צפו בתקציר: 1:2 דרמטי להפועל באר שבע על מ.ס אשדוד

שחקני הפועל באר שבע
שחקני הפועל באר שבע | דני מרון

בכר היה בדרך לעוד הפסד ביתי אחרי שער של כנעאן אך ביצעה מהפך מאוחר בזכות זריהן (80) והמחליף האסלביינק (88). גורדנה עלה מהספסל והוחלף כעבור רבע שעה. שהר הורחק

(גודל טקסט)

לפני שבוע הפועל באר שבע הייתה במשבר עצום ואז הצליחה לנצח 3:4 את מ.ס אשדוד במסגרת הגביע בתום דרמה אדירה במשחק, שכך מקווים במועדון – היה משחק שמשנה העונה. הערב (שבת) הקבוצה של ברק בכר פגשה את אותה היריבה ופיגרה עד לדקות האחרונות, הפסד רביעי ברציפות בטוטו טרנר כבר עמד באוויר אבל אז ביצעה המארחת מהפך דרמטי, השתוותה לבית"ר ירושלים השלישית במספר הנקודות והצהירה שהיא לא מרימה ידיים. בן שהר הורחק בתוספת הזמן לאחר תיקול מסוכן.

באר שבע עלתה נחושה והגיעה להמון הזדמנויות אך דווקא מחמוד כנעאן הבקיע לזכות אשדוד בתום התקפה מתפרצת נפלאה כאשר הקפיץ מעל ארנסטס שטקוס (14). בכר ביצע חילופים שונים לאורך המשחק ופגע בול כאשר נייג'ל האלסביינק דחק לרשת את שער הניצחון בדקה ה-88. עוד קודם לכן, ניב זריהן, שנשאר על המגרש בניגוד לחנן ממן שהוחלף, על אף שלא בלט – השווה נגד האקסית בדקה ה-80.

שחקני הפועל באר שבע חוגגים (דני מרון)


שחקני הפועל באר שבע. שמו סוף לרשת ההפסדים (דני מרון)

מעבר לעובדה שקבוצתו לא נראתה חסרת אונים כבמשחקים האחרונים, ולא ויתרה על המשחק עד לרגע האחרון – בכר יכול להיות מרוצה בעיקר משחקן אחד – ז'וסואה הפורטוגלי. הוא היה נייד, נגע בכדור כמעט בכל התקפה וסיפק הרמות נפלאות מצד שמאל. ביקורת רבה נמתחה על בחירת הזרים של באר שבע בשנים האחרונות אך לפחות לגביו נראה שבאר שבע הרוויחה שחקן גדול.

מנגד, מ.ס אשדוד כבר הריחה את הניצחון אך שוב תיאלץ להסתפק במחמאות. למרות כל הכישרון בחלק הקדמי ודקות נפלאות, בעיקר בזכות שגיב יחזקאל שמקשה על כל שחקן הגנה שמולו, והברמוטר שלומי אזולאי – הקבוצה של רוני אוואט רחוקה רק שלוש נקודות מהקו האדום. יום גדול של השוער רועי משפתי בין הקורות לא הספיק.

עוד לגבי האורחת, קשה להתעלם מאירוע שהתרחש סמוך לסיום. רועי גורדנה שעלה מהספסל בדקה ה-73, הוחלף כעבור 14 דקות בלבד ולא מדובר בפציעה. גורדנה המנוסה ירד לספסל בפנים נפולות ומעניין לראות האם ימשיך בקבוצה בחודש ינואר. 



ג'קי בן זקן (דני מרון)





רוני אוואט. הפסד מאכזב (דני מרון)

מהלך המשחק:

אוהדי הפועל באר שבע (דני מרון)

בדקה השלישית רועי משפתי החליק לאחר שקיבל כדור לאחור מההגנה אבל הצליח להתעשת וברגע האחרון להרחיק. ז'וסואה ניסה את כוחו כעבור דקה מחוץ לרחבה אבל בעט למרכז השער והשוער השתלט בלי בעיות. ז'וסואה הלך והשתלט על המשחק ובדקה העשירית העביר כדור רוחב נפלא מצד שמאל אבל מרוהאן קבהא שזרק את עצמו לא הגיע לכדור. המארחת המשיכה לנסות. אורן ביטון הרים לרחבה, משפתי הדף וסמואל אלאבי בלם את הבעיטה.


שגיב יחזקאל. אשדוד מאוד מסוכנת (דני מרון)

שלומי אזולאי מןל ז'וסואה (דני מרון)

לאונרד אוואסו (דני מרון)

אבל דווקה אשדוד כבשה. בדקה ה-14 המארחת חטפה כדור ויצאה קדימה, שלומי אזולאי שבלט במשחק הגביע שלח מסירה נפלאה למוחמד כנעאן שהקפיץ באלגנטיות מעל ארנסטס שטקוס, 0:1 לאשדוד. כעבור שתי דקות הקשר קיבל תיאבון וניסה בעצמו מחוץ לרחבה אך החמיץ את המסגרת.


מוחמד כנעאן כובש בסטייל (דני מרון)

המארחת הייתה לחוצה אך לאחר מספר דקות של קיפאון – חזרו לשחק כדורגל והיו מסוכנים מאוד. בדקה ה-19 באר שבע כמעט השוותה ממצב נייח כאשר חנן ממן הסתנן מצוין לאחר כדור קרן ונגח סנטימטר מהעמוד. כעבור דקה עדן שמיר מצא את הקורה.


מוחמד כנעאן חוגג (דני מרון)

שחקני מ.ס אשדוד חוגגים (דני מרון)

אורן ביטון ודוד קלטינס מאוכזבים (דני מרון)

ז'וסואה המשיך להיות פעיל כשנגח כדור מסוכן בדקה ה-30, כדור שפגע בדשא ועלה למעלה אך משפתי התעופף והדף לקרן. הלחץ של המארחת נמשך. בדקה ה-32 משפתי יצא בתזמון מצוין מול ניב זריהן, קבהא בעט חזק את הריבאונד אבל הכדור נבלם על ידי ההגנה. בדקה ה-37 אשדוד הייתה יכולה לתפוס את המארחת לא מוכנה כשיצאה להתקפה מתפרצת ביתרון מספרי אך יצחק אספה זייף במסירה האחרונה.

למרות אותה מתפרצת, בדקות אלה אשדוד מיעטה לגעת בכדור ובאר שבע רצתה להשיג את השוויון עוד לפני ההפסקה. בדקה ה-40 שמיר ניסה את כוחו מ-25 מטר אבל משפתי המשיך לתסכל את באר שבע כשהדף לקרן, ובהמשך הצליח להסתדר גם לאחר כדור חופשי מצוין של ז'וסואה.

רועי משפתי. הציג משחק מצוין בין הקורות (דני מרון)

ז'וסואה ובן שהר. הקשר בולט, החלוץ לא מאיים על השער (דני מרון)

בפתיחת המחצית השנייה בחר רוני אוואט לוותר על מחמוד כנעאן והכניס במקום את פירס אבו עקל. בזמן שבאר שבע תקפה עם כל מה שיש לה, אשדוד טסה למתפרצת. שגיב יחזקאל קיבל את הכדור באגף, חתך לאמצע ושלח בעיטה מסובבת לחיבורים אבל שטקוס התעופף והדף לקרן. האורחת הריחה את ה-0:2 כאשר ניר ברדע נגח נפלא את אותה הקרן אבל הכדור פגש בקורה.

בדקה ה-62 בכר איבד סבלנות והכניס את נייג'ל האסלביינק במקום חנן ממן. דווקא אשדוד הייתה קרובה ל-0:2. אזולאי הקפיץ לרחבה, שחקן הגנה של באר שבע התערב אבל דין דוד הגיע לאחד על אחד מול השוער ולא הצליח לגעת בכדור. רמזי ספורי עלה לחזק את ההתקפה בדקה ה-69 כשהקהל הביתי הגיב בבוז צורם. בדקה ה-74 יחזקאל היה יכול לגמור את המשחק אבל בזבז הזדמנות של אחד על אחד לאחר שגיאה איומה של דוד קלטינס. החלוץ חיכה יותר מדי עם הבעיטה ונבלם.

נייג'ל האלסביינק. עלה מהספסל כדי לעזור (דני מרון)

שגיב יחזקאל. כמעט כבש את השער השני (דני מרון)

בדומה למשחק הגביע בין הקבוצות, הדרמה המתינה לדקות האחרונות. הצעד הראשון למהפך של באר שבע קרה,בדקה ה-80. ז'וסואה שלח כדור רוחב ענק מצד שמאל, זריהן שלא היה מעורב במשחק אך המאמן בחר להשאירו – דחק לרשת את שער הבכורה שלו בליגה באר שבע השוותה ל-1:1


שחקני באר שבע חוגגים, עצב במ.ס אשדוד (דני מרון)

בדקה ה-88 המהפך הושלם. נאור סבג המחליף ביצע דריבל ברחבה, הכדור הגיע בסופו של דבר למחליף האסלביינק שדחק לרשת, 1:2 לבאר שבע. האירועים לא נגמרו. בדקה ה-90+2 לאחר בדיקת ה-VAR הורחק בן שהר בכרטיס אדום לאחר דריכה מכוערת על בלם אשדוד.

איזו דרמה. שחקני הפועל ב"ש חוגגים מהפך מאוחר (דני מרון)

הרכבים
הפועל באר שבע: ארנסטס שטקוס, בן ביטון, אור דדיה (רמזי ספורי, 69), דוד קלטינס, מרוהאן קבהא, אורן ביטון; עדן שמיר, חנן ממן (נייג'ל האלסביינק, 62), ז'סוואה, ניב זריהן, בן שהר.

מ.ס. אשדוד: רועי משפתי, יצחק אספה, ניר ברדע, טימותי אוואני, גילי כהן, לאונרדו אווסו, שלומי אזולאי (רועי גורדנה, 73 – זוהר זסנו, 87), סמואל אלאבי, מוחמד כנעאן (פירס אבו עקל, 46), שגיב יחזקאל, דין דוד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי