הדבר הגדול הבא: יונתן כהן המועמד המוביל לתואר שחקן העונה

יונתן כהן
יונתן כהן | אריאל שלום

הגושפקנה מזהבי והמספרים שמדברים בעד עצמם: הכוכב של איביץ' הוא מכונה בהתהוות. וגם: האם מכבי חיפה מוכנה למשחק העונה והחלטת השיפוט ההזויה. רון עמיקם מסכם שבת

(גודל טקסט)

1. אם מכבי ת"א תזכה בסוף העונה באליפות שנייה ברציפות, לי יש כבר מועמד לכדורגלן העונה: יונתן כהן.

אי אפשר להתכחש למספרים. יחד עם צ'רון שרי, יונתן כהן נמצא בין חמשת המבקיעים והמבשלים הטובים בליגה, עם שישה שערים בכל עמודה, 12 שערים בהם היה מעורב ישירות מתוך 28 השערים של מכבי ת"א – 43% מהשערים, ואחד משלושת השחקנים שבעט הכי הרבה פעמים למסגרת העונה בליגה. אתמול הוא עלה למקום ה-400 בין כובשי הליגה בכל הזמנים והגיע ל-20 בישולים, כשרק לפני מספר שבועות הוא נכנס לרשימת 500 הכובשים. מדובר במכונה בהתהוות.

יותר מהכל קיבל כהן בשבועות האחרונים גושפנקה, בראיונות שונים, מערן זהבי, כמי שהולך להיות הדבר הבא. וזה משמעותי כשמדובר במשחק הפלייאוף שעומד בפני ישראל בסקוטלנד ב-26 במרץ.

אך למרות השבחים, כהן צריך לזכור שמאז שהוא ועומר אצילי משחקים יחד דרך האגפים, מכבי כבשה שבעה שערים בשני מחזורי הליגה האחרונים. זו לא הקבוצה המנומנמת שהייתה קודם, זו בשורה לקראת משחק העונה במחזור הבא בסמי עופר.

 


2.
כבר כמה שבועות שהפרשנים מיטלטלים בין תשבחות למכבי ת"א ובין תשבחות למכבי חיפה, מאחר ושתי הקבוצות מגלות יציבות, יכולת קבוצתית, וצוברות הרבה נקודות באופן יחסי, ומה שמבדיל ביניהן זה ניואנס כזה ואחר. השבוע ת"א הייתה יותר משכנעת מחיפה, למרות ששיחקה בבית, מול קבוצה ברמה נחותה מזו של קריית שמונה.

ביום שני הן תיפגשנה למשחק עונה אמיתי. במשחק כזה לא יבואו לידי ביטוי רק היכולות האישיות או הקבוצתיות – יהיו שם מרכיבים נוספים שיקבעו בסופו של דבר את המגמה. המשחק הכי גרוע העונה של חיפה היה בסיבוב הקודם בבלומפילד, וזה לא רק ששרי ומאבוקה לא פתחו, זו חיפה שלא הופיעה כלל. אף אחד לא מבטיח שגם איתם היא תופיע בשני. יש פה מרכיב מנטלי ושאלת ניסיון במעמדים כאלה, ואלה פרמטרים שהאלופה עתירה בהם.

ובכל זאת, דברים כאלה נאמרו גם בפברואר 1994, לפני המפגש בין שתי הקבוצות בקריית אליעזר, אז זה נגמר ב-0-5 מהדהד. יש כל כך הרבה דברים שמבדילים בין הקבוצות אז והיום, אבל נתעכב על נתון אחד: למכבי ת"א יש הגנה שספגה 13 שערים ב-23 משחקים, מאז המשחק הראשון באירופה, ושוער שספג רק בשני משחקים מתוך ה-17 שבהם שיחק.

אז מה בכל זאת יש למכבי חיפה להציע? את המבקיע המצטיין בליגה (ניקיטה רוקאביצה), את שחקן הבוקס-טו-בוקס הטוב בארץ (יובל אשכנזי), את המגן הימני הבולט (ארנסט מאבוקה) ואת עושה המשחק הכי משמעותי העונה (צ'ארון שרי). ויש לה גם את הקהל הגדול בישראל.


שחקני מכבי חיפה חוגגים בניצחון על קריית שמונה. יופיעו למשחק העונה? (מאור אלקסלסי)

3. לפני פחות מחודשיים שבר אנדרה גומש מאברטון את רגלו בצורה מזעזעת כתוצאה מתיקול בלתי נמנע עם יונג מין סון. למרות שהורחק, הוחלט לבטל לסון את עונש ההרחקה האוטומטית לאחר הכרטיס האדום שראה, מכיוון שפציעות הם חלק מהמשחק, ולא כולן נגרמות מחוסר אחריות, פגיעה מכוונת או משחק מסוכן.

אם לא יבטלו לבן שהר את עונש ההרחקה האוטומטי מהכרטיס האדום שספג אמש כתוצאה מדריכה לא מכוונת על עקבו של לאונרד אווסו, סימן שאיגוד השופטים ותקנון המשמעת יותר מרובע מהסימון של ה-VAR. לא היה פה כלום. לא אדום ולא נעליים. לא ירד עם הסטופקס, לא גלש לתוך השחקן, לא פגע בכוונה, פשוט נכנס למסלול הריצה של אווסו בדיוק כשכריות כף הרגל היו עמוק בדשא והעקב בלט החוצה. אם ארז פפיר חושב שזה אדום, גם הוא צריך לצאת להתאווררות.

ועוד משפט: לא בטוח מה יותר הזוי, החילוף של רועי גורדנה רבע שעה לאחר שנכנס כמחליף, או העובדה שאין ולא יהיה לנו מושג מי נתן שם את ההוראה.


ארז פפיר שולף כרטיס אדום. החלטה הזויה (דני מרון)

4. אם ברשות המים רוצים שגשמי הברכה ימשיכו לרדת, צריכים שם להזמין מדי שנה ראיון נשכני עם ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, שיטען שוב כי אין כמעט ימי גשם בשנה וינחס את הבצורת. זה אולי לא יקרה את בלומפילד, אבל זה ימלא לפחות את הכנרת. הפוך על הפוך.

בלומפילד הוא האצטדיון המודרני הכי מיושן בהיסטוריה של האצטדיונים בישראל. הוקם ללא חנייה וגג. העיקר שיש דשא. הוא שמח לקבל את המים, הצופים פחות.
 


בלומפילד. האצטדיון המודרני הכי מיושן בישראל (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי