קלינגר: "צריך שבינואר כל מטאטא יהפוך למטה קסמים"

ניר קלינגר
ניר קלינגר | אריאל שלום

מאמן הפועל ת"א לאחר 0:0 נגד אשדוד: "איך אני יכול להיות מרוצה אחרי החמצות כאלה? זה לא מתאים. הכרחתי את בואטנג לשחק, מבקש מכולם לקחת אוויר עד שנעשה את השינויים". דגני: "הלוואי שיהיה שינוי, אני אופטימי"

(גודל טקסט)

גשם זלעפות כמעט לכל אורך המשחק באצטדיון בלומפילד הקשה מאוד על למעלה מ-3,000 צופים אמיצים ובעיקר ועל הפועל תל אביב ומועדון ספורט אשדוד, שלא הצליחו לספק משחק ברמה גבוהה ונפרדו ב-0:0, חלוקת נקודות שלאור מצבן של השתיים ובעקבות תנאי מזג האוויר, ייתכן שסיפקה באופן יחסי את שני המאמנים.

מאמן הפועל ת"א ניר קלינגר הבהיר שהוא בעיקר מחכה לפתיחת החלון בינואר ואמר תחילה על יכולת קבוצתו: "איך אני יכול להיות מרוצה כשהקבוצה מחמיצה כל כך הרבה פעמים? זה לא מתאים, היינו צריכים לגמור את המשחק כבר בחצי הראשון. בהתחשב בזה שאותו הרכב פחות או יותר שיחק לפני שלושה ימים 120 דקות ועדיין החזיק מעמד והגיע למצבים עד הדקה האחרונה, אז זה נותן לי נחמה קטנה אולי, אבל זה משחק שהיה חייב להיות שלנו. אלה שתי נקודות חשובות שפספסנו".

שתי נקודות מהקו האדום: "אני לא חושב שבשלב הזה צריך להסתכל על זה לאור מה שקורה בקבוצה, אלא על רמת מחויבות, ביצוע פעולות בחלק הקדמי, רמת איכות. אנחנו צריכים לשנות דברים ואנחנו נשנה, אבל עד אז צריך לקחת הרבה אוויר. לא קל לי, לא למשה, לא לבעלים ולא לקהל, אני יודע, אבל אני אומר את זה אמיתי – כרגע זה הסגל שיש. אני מאמן 21 שנה והיום נתקלתי במצב חסר תקדים, לא קרה לי שהייתי עם שני מחליפים כי גם בואטנג עם חום והכרחתי אותו לשחק, הוא יצא גבר. אני לוקח אוויר, אני קר רוח כי אין לי ברירה אחרת, ומבקש שכולם יהיו כאלה עד נעשה את השינויים".

העונש הקשה שהוטל על הקבוצה בבית הדין והסגל החסר: "זו תקופה קשה. קרה מה שקרה עם כל הפציעות והמחלות, זה לא הגיוני שאחד הדביק את השני, אבל זה קרה ולא בא לי להיכנס לזה עכשיו ומי אשם ומי לא. לצערי זה קרה וכל אלה ששיחקו היום ושיחקו גם בראשון, אני אומר להם כל הכבוד – לא אכפת לי מה אחרים אומרים, אני מסיר בפניהם את הכובע. היינו יותר טובים מאשדוד, זה ברור ולא עומד למבחן, פשוט לא הצלחנו לגמור את המשחק".

לקראת חלון ינואר: "בינואר הזה, כל מטאטא יהפוך למטה קסמים. אין ברירה אחרת".


קלינגר. מחכה נואשות לפתיחת חלון ההעברות (אריאל שלום)

לאחר מכן התייצב מול המיקרופונים גם אוראל דגני שסיפר על הסגל הקצר: "זה עשה לשחקנים אתגר מנטלי שונה מהרגיל. זה גם קרה לנו בעונת הירידה אם אתם זוכרים, זה אתגר שמראה לך שאתה יכול למרות הכל לנצח. עשינו משחק די טוב והגענו למספיק הזדמנויות, אבל כמו בעונה שעברה אנחנו מגיעים לים מצבים ולא מצליחים להבקיע. יש לנו משחק חשוב ביום ראשון ואנו מתקדמים הלאה".

מסר לאוהדים: "רוב הקהל שלנו מעודד למרות שיש סוג של שביתה, גם ברשתות החברתיות מעבירים לנו מסרים. האוהדים של הפועל ת"א יודעים להראות את החוזק שלהם והתמיכה בקבוצה בזמנים קשים והשחקנים יותר מבוגרים בקבוצה יודעים שזו לא הפועל ת"א הגדולה, כולם יודעים את זה, הייתי מאוד שמח אם היה לנו תקציב גדול והיו פה השחקנים הכי טובים בעולם, אבל זה לא המצב שלנו כרגע והלוואי שמשהו ישתנה. כרגע, במצב הזה, צריך לאסוף נקודות עד ינואר ואני מקווה שאז יהיו שינויים ויביאו שחקני רכש חדשים. אני אופטימי מתמיד".

קרבות התחתית: "אני פה כבר חמש שנים וכל שנה יותר קשה מהקודמת. נעבור את האתגר הזה כמו גדולים וביום ראשון צריך לבוא לקחת את הנקודות".


שלמה ודגני. "הלוואי שמשהו ישתנה בינואר" (אריאל שלום)

גם מאמן מ.ס אשדוד רוני אוואט הסתפק בצבירת נקודה נוספת: "צריך להודות על האמת, רמת המשחק שלנו הייתה לא הכי גבוהה בלשון המעטה. אני תמיד אוהב להגיד את האמת. יחד עם זאת, שיחקנו לפני ארבעה ימים ובמשחק הקודם בדקה ה-60 כבר פיגרנו 4:1 וזה יושב לשחקנים באיזשהו מקום. עשינו 0:0, עד היום לאשדוד היה קשה שלא לספוג ואני מקווה שמזה שלא ספגנו נקבל את הביטחון ונוכל לעשות את הדברים שאנחנו רגילים ברמה ההתקפית".

העייפות לאחר ה-4:3 בגביע: "אנחנו רוצים לעשות את אותם דברים כל הזמן לאורך המשחק, אבל יש גם יריב שמתנגד ויש לו את הרצונות שלו. בסך הכל אנחנו עושים את זה ברוב המשחקים ובגלל זה אנחנו גם מבקיעים הרבה שערים ודווקא לקראת סוף המשחק. היום זה לא הספיק והמשחק יכול היה להיגמר לפה או לפה 0:1, אז הפעם, ויסלחו לי האוהדים והקהל בבית שעד היום סיפקנו להם המון עניין וצבע, קיבלו משחק לא טוב".

אם הוא מאוכזב היום: "ברור, כי אנחנו מחפשים כל הזמן לנצח. במחצית השנייה נכנס שלו הרוש, שזה ילד שעשה איתנו שני אימונים ולא פחדתי להכניס אותו ולהוציא קשר אחורי. אנחנו קצרים בסגל בחלק הקדמי כי שגיב יחזקאל פצוע ודין דוד, שלומי וחמודי עבדו מאוד מאוד קשה גם בשבת וגם היום, אז זה השפיע. בסוף שיחקנו 11 נגד 11 ואני לא חושב שדגני, שלמה, אבו עביד, ספירובסקי ועוד ועוד הם שחקנים שלא יודעים לשחק כדורגל – הפועל ת"א טובה גם כשחסרים לה שחקנים. גם לנו היו חסרים יחזקאל, גורדנה, בנצי וזוהר, אבל הגענו לפה, למגרש לא קל כמו בלומפילד ופגשנו מועדון גדול גם אם הוא נמצא בלחץ".


אוואט. מעודד משמירה על שער נקי (אריאל שלום)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי