רעידת אדמה בהפועל באר שבע: ברק בכר התפטר מתפקידו

ברק בכר
ברק בכר | דני מרון

המאמן שהדריך את הקבוצה מבירת הנגב ארבע וחצי שנים והוביל אותה לשלוש אליפויות היסטוריות, הודיע לאלונה ברקת על עזיבתו המיידית. הבעלים: "מוקירים את תרומתו האדירה"

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

זעזוע גדול בהפועל באר שבע: יממה לאחר ההפסד להפועל תל אביב, ברק בכר נפגש הבוקר (שני) עם בעלי הקבוצה אלונה ברקת והודיע לה כי לאחר לבטים רבים, הוא החליט לעזוב את תפקידו לאחר ארבע וחצי שנים בהם כיהן כמאמן הקבוצה. בכר החזיק בחוזה לעונה וחצי נוספות, בהן אמור היה להשתכר כחצי מיליון דולר לעונה.

ברקת מסרה בהודעה הרשמית מטעם המועדון: "ברק בכר היה שותף לשלוש אליפויות היסטוריות ולקמפיינים אירופיים מרגשים. אני וכל אוהדי הפועל "תדיראן" באר-שבע מוקירים את תרומתו האדירה וחלקו בהתפתחות ועיצוב המועדון כמועדון צמרת".

סוכנו של בכר, דודו דהאן, פרסם ברשת החברתית את הודעת הפרידה של המאמן: "אחרי ארבע וחצי שנים, אני נפרד מהפועל באר שבע. לא מובן מאליו להשלים תקופה כה ארוכה ברצף כמאמן קבוצת כדורגל. על כך ועל דברים רבים נוספים, ראויים אלונה ברקת ואסי רחמים להערכה רבה. זו תקופה שאזכור כל חיי, בזכות האוהדים המדהימים שגם ברגעים קשים נתנו לי את הרוח הגבית, בזכות השחקנים האדירים איתם עבדתי בשנים הללו ובזכות כל העובדים הנפלאים במועדון הזה. יחד יצרנו רגעים היסטוריים והצלחנו לקבע בתודעה את הפועל באר שבע כמועדון צמרת לגיטימי בכדורגל שלנו. אלה היו שנים מדהימות ואני על כל רגע. תודה לך באר שבע, העיר, הכדורגל ובעיקר האנשים – כולכם תישאר בליבי לעד".

סיום עגום לקדנציה מוצלחת. ברק בכר (אריאל שלום)
סיום עגום לקדנציה מוצלחת. ברק בכר (אריאל שלום)

שחקני הקבוצה הדרומית היו בהלם מההודעה הדרמטית על עזיבתו של בכר. "נכון שאנחנו בתקופה פחות טובה אבל ברק שידר כל הזמן, גם כשהיינו ברצף של הפסדים, שהוא נמצא בשליטה על המצב", אמר לספורט1 שחקן בקבוצה, שהוסיף: "יש לו הרבה מניות בהצלחה של הקבוצה שהפכה בתקופתו לחלק אינטגרלי מהצמרת של הכדורגל הישראלי. כנראה שהמצב אליו הגיעה באר שבע היה יותר מדי בשבילו".

בכר הגיע לבירת הנגב בקיץ 2015 לאחר קדנציה מוצלחת כמאמן קריית שמונה. במהלך התקופה שלו בבירת הנגב, הוא זכה בשלוש אליפויות רצופות (2016, 2017, 2018), פעמים בתואר אלוף האלופים (2017, 2018) וכן רשם זכייה בגביע הטוטו (2017), זאת לצד הופעות בזירה האירופית שכללה ניצחון כפול מרשים על אינטר האיטלקית בשלב הבתים של הליגה האירופית.

הפך את באר שבע למועדון צמרת לגיטימי בכדורגל הישראלי. בכר בחגיגות האליפות השלישית (דני מרון)
הפך את באר שבע למועדון צמרת לגיטימי בכדורגל הישראלי. בכר בחגיגות האליפות השלישית (דני מרון)

בעונה הקודמת הייתה ירידה חדה ביכולתה של הקבוצה, שסיימה במקום השלישי ובמרחק של יותר מ-30 נקודות מהאלופה מכבי תל אביב. את העונה הנוכחית באר שבע פתחה בצורה מוצלחת ואף הוליכה את טבלת ליגת העל ערב המחזור השמיני, בו פגשה את הצהובים של ולדימיר איביץ'. מאז היא רשמה נסיגה גדולה ביכולת ורשמה לא פחות משישה הפסדים. מה ששבר את גב הגמל היה ההפסד אתמול (ראשון) להפועל תל אביב בו הציגה הקבוצה משחק חלש ביותר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי