בלבול שמר על איפוק: "זהות האלופה לא תוכרע מחר"

מרקו בלבול
מרקו בלבול | עומרי שטיין

מאמן מכבי חיפה דיבר לקראת משחק העונה נגד מכבי ת"א: "המוטיבציה של השחקנים באימונים שונה מהרגיל, הם רוצים לנצח" וחשף שארד יענוד את סרט הקפטן בהיעדר לביא

(גודל טקסט)

משחק העונה המסקרן בין מכבי חיפה למכבי תל אביב ייערך מחר (שני ב-20:15, אצטדיון סמי עופר) והיום ערכו הירוקים, בהשתתפות המאמן מרקו בלבול והכוכב צ'רון שרי, את מסיבת העיתונאים המסורתית לקראת ההתמודדות במסגרת המחזור ה-17 בליגת העל. בסיבוב הראשון בבלומפילד, כזכור, ניצחו הצהובים 0:1 משער עצמי של הבלם טרנט סיינסבורי בסיומן של 90 דקות שהובילו למבול של ביקורת על בלבול, שפתח עם מערך של שלושה בלמים והותיר על הספסל שחקני מפתח כמו שרי וארנסט מאבוקה.

מאז אותו משחק בבלומפילד משהו השתנה אצל בלבול, שעבר לקו לקו של ארבעה שחקני הגנה והוביל את הירוקים לרצף מרשים מ-13 משחקים ללא הפסד בכל המסגרות. מכבי חיפה תגיע לסמי עופר עם 34 שערי זכות (יותר מכל קבוצה אחרת בליגה) וכשהיא מפגרת רק בשלוש נקודות אחרי מכבי תל אביב, שטרם הפסידה העונה במסגרת הליגה וספגה רק שער אחד ב-16 משחקים.

בלבול פתח את דבריו והתייחס להכנות: "מדובר במשחק חשוב מאוד ואנחנו מרגישים את זה היטב באימונים. השחקנים מאוד רוצים לנצח. התכוננו היטב מכל הבחינות ועבדנו קשה כמו תמיד. אנחנו נשחק מול האלופה, שהיא קבוצה טובה מאוד עם סגל שחקנים מצוין. נצטרך לשמור על ריכוז כדי להשאיר את הנקודות אצלנו בבית".

על כך שמכבי חיפה נמצאת במאבק האליפות לראשונה מזה שנים: "אני שמח שחזרנו למאבקי צמרת, גם נגד באר שבעו וגם בדרבי – זה כיף להיות שותף למשחקים גדולים. יש התרגשות גדולה סביב המשחק מחר, אבל מבחינתנו זה בסך הכל עוד שלוש נקודות. נעשה הכנה טקטית טובה ונבוא הכי מוכנים. כשאנחנו טובים, אנחנו גם בדרך כלל גם מנצחים".


"כשאנחנו טובים אנחנו בדרך כלל מנצחים" (עומרי שטיין)

חסרונו של נטע לביא: "הוא עשה התקדמות גדולה מאוד העונה והוא שחקן יציב מאוד. למכבי חיפה יש סגל עמוק ולשמחתי יש לי שני שחקנים טובים בכל עמדה במגרש. כל מי שייכנס למשחק במקום נטע יעשה את העבודה שלו וייתן את המקסימום שלו עבור מכבי חיפה. הקפטן מחר יהיה עופרי ארד, שהוא שחקן בית ומנהיג שקט שאנחנו סומכים עלי מאוד".

חשיבות המשחק: "אליפות לא מוכרעת בתחילת הסיבוב השני, יש עוד הרבה מאוד משחקים ויש קבוצות טובות בצמרת וכולן עוד יאבדו נקודות. חשוב שנגיע עם מוטיבציה ונחישות כדי לנצח את המשחק. אנחנו צריכים להמשיך להשתפר ולהסתכל אך ורק על עצמנו, כמו שאנחנו עושים בתקופה האחרונה".

האם הוא זוכה למספיק קרדיט: "תפקידו של המאמן הוא תמיד להיות אשם, זה הג'וב וזה הביזנס. אני מרוכז אך ורק בעבודה קשה ובקידום שחקנים – זה התפקיד שלי ובזה אני מתעסק. אני לא יודע אם זה קרה בעבר, אבל האצטדיון שלנו סולד אאוט פעמים תוך חודש, זה דבר מדהים. המטרה שלי הייתה לשמח את הקהל כשהגעתי, אני שמח שהשחקנים עושים את זה על המגרש".

מי הקבוצה הטובה בארץ: "אני לא פופוליסט. אם הייתם שואלים אותי מי פייבוריטית, הייתי אומר שאין. לא אני צריך לענות על השאלה הזו אלא אתם. אנחנו נצטרך לבוא ולהציג את הסגנון ההתקפי שלנו במטרה לנסות לנצח את המשחק. פחות חשוב לי מי טובה יותר ומי טובה פחות".


"יחס השערים של מכבי תל אביב מאוד-מאוד מרשים" (דני מרון)

על משחק ההגנה של מכבי תל אביב: "אנחנו באמת רואים את יחס השערים שלהם, שהוא פשוט מאוד-מאוד מרשים. שער חובה אחד ב-16 משחקים, זה נתון מדהים וההגנה שלהם מעולה. יהיה משחק מאוד מעניין. אם אנחנו באמת רוצים לנצח, נצטרך להבקיע מחר שערים".

חשיבות הטקטיקה במשחק הספציפי הזה: "תראו, אני חושב אחרת מכם. לעניין המנטלי תהיה משמעות מאוד גדולה. כמובן שלטקטיקה תמיד יש משמעות, אך אנחנו נצטרך להיות מושלמים בכל הפרמטרים ונגיע מוכנים במטרה לשמח את הקהל. השחקנים מראים באימונים מוטיבציה אחרת והם מאוד נחושים, הם יודעים לקראת מה הם הולכים ואנו נעשה הכל כדי להשאיר את הנקודות בחיפה".

על מוחמד עוואד וירדן שועה: "זה חשוב שיש כמה שיותר שחקנים בריאים, זה טוב לעומק ולתחרות. אני יכול להכניס מהספסל שחקנים שמסוגלים לשנות משחק ואני שמח שיש לנו תחרות גדולה בסגל".

על היריבות בין המועדונים: "מכבי חיפה מול מכבי תל אביב, שני מועדונים גדולים, זה תמיד גדול, קל וחומר כששתי הקבוצות נמצאות בצמרת הגבוהה. כל משחק חשוב לנו ואנחנו רוצים לקחת שלוש נקודות. היו לי הרבה משחקים גדולים כמאמן, לפני שבוע המשחק בקריית שמונה היה גדול, והיה את הדרבי. כל משחק במכבי חיפה הוא חשוב וגדול ואני תמיד רוצה לנצח, גם במשחק אימון. אני תמיד בטירוף ולא חשוב מי היריבה. גם מחר נבוא באותה גישה".


מאופק כהרגלו. מרקו בלבול (מאור אלקסלסי)

לצידו של בלבול התייצב הכוכב צ'רון שרי, שאמר: "זה משחק מאוד חשוב עבור הקהל, אך אנו השחקנים מרוכזים במטרה שהיא לנצח את מכבי תל אביב. מכבי חיפה זו אחת הקבוצות הטובות ביותר ששיחקת בהן, אך אני לא אתחייב ואומר שאנחנו נזכה העונה באליפות. הפסד או ניצחון לא ישנו מחר את העונה עבורנו, זה בסך הכל עוד משחק".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי