צפו בתקציר: עוד ניצחון להפועל תל אביב, 0:1 על הפועל באר שבע

שחקני הפועל תל אביב חוגגים
שחקני הפועל תל אביב חוגגים | דני מרון

מחזור שלישי ברציפות ללא הפסד לניר קלינגר ושחקניו, שיכולים לחלום על השישייה. ספירובסקי (34) כבש את שערו הראשון בליגה, הקבוצה של ברק בכר נעצרה אחרי שני ניצחונות

(גודל טקסט)

האם הפועל תל אביב סוף סוף מצאה את הנוסחה הנכונה? הקבוצה של ניר קלינגר, שפתחה את העונה בצורה חלשה מאוד, גברה הערב (ראשון) 0:1 על הפועל באר שבע, היא סופרת ארבעה משחקים רצופים ללא ניצחון – כולל הגביע – ומאז התבוסה לנתניה היא לא ספגה וטיפסה בליגה למקום התשיעי. בקצב הזה היא עוד תילחם על מקום בפלייאוף העליון, כאשר כרגע רק שתי נקודות מפרידות בינה לבין המטרה.

הפועל באר שבע, בינתיים, לא יכולה להתעודד ביכולת טובה. הקבוצה הדרומית החזיקה יותר בכדור והיה נדמה שגם הגיעה ליותר הזדמנויות, אבל באף אחת מהן לא באמת איימה על השער של ינקו. השחקנים של ברק בכר נראו חסרי עניין כבר מהדקה ה-20, כאילו הם מעדיפים להיות בבית מתחת לשמיכה חמה מאשר על המגרש הקר והגשום בנתניה.

המשחק הוכרע בסופו של דבר בזכות שער אחד, של סטפן ספירובסקי בדקה ה-34 לאחר בישול גדול של עומרי אלטמן, אבל האדומים היו ראויים ליותר. 20 הדקות האחרונות בכלל היו רצף של התקפות על השער של לויטה המסכן, שעשה ככל יכולתו לשמור על ההפסד מינימלי. בכר יפגוש במחזור הבא את הפועל רעננה שנועלת את הטבלה והערב הובסה 3:0 על ידי מ.ס. אשדוד, ויקווה להתעודד מול הקבוצה החלשה. הפועל ת"א, בינתיים, תנסה להמשיך ברצף נגד בני יהודה – שנמצאת בסך הכל נקודה מעליה בטבלה.

שרון ניסנוב ומשה סיני. מדברים על חיזוקים בינואר? (דני מרון)
שרון ניסנוב ומשה סיני. מדברים על חיזוקים בינואר? (דני מרון)

שיי אייזן. משחק עם חבישה זכר להתנגשות עם אבו עביד (דני מרון)
שיי אייזן. משחק עם חבישה זכר להתנגשות עם אבו עביד (דני מרון)

הרכבים
הפועל תל אביב: אריק ינקו, איעד אבו עביד, רז שלמה, אוראל דגני, מרווין פירסמן, שי אייזן, סטפן ספירובסקי, עמנואל בואטנג (ניר לקס 88), מוטי ברשצקי, דני גרופר (עומר דמארי 78), עומרי אלטמן.

הפועל באר שבע: אוהד לויטה, בן ביטון, מיגל ויטור, מרואן קבהא, אור דדיה (רמזי ספורי 61), אורן ביטון, עדן שמיר (נאור סבג 72), ז'וסואה, חנן ממן, ניב זריהן (עבדאללה אבו עאבד 46), נייג'ל האסלביינק.

מהלך המשחק
אף קבוצה לא לחצה בדקות הפתיחה, והשחקנים ניסו להתרגל לקור בנתניה. הפועל ב"ש ניסתה מתפרצת בדקה הרביעית, אבל האסלביינק נבלם לפני שהספיק להגיע למצב בעיטה. אחרי מספר התקפות של המארחת באר שבע השתלטה לאט על המשחק, אבל גם היא לא הגיעה להרבה מצבים. בדקה ה-13 ז'וסואה קיבל הזדמנות עם בעיטה חופשית 23 מ' מהשער, אבל הבעיטה המסובבת שלו הלכה קרוב לקורה.

גרופר מול בן ביטון. משחק איטי ב-20 הדקות הראשונות (דני מרון)
גרופר מול בן ביטון. משחק איטי ב-20 הדקות הראשונות (דני מרון)

השחקנים של קלינגר נכנסו למשחק רק החל מהדקה ה-20, ובדקה ה-26 ספירובסקי קיבל את הכדור בתוך הרחבה, הסתובב ושחרר בעיטה מסוכנת – אך לויטה זינק היטב והדף לקרן. האדומים נכנסו לקצב ותקפו יותר, ובדקה ה-34 אלטמן מצא את ספירובסקי חופשי לגמרי ומסר לו בנגיעה, וגם רשם בישול גדול כיוון שהמקדוני בעט שטוח לפינה הרחוקה ונתן להפועל ת"א 0:1.

הפועל באר שבע נכנסה להלם, והמארחת ניצלה זאת: בדקה ה-43 אלטמן השתחרר יפה ברחבה ובעט מקרוב, אבל פגע בקורה. לקראת הירידה להפסקה הפועל ת"א קיבלה עוד הזדמנות עם קרן מצד שמאל, ושוב לא הצליחה לייצר בעיטה למסגרת.

ספירובסקי. שער בכורה בליגה (דני מרון)
ספירובסקי. שער בכורה בליגה (דני מרון)

למחצית השנייה הכניס ברק בכר דם טרי – את עבדאללה אבו עאבד, חלוץ קבוצת הנוער, שנכנס במקום זריהן. גם החלק הזה של המשחק נפתח לאט, כשההזדמנות הראשונה היתה בעיטה של בן ביטון מחוץ לרחבה בדקה ה-56. אבל גם המשך המחצית לא התרומם לגבהים של כדורגל, ומלבד בעיטות חסרות סיכוי אמיתי פה ושם לא היה נראה שאף קבוצה מנסה להבקיע. גם עוד שני חילופים התקפיים של בכר, כשרמזי ספורי נכנס במקום אור דדיה (וספג קריאות בוז מהקהל המקומי) ונאור סבג במקום עדן שמיר, לא העירו את הקבוצה הדרומית.

רק לקראת הסיום, בדקה ה-87, ראינו פעולה התקפית יפה מצד באר שבע – רמזי ספורי התחמק משני בלמים, הסתובב ובעט, אבל ינקו היה מוכן לקראתו. דמארי הגיב עם מתפרצת בצד השני, אבל כשנשאר לבד מול לויטה השוער יצא בזמן והדף לקרן. בתוספת הזמן ב"ש קיבלה קרן, ואפילו לויטה יצא מהשער בניסון להשיג את השוויון הדרמטי, אבל הגנת האדומים סגרה טוב והכדור יצא החוצה מבלי לסכן את השער – מה שהוביל לשריקת הסיום בדיוק בזמן.

שחקני הפועל תל אביב חוגגים. יוכלו ליצור רצף? (דני מרון)
שחקני הפועל תל אביב חוגגים. יוכלו ליצור רצף? (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי