איביץ': "אין מה לדבר הרבה לפני משחקים כאלה". שכטר וריקן צפויים לפתוח

ולדימיר איביץ'
ולדימיר איביץ' | באדיבות מכבי תל אביב

מאמן מכבי תל אביב מתכונן למשחק העונה בסמי עופר: "יכולות להיות הפתעות, זה לא משחק על שש נקודות". הקשר: "קשה לשמוע שמזלזלים בך, אבל אנחנו מובילים את הטבלה כרגע". התלבטות בחוד, גם אופואדו בתמונת ההרכב

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

אחרי סוף שבוע סוער במיוחד שהקשה על ההכנות של מכבי תל אביב למשחק העונה, היום השמש כבר הפציעה מעל קריית שלום והמאמן ולדימיר איביץ' יערוך את האימון המסכם לקראת המשחק שמדינה שלמה מחכה לו – מחר באצטדיון סמי עופר נגד מכבי חיפה (שני, 20:15).

על סמך האימונים האחרונים, נראה שאיביץ' ימשיך עם אותו הרכב שפתח בשני המשחקים האחרונים וגם הביס, תחילה 0:3 את בני יהודה ובשבת האחרונה 0:4 את הפועל כפר סבא. עם זאת, לא מן הנמנע כי שינוי או שניים יבוצע הפעם, בעיקר לאור העובדה שמספר שחקנים ובהם צ'יקו אופואדו שבו לכשירות.

"זה משחק אחד של מקום ראשון נגד שני, אז בטוח יהיה משחק מעניין", אמר איביץ' במסיבת העיתונאים לקראת המשחק, "אנחנו מכינים את עצמנו. למשך שבוע אחד זאת המטרה שלנו. כל משחק מנצחים במוח. כל משחק מביא איתו משהו חדש, אנחנו נראה מחר אם יהיו הפתעות משני הצדדים. אנחנו יודעים פחות או יותר איך הם משחקים, יכולות להיות הפתעות אבל נראה מחר איך נגיב".

איביץ'.
איביץ'. "כל משחק מנצחים במוח" (אריאל שלום)

הפער בטבלה: "אנחנו לא חושבים על הפער, יש עוד הרבה משחקים ויש עוד הרבה נקודות להילחם עליהן. זה משחק על שלוש נקודות, אז המטרה שלנו היא כמו תמיד לקחת את שלושתן. זה לא משחק על שש נקודות, אני לא אוהב להגיד את זה. כמאמן אני חושב על הניצחון שלנו ולא על הקבוצה השנייה, התפקיד שלי הוא להכין את השחקנים שלי. אנחנו צריכים להיות מוכנים ולהיות יותר טובים מהם כדי לנצח".

"לפני משחקים כאלה לא צריך לדבר הרבה, כמו לפני כל משחק", הוסיף הסרבי, "לכל אחד יש דעה, האוהדים יכולים להגיד מה שהם רוצים. אבל אני לא חושב שזה משחק הגנתי נגד קבוצה התקפית, אלה שתי קבוצות ונראה מה יבלוט במשחק. הכל יכול להשתנות, נראה מי יהיה יותר טוב".

על היריבה: "מכבי חיפה שיפרו את הסגל לעומת העונות הקודמות, יש להם הרבה שחקנים איכותיים, יש להם מאמן שנמצא איתם יותר משנה וזה חשוב. הם בהחלט קבוצה טובה יותר מהשנים הקודמות כרגע".

מרקו בלבול.
מרקו בלבול. "מאמן שנשאר איתם יותר משנה זה חשוב לקבוצה" (אודי ציטיאט)

מי קבוצה יותר טובה: "אני מקווה שכל אחד בקבוצה שלי מוכן. אין מה להשוות בין הקבוצות, אני מאמין שהשחקנים שלי הם הכי טובים בליגה".

שמר על אותם 11 בשני המשחקים האחרונים: "אנחנו משנים את ההרכב הרבה פעמים לאורך העונה, יש לנו הרבה שחקנים ואנחנו משתמשים בכולם, אני חושב שאנחנו היחידים שמשתמשים בכולם. אבל קשה להשתמש בכולם לאורך כל העונה, אני עובד איתם לאורך האימונים ולומד את המצב שלהם ואת הכושר שלהם, וכך אני מחליט על מי יחליט ומי יהיה בספסל. אבל לא משנה מי פותח ומי על הספסל ומי ביציע, הם מקצוענים וכולם צריכים לעזור לקבוצה. אני נותן את הכי טוב לקבוצה שלי כדי שישחקו הכי טוב. בעבודה שלי לפעמים עושים טעויות".

על דור פרץ: "אנחנו מחכים לעדכון מהאנשים שעובדים איתו, הם לוקחים אחריות על ההחלמה שלו וכולנו מקווים שהוא יהיה איתנו בקרוב".

דור פרץ.
דור פרץ. "מחכים לעדכון מהאנשים שעובדים איתו" (אריאל שלום)

אבי ריקן אמר: "פחות מסתכלים מה קורה מסביב, אנחנו כמה שיותר מתרכזים בעצמנו. יש לנו משחק מאוד חשוב מחר, רוצים להגיע מוכנים מקסימום. משתדלים להתעסק בעצמנו. ההרגשה טובה, מגיעים אחרי שני ניצחונות ובטוחים בעצמנו, יודעים שמגיעה מולנו יריבה בכושר טוב ושיהיה משחק מעולה, רוצים לנצח מחר."

מתקשים יותר בבלומפילד: "קשה להסביר למה איבדנו נקודות בבית, כמובן שבלומפילד בשבילנו משמעותי, אבל כמובן שצריך להתאים את עצמנו למשחקי חוץ. רוצים לנצח בכל מגרש. המצב בליגה צמוד וזה הופך את זה ליותר מעניין, גם מרגישים באווירה. גם מקצועית, שתי הקבוצות מגיעות בכושר טוב".

יקבל הזדמנות בהרכב: "עדיין לא יודעים מי ישחק מחר, אני אחכה בדיוק כמוכם לראות מה יהיה הליינאפ. שחקנים מגיעים בכושר טוב באופן אישי, בשתי הקבוצות. רואים השנה המון שהשחקנים משקיעים המון כדי לעזור להגנה לשמור על שער נקי, וגם הפוך – ההגנה צריכה לעזור להתקפה. חוליית הקישור זה הדברים שצריך לשים עליהם דגש. מקווה ובטוח שאנחנו נהיה אלה שננצח מחר את הקרבות הקטנים".

ריקן.
ריקן. "זה לא משחק על כל הקופה, יש עוד הרבה משחקים" (דני מרון)

זלזול מכיוון אוהדי מכבי חיפה לאחר ההדחה מהגביע: "קשה לשמוע שמזלזלים בך, אנחנו לא מזלזלים באף אחד. לא נשכח שאנחנו מובילים את הטבלה. מי שרוצה לזלזל יכול, אנחנו מאוד בטוחים בעצמנו. המועדון רגיל למשחקים גדולים, גם השחקנים פה עברו משחקים גדולים בקריירה אז אנחנו באים מוכנים".

"זה לא משחק על כל הקופה כי יש הרבה משחקים", הוסיף הקשר, "אבל זה ייתן לנו ביטחון להמשך אם נחזור עם שלוש נקודות מסמי עופר. זו במה גדולה וכיף להיות חלק ממשחקים כאלה, יש עוד דרך ארוכה ואלה עוד שלוש נקודות. אנחנו רוצים לבוא לכל משחק ולנצח אותו, להמשיך במאזן הטוב שלנו. לא יודע מה יקרה בעתיד, אבל חשוב לנו לנצח מחר. מצפה לנו עבודה קשה גם בעתיד".

ימשיך במכבי ת"א: "המועדון לא מנהל משא ומתן בתקשורת וגם אני לא רוצה לעשות את זה. אני רוצה לתת את המקסימום, לפעמים זה בא לידי ביטוי בשערים ובבישולים, אבל גם כשלא החברים ניזונים מהחיוביות שלי ואני שמח שזה קורה. מקווה שזה יבוא לידי ביטוי על המגרש".

הקבוצה קיימה הערב את האימון המסכם וסיימה למעשה את הכנותיה לקראת המשחק. הצהובים מגיעים למשחק כשהם מוליכים את הטבלה ונמצאים במרחק שלוש נקודות מהירוקים, וגם יחס השערים של האלופה טוב יותר כרגע וחיפה תצטרך ניצחון בהפרש של שני שערים ומעלה כדי לטפס למקום הראשון. מחר בבוקר יתכנסו השחקנים בקריית שלום ומשם ייצאו לבית מלון בחיפה, בו ישהו עד המשחק עצמו.

שכטר. ימשיך ביכולת הטובה? (אריאל שלום)
שכטר. ימשיך ביכולת הטובה? (אריאל שלום)

מבחינת הסגל וההרכב, נראה שאיביץ' ישמור על אותם 11 שפתחו בשני המשחקים האחרונים, כאשר ההתלבטות היחידה שמסתמנת היא בין איתי שכטר וצ'יקו אופאדו, בעמדת החלוץ המרכזי. שכטר נמצא בכושר טוב וכבש שער מצוין במשחק האחרון, כאשר אופאדו שחזר לאחרונה מפציעה נכנס כמחליף במשחק האחרון וכבש גם הוא. שני החלוצים מוערכים מאוד על ידי איביץ', כאשר שכטר מצטיין בשמירה על הכדור עם הגב לשער, בעוד אופאדו טוב יותר בלחץ על הגנת היריב. כפי שקרה בכל המשחקים האחרונים, יש גם תחרות גדולה על כניסה לסגל, כאשר 19 או 20 שחקנים יוזמנו להתכנסות בבית המלון ומהם ינפה המאמן שניים לפני המשחק.

בחלק ההגנתי ישמור המאמן הסרבי על אותם שחקנים, כאשר איתו טיבי וז'איר אמאדור יפתחו כבלמים לצד אנדרה ג'ראלדש ואנריק סבוריט שיפתחו בעמדות המגנים. מקומם של דן גלזר ואייל גולסה מובטח, ונראה שבסופו של דבר יועדף אבי ריקן, על פני דור מיכה ואיילון אלמוג.

לאורך כל השבוע שידרו הצהובים רוגע גדול לקראת המשחק, ובמועדון ניסו להרגיע את האווירה ככל שניתן. כ-4,000 אוהדים צהובים יגיעו מחר לסמי עופר, כאשר כל הכרטיסים להתמודדות כבר אזלו מזמן.

הרכב משוער: דניאל טננבאום, אנדרה ג'ראלדש, איתן טיבי, ז'איר אמאדור, אנריק סבוריט, דן גלזר, אייל גולסה, אבי ריקן, יונתן כהן, עומר אצילי, איתי שכטר (צ'יקו אופאדו).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי