ז'אנדו פוקס לעומת נטע לביא והנתונים המדהימים ממשחק העונה

עומר אצילי, יונתן כהן
עומר אצילי ויונתן כהן חוגגים נגד מכבי חיפה | דני מרון

כיצד חסרונו של קפטן מכבי חיפה הורגש במספרים, מי היה האקס פקטור של מכבע תל אביב והשיאים השליליים של של גלזר, טיבי ואמאדור. הנתונים שלא ידעתם על ה-3:4 המטורף

(גודל טקסט)

אוהדי מכבי חיפה לא הצליחו להתעלם לפני, במהלך ואחרי משחק העונה מחסרונו של נטע לביא, הקפטן האהוב שלהם שבעקבות צבירת חמישה כרטיסים צהובים נאלץ לצפות במשחק מהיציע. האוהדים הירוקים דיברו רבות ברשתות החברתיות על המחסור במנהיגות של הקשר המצטיין, ועל איבוד השליטה במרכז המגרש נגד הצהובים במה שהסתיים ב-4:3 במשחק העונה בסמי עופר. וכיצד חסרונו הורגש במספרים?

ובכן, נטע לביא מוסר בממוצע 53 מסירות מדויקות מתוך 60 למשחק, ז'אנדו פוקס מסר אתמול 41 מסירות מדויקות מתוך 46. בעוד הקפטן מחלץ 6.5 כדורים למשחק, הקמרוני חילץ אמש ארבעה כדורים. לביא גם מדורג ראשון העונה בחילוצי כדור בחצי היריבה, שני במאבקי קרקע מוצלחים ושלישי בתיקולים מוצלחים. בהחלט חיסרון אדיר עבור בלבול.

לעומת זאת, סינטיהו סלליך שפתח אמש בהחלטה של הרגע האחרון והוחלף על ידי יאניק ווילדסחוט לאחר 57 דקות, לא הורגש כל כך על כר הדשא. הוא סיים את המשחק עם שמונה מסירות מדויקות בלבד מתוך 15, ניצח בשלושה מתוך 16 מאבקים על הכדור ואיבד שישה כדורים, שני רק לסאן מנחם ששיחק חצי שעה יותר ממנו.


סלליך התקשה מול הסגירה של גלזר וגולסה (דני מרון)

לעומת זאת, למרות שלא כבש אמש בסמי עופר, עומר אצילי הפיק תרומה גדולה יותר ממה שחושבים. הקשר סיים את המשחק עם הכי הרבה מאבקים מוצלחים על המגרש (15), הכי הרבה מסירות מפתח על המגרש (2), אך גם כמאבד הכדורים המוביל במגרש, 10 כאלה היו לו. אחריו ברשימה: איתי שכטר עם 8 וסאן מנחם עם 7.

שלושת המוסרים המדויקים ביותר בליגת 'הבורסה לניירות ערך' הם ז'איר אמדור, איתן טיבי ודן גלזר, בסדר הזה. שלישיית הברזל של הצהובים רושמת ממוצע של 192 מסירות מדויקות במשחק, ואמש בסמי עופר, כל השלושה סיימו ערב חריג עם 80 מסירות מדויקות בלבד, בנוסף לשלושת השערים שספגו. שני הבלמים סיימו עם שיא שלילי עונתי ומסרו כל אחד רק 28 מסירות מדויקות, כאשר הקשר האחורי הוסיף 24 מסירות ושבר גם הוא שיא עונתי שלילי בפן האישי.


אצילי. הכי הרבה איבודים, אבל גם מאלה שהכריעו את משחק העונה (דני מרון)

מכבי חיפה הפכה אמש לקבוצה הרביעית שכובשת שלושה שערים נגד מכבי תל אביב של ולדימיר איביץ'. לפניה עשו זאת סארפסבורג במוקדמות הליגה האירופית בשנה שעברה, בני יהודה בפלייאוף העליון ואום אל פאחם במשחק הגביע המפורסם. למרות זאת, היא הראשונה שעשתה זאת והפסידה.

מאז שמונה לאימון מכבי חיפה, מרקו בלבול גבר על כל יריבה שפגש במסגרת הליגה – פרט למכבי תל אביב. המכונה המשומנת של איביץ' רשמה אמש משחק חוץ 30 ברציפות ללא הפסד בליגה, והשוותה את השיא שהיה שייך לירוקים, בין השנים 1993 ל-1995. היא תוכל לשבור אותו בעוד שני מחזורים נגד הפועל חדרה.


בלבול. את איביץ' הוא לא מצליח להכניע (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי