רובן ראיוס ומכבי חיפה יפצו את רפי דהן בכ-4 מיליון שקלים

רפי דהן
רפי דהן | ערן לוף

בית המשפט המחוזי בת"א פסק כי על הספרדי, המועדון מהכרמל וחברת הביטוח "כלל" לשלם פיצויים לשחקן שהקריירה שלו נגדעה עקב תיקול חריף. ערעור יוגש לבית המשפט העליון

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

בית המשפט המחוזי בתל אביב פסק היום (שני) כי מכבי חיפה, שחקנה לשעבר רובן ראיוס וחברת הביטוח "כלל" יפצו את רפי דהן בסכום של כארבעה מיליון שקלים. כזכור, בעת ששיחק בבני יהודה במרץ 2014, דהן תוקל באלימות על ידי ראיוס וכתוצאה מכך נגמרה לו פציעה שהביאה לסיום הקריירה שלו בגיל 24 וחצי, לאחר שספג קרעים ברצועה האחורית וברצועה הצידית בברך ובנוסף נזק במניסקוס. המוסד לביטוח לאומי, ששילם וישלם לשחקן גמלאות כנפגע עבודה, יקבל 75% מהסכום והיתרה תועבר לדהן.

בעקבות הגיעה הקשה החליט דהן, שנאלץ לעבור שני ניתוחים על מנת להשתקם, לתבוע את המועדון מהכרמל ואת השחקן הספרדי. לאורך השנים התנהלו מספר דיונים, כאשר בסופו של דבר החליט דהן לתבוע את ראיוס גם על פרמטרים נוספים, כגון פגיעה בהכנסות ופרישה מוקדמת ואף דרש סכום של למעלה מ-21 מיליון שקלים, כך כאמור בית המשפט פסק בסופו של דבר על ארבעה מיליון בלבד. את רפי דהן ייצג עו"ד יוסי גייר, מנהל מחלקת הספורט במשרד זיסמן אהרוני גייר ושות'.

יש לציין כי הכלל הוא שבתי המשפט לא יתערבו בפגיעות גוף המתרחשות במהלך משחקי ספורט, אך המקרה הנוכחי הוגדר כחריג. על פי תקציר פסק הדין, הצד הנתבע טען כי מדובר היה בתיקול שגרתי המהווה חלק מהמשחק, אך בית המשפט דחה את הטענות, בין השאר בהסתמך על חוות דעתו של השופט באותו משחק, שי שטרית, שהעיד כי ראיוס התכוון לפגוע בדהן ולא להשתלט על הכדור. עוד השפיע על גזר הדין ניתוח האירועים מאותו מפגש בין בני יהודה למכבי חיפה, שהעידו על כעסו ותסכולו של ראיוס שהלכו וגברו במהלך המשחק.

ראיוס. עבירה שקטעה קריירה (ערן לוף)
ראיוס. עבירה שקטעה קריירה (ערן לוף)

הראיות במקרה זה הביאו את בית המשפט למסקנה כי מדובר בפעולה חריגה שנעשתה באופן מכוון, או לכל הפחות מתוך מודעות מלאה לסיכון החריג שיצר ואדישות מוחלטת מצדו של ראיוס לתוצאה הצפויה. בהתאם לכך, נקבע שיש להטיל על הפוגע אחריות על המקרה. 

נכון לכתיבת שורות אלה, במכבי חיפה ובחברת הביטוח "כלל" מסרבים להגיב על פסיקת בית המשפט, אולם כבר עתה טוענים בכרמל כי בכוונת הצדדים להגיש ערעור לבית המשפט העליון.

עורך דינו של רפי דהן, יוסי גייר, הגיב לראשונה לפסק הדין ואמר לספורט1: "אנחנו מרוצים מהתקדים בעניין האחריות, זה לא היה מובן מאליו. לגבי הסכום אנחנו בודקים ויכול להיות שנערער עליו. בסך הכל ישנה שביעות רצון". כזכור, דהן דרש פיצוי של 14 מיליון שקלים לעומת הארבעה שבית המשפט פסק עליהם. גייר, שליווה את דהן באופן אישי בשנים האחרונות מאז פתיחת התיק, התייחס למצבו האישי של השחקן: "הוא מרוצה, אבל זה הציף לו את כל התקופה הקשה, אז התחושה היא של שביעות רצון מהולה בעצב. הוא לא הזכיר שום כעס על מכבי חיפה או על ראיוס ופחות עסוק בלכעוס, אלא בעיקר בעצמו".

לגבי התקדים בנוגע הטלת אחריות הפגיעה, הוסיף עורך הדין: "זה לא היה אירוע שגרתי ובדרך כלל יש פגיעות לא מכוונות, אבל אני חושב שהתקדים הזה לא יחזור כל כך מהר כי מדובר במקרה נדיר שיש בו כוונה לפגוע בשחקן. בדרך כלל זה לא ככה בכדורגל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי