בכר: "עדיין יש לנו מטרות גם בליגה, העונה עוד ארוכה"

ברק בכר
ברק בכר | אריאל שלום

המאמן לא הסכים עם הקביעה שרק בגביע נותר לקבוצתו סיכוי לתואר. לקראת המשחק נגד אשדוד: "הגיע הזמן לנצח בטרנר ולקבל ביטחון מהקהל". שהר: "זו תקופה לא פשוטה לכל הקבוצה"

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

יומיים לאחר שרשמה ניצחון על הפועל חדרה, שקטע מומנטום שלילי של ארבעה הפסדים בחמשת המחזורים הקודמים בליגה, הפועל באר שבע תעלה היום (חמישי) הילוך בהכנות לקראת משחק הבית ביום שבת נגד מ.ס אשדוד, עליה גברה הקבוצה של ברק בכר במסגרת גביע המדינה במוצ"ש האחרון. לבאר שבע חשוב לרשום ניצחון לעיני הקהל הביתי, זאת לאחר שלושה הפסדים רצופים באצטדיון טרנר – דבר שלא קרה מאז התחילה הקבוצה לשחק בו. המאמן מתכוון להמשיך ולשחק בשיטת שלושת הבלמים, שעבדה טוב בשני המשחקים האחרונים.

בכר התייצב הבוקר (חמישי) למסיבת עיתונאים לקראת המשחק והתייחס להשפעה החיובית של התוצאות האחרונות: "תמיד טוב לנצח, היינו בתקופה פחות טובה מבחינת תוצאות. המטרה היא לחבר את הדברים הטובים מהניצחונות האחרונים וזה כמובן התפקיד שלי".

על הרצף השלילי במגרש הביתי אמר המאמן: "צריך לנצל את שני הניצחונות האחרונים ולבוא עם ביטחון מול הקהל שלנו, שתומך תמיד. הגיע הזמן לנצח בטרנר אחרי שלושה הפסדים. המטרה להחזיר את הכוח שיש לאצטדיון ולקבל ביטחון מהקהל. מודעים לזה שצריך לנצח את המשחק".

אוהדי באר שבע. לא ראו ניצחון בטרנר כבר שלושה משחקים רצופים (דני מרון)
אוהדי באר שבע. לא ראו ניצחון בטרנר כבר שלושה משחקים רצופים (דני מרון)

מתי הפצועים יחזרו: "יש כאלה שגבוליים, נהיה יותר חכמים עד מחר. יש לנו צוות רפואי שעושה יופי של עבודה ועד התקופה האחרונה היו לנו סגלים מלאים, בכל הקבוצות זו תקופה של עומס, גם בגלל מזג האוויר. מי ששיחק נגד חדרה, למרות שאלתרנו בהגנה, נתן יופי של משחק וזה אומר שיש על מי לסמוך. מה שלא יהיה, נעלה עם 11 מספיק טובים כדי לנצח את המשחק".

האם שיטת שלושת הבלמים היא הפתרון לבאר שבע: "כל משחק לגופו, לא יודע מה יהיה ביום שבת, המטרה היא לשדר יציבות. יש לפעמים פציעות והרחקות שדורשות שינויים. מקווה שנצליח להמשיך בקו החיובי".

הקבוצה שלו עוד לא ניצחה יריבה חזקה: "כל ניצחון משמעותי. בין אם זו יריבה מהתחתית או מהצמרת, מקבלים את אותן נקודות. צריך להביא תוצאות ובשני המשחקים האחרונים עשינו זאת. נבוא לנצח ואין ספק שאם זה יקרה, זה יוכל להחזיר אותנו למסלול הנכון".

אחרי הגרלת שמינית גמר הגביע, שזימנה לקבוצה שלו מפגש עם נתניה, בכר חלק על כך שזהו המפעל היחיד בו נותר לבאר שבע סיכוי לתואר: "הליגה עוד ארוכה ועדיין יש לנו מטרות גם שם. כשנגיע לגביע, נדבר עליו".


"עדיין יש לנו מטרות בליגה". ברק בכר (אריאל שלום)

בן שהר, שנכח גם הוא במסיבת העיתונאים, סיפר כיצד הקבוצה התמודדה עם תקופת המשבר: "זו תקופה לא פשוטה לשחקנים ולכל מי שנמצא בהפועל באר שבע. בשנים האחרונות התרגלנו להיות ברמה גבוהה ולספק תוצאות. נמדדים גם במשברים ובתקופות פחות טובות, לא רק ברגעים שמחים וטובים. אלו הרגעים שבהם צריך להופיע ולעבוד קשה ולחזור למסלול, גם אם זה נראה לא טוב לפעמים. כולנו רוצים לעבוד ולהשתפר יותר ממה שרואים עכשיו. אני מקווה שאחרי שני הניצחונות, נחזור למסלול שלנו".

על היריבה בשבת, אותה תפגוש באר שבע בפעם השנייה תוך שבוע: "גם לפני המשחק הקודם ראינו אותם בווידאו והם קבוצה מאוד חזקה, אבל צריך להסתכל על עצמנו ולבוא לטרוף מההתחלה, אחרי כמה הפסדים בטרנר".

מה קרה לאפקט הביתיות בטרנר: ""לא יודע אם קרה משהו. יש תקופות שפחות הולך ומן הסתם שכאשר זה קורה, אז גם טרנר לא מבצר. אנחנו צריכים בעיקר להרים את היכולת שלנו ולהיראות יותר טוב, אנחנו מנסים למצוא את ההתאמות באימונים. מקווים שגם הקהל יהיה איתנו".


"זו תקופה לא פשוטה". בן שהר (אריאל שלום)

מבחינה מקצועית ובנוגע לזהות הבלמים, מי שבוודאות יעמוד לרשותו של המאמן בשבת הוא עמית ביטון, שסיים לרצות עונש הרחקה בגין הכרטיס האדום שספג בגביע נגד אשדוד. לגבי מיגל ויטור ולואיי טאהא הפצועים, בבאר שבע מקווים כי לפחות האחרון, שמתאושש מפציעה במפרק הירך, יוכל ליטול חלק במשחק, כמו גם שון גולדברג שנעדר שלשום עקב פציעה בשריר המפשעה.

הקפטן בן ביטון, שתופקד כבלם נגד חדרה, צפוי לחזור לעמדתו הטבעית באגף ימין על חשבונו של אור דדיה הצעיר. בחוליית הקישור ובחלק הקדמי, לבכר יש "צרות טובות". צמד הקשרים האחוריים, מרואן קבהא ודוד קלטינס, שתפקדו במשחק מול חדרה במרכז ההגנה בשל מצוקת הבלמים, הציגו יכולת טובה. אם לרשותו של בכר יעמדו לפחות חלק מהבלמים שנעדרו במחזור הקודם, קלטינס וקבהא יתמודדו הפעם אחד מול השני על מקום בקישור האחורי, ככל הנראה על חשבונו של נאור סבג שעשוי לרדת לספסל.

חנן ממן וניב זריהן זכו לאמון מחודש מצד המאמן והציגו יכולת טובה במשחקים האחרונים, אולם בשל עומס המשחקים בשבוע האחרון, השניים עשויים לפנות את מקומם בהרכב לז'וסואה – שכבש את שער הניצחון המרהיב נגד חדרה – ולנייג'ל האסלביינק, שנכנס כמחליף במשחק האחרון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי