעות גדולה". הקשר שכבש צמד: "לקח לי זמן לחזור לעניינים". וגם: ההכנות לחודש ינואר

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

האלופה מכבי תל אביב עברה ימים קשים לאחר ההדחה המפתיעה נגד אום אל פאחם בגביע המדינה ביום שבת, שבאה לאחר שתי תוצאות תיקו רצופות, אך חזרה אתמול (ראשון) למסלול הניצחונות ובסטייל עם ניצחון 0:3 על בני יהודה בתצוגת תכלית באצטדיון בלומפילד וכן שמרה על פסגת הטבלה, מרחק שלוש נקודות ממכבי חיפה שדולקת אחריה. במועדון ייחסו חשיבות גדולה מאוד למשחק שכן בעוד שני מחזורים תיפגשנה שתי הקבוצות לקרב ראש בראש בסמי עופר.

"לניצחון הזה יש משמעות גדולה יותר מעוד שלוש נקודות", אמר גורם במועדון. "השחקנים הראו אופי גדול והיה חשוב לשים את ההפסד בגביע מאחורינו. הגביע נגמר ועכשיו מה שמעניין אותנו זו רק הליגה ונעשה הכל כדי שצלחת האליפות תישאר אצלנו גם השנה", הוסיף הגורם.

במקביל, במועדון כבר מסתכלים אל עבר חלון ההעברות של חודש ינואר וינסו להתחזק בשחקן או שניים, לחלק הקדמי, כאשר במקביל, עשויים בצוות המקצועי להחליט על מספר שחקנים שישוחררו כדי לדלל מעט את הסגל.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים. בקבוצה שכחו מההדחה מהגביע (דני מרון)

המאמן ולדימיר איביץ' נשאל בסיום לגבי חלון ההעברות הקרוב וסירב לפרט: "יש לי את המחשבות שלי, אבל זה ישאר בינינו. אני צריך לדבר עם האנשים במועדון ונראה מה נוכל לעשות. יש לנו סגל גדול ונצטרך לראות מה נעשה, לא רק בנוגע לשחקנים שיגיעו, אלא אולי גם לגבי כאלה שישוחררו".

איביץ' עמד במוקד העניינים, אמש בבלומפילד, לאחר שלקח קשה מאוד באופן אישי, את ההפסד בגביע. המאמן הסרבי שעשה אתמול לא פחות מתשעה שינויים בהרכב וחזר לשחק עם ההרכב החזק העומד לרשותו, נראה אמוציונלי מאוד על הקווים, ונדמה היה שהניצחון הזה חשוב לו יותר במיוחד. הסרבי שספג לא מעט ביקורת בימים האחרונים, רשם בסופו של דבר ערב מוצלח מאוד, עם ניצחון, שלוש נקודות, שלושה שערי זכות ורשת נקייה.

"זה נכון שהייתי אמוציונלי בכמה חלקים של המשחק, בעיקר אחרי השער הראשון", הודה איביץ' בסיום. "הגבתי ככה כי עבדנו על תרגיל הקרן הזה, באימון היחיד שהיה לנו השבוע, אחרי הגביע, ואני שמח שהשחקנים ביצעו אותו כמו שצריך והצלחנו לפתוח את ההגנה של היריבה. השחקנים הראו לי שכאשר הם מרוכזים, הם עושים את הדברים בצורה טובה. זה נורמלי להיות אמוציונלי, לכל מאמן יש את הסגנון שלו. יש מאמנים רגועים יותר ויש כאלה שמשתוללים יותר על הקווים".

ולדימיר איביץ'. ראיון כנה (דני מרון)

על המשחק אתמול: "הניצחון הזה חשוב מאוד אחרי שלוש תוצאות לא טובות ואחרי שני משחקים אחרונים עם יכולת לא טובה. אבל כשאתה במועדון גדול כמו מכבי, אתה צריך לתפקד תחת לחץ גדול והצלחנו לייצר כאן ארגון שבו אנחנו לא יכולים להיות שבעי רצון אפילו מתיקו, בטח שלא אחרי הפסד ואני שמח שיש לנו את היכולת להתאושש. ברור שכולם היו מאוכזבים אחרי ההפסד בשבת. אם מישהו לא היה מאוכזב, זה היה לא נורמלי מבחינתי. תמיד צריך להתכונן למשחק שאחרי, אלה החיים בכדורגל, זה לא חדש עבורנו".

אחד השינויים הבולטים שעשה אמש המאמן, היה החזרתו של הקשר יונתן כהן להרכב, שלא נכלל בסגל בשני משחקי הליגה האחרונים בהם הקבוצה התקשתה. כהן החזיר בגדול עם שלושה בישולים. איביץ' נשאל על סדרת החינוך שעשה לקשר שלו והשיב: "כבר אמרתי לפני כמה ימים, שבשבילי מה שחשוב זה שיונתן יודע למה הוא לא שיחק. אני לא אתחיל לדבר על כל שחקן שלא שיחק. ומה שחשוב לי זה שכל שחקן שלא משחק יידע למה".

בנוסף לכהן בלטו מאוד גם הקשר עומר אצילי שסיים עם צמד, וכן דן גלזר ואייל גולסה עם משחק טוב ואגרסיבי, בקישור של הצהובים. שחקן נוסף שחזר לסגל הוא החלוץ צ'יקו אופאדו, שהחלים מקרע בשריר הירך האחורי ונכנס כמחליף בדקות הסיום. לעומתו, נשארו מחוץ לסגל שלושה שחקני התקפה נוספים, אלירן עטר, ניק בלקמן ומתן חוזז. התחרות מקום בסגל של מכבי קשה מאוד.

יונתן כהן חוגג עם אייל גולסה. ערב גדול עם שלושה בישולים (דני מרון)

בקרית שלום צפויים לקבל בימים הקרובים החלטה בנוגע להמשך הטיפול בקשר הפצוע אורוש ניקוליץ', שסובל מדלקת חריפה בגיד הפיקה בברכו. כפי שנחשף בספורט1, ניקוליץ' קיבל טיפול מיוחד אצל הדוקטור רמון קוגאט בברצלונה, שהזריק לשחקן שתי זריקות לברכו הפצועה. במועדון מצפים כעת לבדיקה נוספת, בה תתברר מידת ההשפעה של הזריקות ואז גם יוחלט אם הקשר ינותח בברכו, או ימשיך הליך שיקומי ללא התערבות כירורגית.

"הצמד הזה היה חשוב מאוד, חשוב לביטחון שלי ואני שמח שזה בא ברגעים שהקבוצה הייתה צריכה אותי", סיכם אצילי את הופעתו. "אני מקווה להמשיך ככה ולתת עוד במהלך העונה. התרגיל בקרן זה משהו שעבדנו עליו ואני שמח שזה הצליח. בשער השני הייתי בטוח שזובאס קלט את הכדור ופתאום ראיתי שזה נכנס וטוב שזה קרה". בנוגע לקשיים שחווה העונה: "הייתה לי פציעה קשה ולקח לי זמן לחזור לעניינים. אני מקווה שהמשחק הזה יוסיף לי עוד ביטחון ושכולם יראו את עומר אצילי כפי שהתרגלנו לראות".

על ההפסד המביך בגביע: "ההפסד הזה ישב עלינו בנפש, היה לנו קשה לישון בלילה. זו הייתה כאפה בשבילנו, אבל ידענו שיש לנו משחק סופר חשוב נגד בני יהודה, ושאם אנחנו לא רוצים שהעונה תברח לנו – נצטרך לבוא ולקחת שלוש נקודות. אני שמח שעשינו את זה בצורה טובה".

עומר אצילי. "מקווה שתראו את השחקנים שהתרגלנו לראות" (דני מרון)

הביקורות שהיו על הקבוצה בשבועות האחרונים: "האמת שאנחנו לא מכניסים את זה לעצמנו לראש. קל לאנשים להגיד אחרי שני משחקים ותוצאות פחות טובות, שהקבוצה פחות טובה ופחות הולך לה, אבל אי אפשר להספיד אותנו. עשינו בעונה שעברה עונה מדהימה וגם השנה אנחנו נראים טוב. קורה שיש לפעמים שבועות קצת פחות טובים ואני שמח שניצחנו. המאבק נגד מכבי חיפה יותר מדרבן ונותן יותר עניין לכדורגל ואנחנו שמחים. אנחנו עסוקים רק בעצמנו וכל עוד נבוא ונעשה את שלנו, הכל יסתדר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי