בית"ר תשחק באותו הרכב, לוי: "אם נמשיך לנצח נוכל לדבר בקול על מטרות גדולות"

רוני לוי
רוני לוי | דני מרון

הקבוצה מהבירה צפויה להמשיך עם ה-11 שגברו על רעננה. קונטה בספק. המאמן דיבר על מאבקי הצמרת: "אנחנו מסתכלים על כל הטבלה, צריך לעבור משחקים כמו נגד הפועל חיפה ולא לעמוד". וגם: מתי עידן ורד יחזור

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

בית"ר ירושלים ממשיכה בהכנות לקראת המשחק מחר (שני) נגד הפועל חיפה. לאחר הודעת המועדון אמש כי אופיר קריאף ואנטואן קונטה נמצאים בספק, ההערכה היא כי הקשר, שחלה ולא הגיע לאימון, יהיה כשיר למשחק, ואילו לגבי הצרפתי במועדון פסימיים.

רוני לוי ערך אתמול אסיפה שהתמקדה במשחק בסיבוב הקודם מול הפועל חיפה (אז הירושלמים הפסידו 2:0). הוא הדגיש מה הטעויות שנעשו ואיך אפשר לתקן אותם. "יש תחרות בריאה בקבוצה ואני מרוצה מזה", אמר המאמן בהתייחס לשינויים שנערכים בסגל מדי שבוע. הבוקר תערוך הקבוצה מסיבת עיתונאים ואימון מסכם לקראת המשחק – אימון במזג אוויר נוח יותר מזה שאפיין את שני האימונים שנערכו בסוף השבוע.

מבחינת ההרכב, ארבעה שחקנים תורגלו בהגנה לאורך כל האימון: שי קונסטנטין ואורי מגבו כמגנים ואילו טל בן חיים ודיוגו ורדסקה המשיכו כבלמים. כל שאר ההרכב לא השתנה ונראה שהוא זה שיפתח במשחק הקרוב.


טל בן חיים. שומר על מקומו בהרכב (אריאל שלום)

הפעם האחרונה שבית"ר ירושלים ניצחה את הפועל חיפה הייתה באפריל 2018. זה היה גם ניצחון חוץ (חן עזרא כבש את השער היחיד במשחק). מאז, ארבע תוצאות תיקו רצופות בליגה ובמשחק האחרון, כאמור, הפסידו הירושלמים. בסיבוב הקודם קונסטנטין כבש שער עצמי. ליוואי גרסיה מחזיק את המקום השישי בליגה באיומים לשער (41), לניקיטה רוקאביציה יש אחד יותר ולצ'ארון שרי שמונה איומים יותר. גדי קינדה הוא במקום השלישי בטבלת מסירות המפתח (אחרי יובל אשכנזי ושלומי אזולאי מאשדוד) ורביעי בטבלת האיומים למסגרת.

בצהריים קיימה הקבוצה את מסיבת העיתונאים לקראת המשחק. רוני לוי דיבר על ההתקדמות של הקבוצה: "אנחנו רואים שיפור, גם ברמה הקבוצתית וגם ברמה האישית, אך מילת המפתח היא המשכיות. אנחנו חייבים להמשיך באותו קצב ואף להשתפר. אנחנו מבינים שזה משחק חוץ קשה מאוד נגד קבוצה שניצחה אותנו בסיבוב הראשון והיא מגיעה נחושה לאחר שני הפסדים, עם כל הכוח, ויש לה שחקנים מוכשרים בהתקפה. אלתה אף פעם לא יודע אם זה טוב לפגוש אחרי שני הפסדים או אחרי שני ניצחונות. המשוכה היא קשה והמשכיות היא מילת המפתח. צריך להתרכז למשחק הזה במלוא הרצינות, אחרת יהיו לנו בעיות".

ההתקפה זוכה לשבחים לעומת משחק ההגנה שנותר בצל: "אנחנו צריכים להמשיך. אני תמיד שם דגש על הקבוצה, קבוצה היא מילת המפתח. כל המערכים חשובים – הגנה, התקפה, קישור. אני חושב שלוקח זמן לחבר את כל הגורמים ביחד. באופן יחסי עשינו את זה די מהר אבל אנחנו צריכים להמשיך באותו קצב של המשחק הקבוצתי שלנו ואני חושב שאנחנו יכולים להשתפר ולהיות טובים יותר. צריך לדעת לעבור את המשחקים האלה כמו מחר ולא למעוד". יש לנו שחקנים מוכשרים. ברגע שהקבוצה היא טובה אז השחקנים יכולים לבוא לידי ביטוי. זה נבנה לאורך זמן, לא קופצים מדרגה במשחק אחד. רמת האימונים שלנו היא מאוד גבוהה והשחקנים רציניים".

פרדי פלומיין וגדי קינדה. ההתקפה של בית"ר בכושר מצוין (דני מרון)

ההתבססות במקום השלישי ומאבק אפשרי על האליפות: "אנחנו מסתכלים על כל הטבלה, למעלה ולמטה, כדי לדעת איפה אנחנו עומדים ולאן אפשר לשאוף, אבל גם עם רגליים על הקרקע. אחנו תמיד רוצים לנצח את המשחק הקרוב שהוא הכי חשוב. האם אנחנו ברמה של מכבי חיפה ומכבי תל אביב? עלינו להוכיח את עצמנו במגרש, אנחנו רוצים להציג המשכיות גם במגרשים כאלה ואם נמשיך לנצח אולי נספק תשובות ונוכל לדבר על מטרות כאלה בקול רם".

מצבו של אנטואן קונטה: "זה בדיוק השלב שבו עדיין יש התלבטויות. הוא סבל מפציעה בברך הזו בעבר וכרגע מומלצת מנוחה, ייקח קצת זמן עד טיפול כזה או אחר".

מתי עידן ורד יחזור למגרשים: "הוא ערך אימון מלא היום, בשבוע הבא אני מאמין שישלים אימונים מלאים יום אחר יום. אנחנו מקווים שיחזור כמה שיותר מהר ותוך שלושה שבועות יתקרב לקבוצה".




עידן ורד. חזרתו למגרשים מתקרבת (אריאל שלום)

האם ביקש לחזק את הקבוצה בחלוץ בחודש ינואר: "את מה שאני רוצה אני אומר ליוסי ולמושיקו ואני מרוכז רק במשחק וזה מה שמעניין אותי".

השוער איתמר ניצן דיבר על השינוי שקורה בהגנה: "כולם מחויבים למטרה. זה לא משהו ששחקן אחד או שניים שהגיע שינה, אלא פשוט 11 שחקנים שעושים את כל מה שהם יכולים". בהשוואה לעונה שעברה אמר: "חד משמעית, אני חושב שיש לי הרבה פחות עבודה ביחס שנה שעברה, אני צריך לספק הצלה גדולה או שתיים במשחק. אני צריך להיות נוכח פה ושם. אבל אנחנו הרבה יותר מאורגנים ומסודרים וזה בא לידי ביטוי בחלק ההתקפי. אני מסכים".

העוצמה של הקבוצה בזמן האחרון בהשוואה למכבי ת"א ומכבי חיפה, כברת הדרך לעומת באר שבע: "אני חושב שאנחנו בדרך הנכונה, אנחנו משיגים תוצאות טובות וזה מגיע מדרך מסוימת. אנחנו כבר אחת הקבוצות הכי חזקות  בליגה אבל ככל שהזמן יעבור זה יילך ויתחזק".

איתמר ניצן. מחמיא למשחק ההגנה (מאור אלקסלסי)

על המשחק הקרוב: "אני חושב שזה משחק מאוד משמעותי בשבילנו יש כאן יריבה שניצחה אותנו בסיבוב הקודם וזה אומר הכל, יש לה שחקנים מוכשרים בהתקפה. זה עוד מבחן שאנחנו צריכים לעבור בדרך למטרה".

הפרסומים בקיץ על כך שיעבור להפועל חיפה וארנסטס שטקוס יעבור לבית"ר ירושלים: "אני לא מייחס לזה חשיבות. התפקיד שלי הוא להיות הכי טוב שאני יכול בכל אימון וכל משחק ולהתקדם כמה שאני יכול ולעזור לקבוצה. אני שמח שנשארתי במועדון הזה ושהגעתי למקום הזה. כל המסביב פחות מעניין אותי, אני אולי אוכל להסתכל על זה בפרספקטיבה שונה כשאפרוש אבל יש עוד הרבה זמן. אני מתעסק רק בהווה".

הרכב משועראיתמר ניצן; שי קונסטנטין, דיוגו ורדסקה, טל בן חיים, אורי מגבו; דן איינבינדר, עלי מוחמד, גדי קינדה, פרדי פלומיין, ליוואי גרסיה; שלומי אזולאי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי