Sport1 Banner

כהן: "ראיתי מסך שחור", איביץ': "המירוץ לאליפות מתחיל עכשיו"

יונתן כהן
יונתן כהן | דני מרון

כוכב הניצחון של מכבי תל אביב בסמי עופר תיאר את התחושות לאחר השער הדרמטי: "מקווה לחוות עוד הרבה רגעים כאלה". המאמן, כרגיל, לא יצא מגדרו וקבע: "המנטליות היא מה שניצח לנו את המשחק"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

כשהתכוננו בשבוע האחרון ל"משחק העונה" בין מכבי חיפה למכבי תל אביב, אף אחד מאיתנו לא תיאר לעצמו שזה מה שנקבל. ייתכן שאם המפגש היה מתקיים לפני שבוע, היינו מגדירים כ"משחק העשור" את מה שהתרחש הערב באצטדיון סמי עופר, כשהאלופה השיגה ניצחון 3:4 מהמם על הירוקים בזכות שער ניצחון של יונתן כהן בדקה ה-93.

המאמן המנצח, ולדימיר איביץ', סיכם בתמציתיות הרגילה שלו בסיום: "זה היה משחק משוגע, טוב לאוהדים ולכל מי שצפה, אבל לא למאמנים. היה משחק פתוח. במחצית הראשונה יצרנו הרבה מצבים וגם הם הגיעו לכמה, אני מאמין שהגיע לנו לנצח כי היינו הקבוצה הטובה יותר ושלטנו עד הדקה ה-60 שבה הם צימקו. אחר כך איבדנו ביטחון והם כבשו את השני, אבל טוב שחזרנו פעמיים, גם אחרי ה-2:2 וגם אחרי ה-3:3. הוכחנו אופי והראנו שאנחנו קבוצה שנלחמת עד הסוף. המנטליות היא מה שניצח לנו את המשחק".

על התגובה הנרגשת והלא אופיינית שלו לאחר שער הניצחון הדרמטי, הסרבי אמר: "זה נורמלי שקפצתי וחייכתי כי הם כבשו בדקה 89 ואנחנו בתוספת הזמן, מדובר במשחק חשוב ונורמלי שאגיב כך".

איביץ'. אפילו הוא השתולל בסיום (מאור אלקסלסי)
איביץ'. אפילו הוא השתולל בסיום (מאור אלקסלסי)

מה הניצחון אומר על הקבוצה שלו: "עבדנו מהתחלה ועד הסוף כקבוצה, לספוג שלושה שערים זה לא דבר שגרתי עבורנו אבל שניים מתוכם הגיעו ממצב נייח ומריבאונד, איבדנו ריכוז בחלק הזה של המשחק. אבל חזרנו פעמיים והגענו ליותר מצבים, היינו יותר טובים והניצחון הגיע לנו".

האם יונתן כהן הוא כוכב העל של מכבי תל אביב: "הוא כבש שני שערים, אבל כולם עבדו קשה. אני מעדיף שלא לדבר על מה שהוא עשה בשיער שלו".

השפעת התוצאה על המירוץ לאליפות: "יש לנו עוד הרבה משחקים לשחק, המירוץ לאליפות מתחיל עכשיו מבחינתנו".

עם כאלה ניצחונות לוקחים אליפות. שחקני מכבי ת
עם כאלה ניצחונות לוקחים אליפות. שחקני מכבי ת"א חוגגים (דני מרון)

, כוכב הערב שכבש את שני השערים האחרונים של הצהובים, סיפר על התספורת המיוחדת שהכין לכבוד המאורע: "תכננתי את זה לפני, קצת שואו, משחק עונה. כיף גדול לנצח".

הקשר התייחס ליכולת האישית שלו: "הייתי בינוני מינוס, אבל היה משחק קשה מאוד. לא פשוט לשחק פה עם הדחיפה של הקהל של חיפה, שהיא קבוצה מצוינת. הכי חשוב שניצחנו, שמח שעזרתי לקבוצה לקחת שלוש נקודות".

האופי שגילו הצהובים אחרי שהיריבה חזרה למשחק: "הקבוצתיות הזו מתבטאת בכל משחק. מבואס שספגנו שלושה שערים, זה לא מתאים לנו. הרבה נייחים והגבהות שבהן שחקנים לא שמרו, אבל נתקן את זה. הגענו לדקה ה-93 וניצחנו כי אנחנו ביחד עד הסוף".

תספורת מיוחדת וצמד שהבטיח ניצחון יקר. יונתן כהן חוגג (דני מרון)
תספורת מיוחדת וצמד שהבטיח ניצחון יקר. יונתן כהן חוגג (דני מרון)

השוואות לערן זהבי: "אני לא מתייחס לזה, לא אוהב את ההשוואות האלו. הוא שחקן מדהים ואני רק לומד ממנו".

התחושות שלו אחרי שכבש את השער המכריע: "ראיתי מסך שחור, את העיניים של הקהל, זוגות עיניים שהיו איתי בטירוף ואין מילים לתאר את זה. הלוואי שאחווה עוד הרבה רגעים כאלה. מקדיש את הניצחון לקהל שהגיע לכאן ודחף עד הדקה האחרונה. שמח לעזור לקבוצה לנצח".

ההחלטה לבעוט את הפנדל למרות יכולת לא טובה שלו עד אותו שלב: "אני הפנדליסט של הקבוצה כמו שכולם יודעים, מתחילת העונה. מבאס להחמיץ אבל מזל שהכדור נפל לי לרגל. אני תמיד בטוח בעצמי לפני פנדל".

עוד באותו נושא: ולדימיר איביץ', יונתן כהן

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי